Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin kanssa asuneet!

Vierailija
13.01.2015 |

Jos olet asunut / asut narsistin kanssa, niin oletko ajatellut eroa tai oletko jo eronnut? Miten olet toiminut? Onko puoliso saanut pääsi käännettyä? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:30"]

Narsistiksi syyttävä usein itse myös narsisti.

[/quote]

Olen samaa mieltä siitä, että narsistikorttia heitellään liian usein ja liian kevein perustein. Mutta aito narsisti saattaa syyttää juuri sinua narsistiksi. Tämä pohjautuu siihen, että hän siirtää kaikki omat ikävät ominaisuutensa sinuun ja vielä vähän päälle.

Vierailija
22/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kerro mistään nais narsisteista. Ollaan jo hyvin saatu siitä vain miesten vaiva. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös asunut (tai paremminkin olosuhteiden pakosta joutunut lapsuuteni ajan asumaan) narsistisen henkilön kanssa, isäni oli sellainen.

Koti oli hänen sanojensa mukaan vain hänen kotinsa, me muut (äitini ja me lapset) olimme siellä vain väliaikaisesti asumassa. Kotityöt olivat silti aina yhteiset vaikka koti vain hänen. Mikään ei koskaan ollut hyvin tai riittävää, kukaan muu kuin hän itse ei osannut mitään. Jatkuvaa pelossa elämistä ja jatkuvaa virheiden peittelyä, ettei vain narsku pääsisi taas haukkumaan. Ja ainahan niitä virheitä löytyi vaikka kuinka perfektionistisesti yritti tekojaan toteuttaa. Kotona oli rentoa ja mukavaa vain silloin, kun narsku oli poissa. Muuten elämä oli kuin veitsenterällä taiteilua, tuntosarvet päässä hipsuttelua, ilotonta synkkyyttä. Ahdistavaa mustaa. Piti olla hiirenhiljaa ettei narsisti ärsyyntyisi elämän äänistä, piti olla kuin ei olisi ollenkaan. Pyydellä anteeksi omaa olemassaoloaan ja sitä, millainen persoonaltaan sattui valitettavasti olemaan.  Kauheaa, ilotonta aikaa. :(

Vierailija
24/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:46"]

[/quote]

Olen samaa mieltä siitä, että narsistikorttia heitellään liian usein ja liian kevein perustein. Mutta aito narsisti saattaa syyttää juuri sinua narsistiksi. Tämä pohjautuu siihen, että hän siirtää kaikki omat ikävät ominaisuutensa sinuun ja vielä vähän päälle.

[/quote]

Tähän sen verran, että en ole miestä syyttämässäkään narsistiksi. Keskustelun tein, että näkisin mielipiteitä ja kokemuksia oikean narsistin kanssa elämisestä. Miehessä kieltämättä on paljon narsistin piirteitä, mutta en tietenkään varmasti sitä voi sanoa. 
AP

Vierailija
25/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

Tähän sen verran, että en ole miestä syyttämässäkään narsistiksi. Keskustelun tein, että näkisin mielipiteitä ja kokemuksia oikean narsistin kanssa elämisestä. Miehessä kieltämättä on paljon narsistin piirteitä, mutta en tietenkään varmasti sitä voi sanoa. 
AP

[/quote]

Et voikaan. Diagnoosin tekee aina asiantuntija. Narsistit vain ovat vaikeita diagnosoitavia, koska heissähän ei ole mitään vikaa, jolloin he eivät hakeudu hoitoonkaan. 

Uhrit ovat yleensä terapian tarpeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi