Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri kansojen edustajien arvostus

Vierailija
13.01.2015 |

Olen huomannut, että ihmisen arvostus riippuu vahvasti siitä, kuinka rikas hänen kotimaansa on. Esimerkiksi eestiläisiä arvostetaan lähtökohtaisesti vähemmän kuin länsieurooppalaisia, koska he tulevat köyhästä maasta. Myös yleisesti ottaen vaikka puolalaista arvostetaan vähemmän kuin saksalaista. Mitä mieltä olette?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Mustia arvostetaan vielä vähemmän. Vertaisin Suomalaisia akateemisiin, jotka eivät juurikaan arvosta amiksen käyneitä. Normali ilmiö elämässä.

Vierailija
2/5 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Minua on Saksassa luultu puolalaiseksi ja asenne muuttuu heti, kun saavat kuulla minun olevan Suomesta. Toisaalta pohjoismaalaisia muutenkin arvostetaan paljon kaikkialla, koska lähihistoriassamme ei ole imperialismia tms.

Olen itse ajatellut sen korreloivan enemmän noiden maiden korruptoituneisuuden kanssa, koska kyllä Kanada ainakin on kovemmassa huudossa kuin USA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 04:13"]Olen huomannut saman. Minua on Saksassa luultu puolalaiseksi ja asenne muuttuu heti, kun saavat kuulla minun olevan Suomesta.
[/quote]

Minkä muuten arvelet aiheuttavan luulon? Onko Saksassa niin paljon puolalaisia että vaaleahiuksisen englannin puhujan tai saksaa murtaen puhuvan oletetaan olevan puolalainen?

Vierailija
4/5 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni myös historian vaikutus arvostukseen on mielenkiintoista. Esimerkiksi suomalaiset nähdään ruotsalaisilla keskustelupalstoilla samalla tavalla kuin itäeurooppalaiset, ja muut kuin ruotsalaiset taas näkee suomalaiset pohjoismaalaisina. Miten esimerkiksi ruotsalaiset ja norjalaiset näkevät toisensa?

Vierailija
5/5 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 04:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 04:13"]Olen huomannut saman. Minua on Saksassa luultu puolalaiseksi ja asenne muuttuu heti, kun saavat kuulla minun olevan Suomesta. [/quote] Minkä muuten arvelet aiheuttavan luulon? Onko Saksassa niin paljon puolalaisia että vaaleahiuksisen englannin puhujan tai saksaa murtaen puhuvan oletetaan olevan puolalainen?

[/quote]

Luulen, että suomalaisilla on melko samantyyppisiä piirteitä ja puolalaiset ovat siellä tyypillisempiä kuin suomalaiset. Hauska tosin, sillä puhun englantia todella brittiläisittäin, sillä olen asunut Englannissa. Silti luulevat usein juuri puolalaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä