Miten onnistua painonpudotuksessa ja sen jälkeen painon hallinnassa
lähdöt n 84kg ja pituus 166cm. Rakastan kokata ja minulla on "energiaa" kaapit täynnä. Yritän syödä terveellisesti. Tiedän miten syödään terveellisesti. OLen välillä pitänyt päivittäistä kalorilaskuria yllä mutta se tuntuu stressaavalle. Olen synnyttänyt 3 kertaa ja 2 ensimmäisen jälkeen sain nouseeen painoni laskemaan, nyt viimeisen jälkeen 4v sitten on kertynyt pikkuhiljaa ylimääräistä jota todella vaikea saada pois. T
ähän lisänä vuorotyö ja huonosti nukutut yöt aikojen saatossa. Nyt 2v sitten huomattiin myös uniapnea. Painonhallinta on siis tavallaan ollut tehotonta koska lepoa on liian vähän, unta siis ja sen laatu ollut huonoa. Nyt pitäisi tämänkin korjaantua osin maskin ansiosta (CPAP). Tiedän että kulutan vähemmän kuin syön.
Liikun enimmäkseen hyötyliikuntaa kävelyä pyöräilyä, kerran viikossa kevyt jumppa. Tätä on tarkoitus lisätä kunhan olen varma että palaudun.Tiedän myös että lihasta olisi tärkeä saada jotta aineenvaihdunta nopeutuisi.
Täytyy tunnustaa että en ole ns. sinnikkäimpiä tyyppejä vaan minun on palkittava itsenäni jollain mikä nyt parasta olisikaan. Stressin lisääntyminen on herkässä jo sen vuoksi etten ole taaskaan onnistunut mutta myös se herättää ajatuksiin että minun pitää saada suklaalevy tai jotain että jaksan kuukautisviikolla, jolloin liikuntaa on muutenkin vähemmän. Jokin vetäjähenkinen ystävä olisi hyvä sillä minun on aika vaikea piiskata itseäni. Puoliso on tähän mennessä toiminut veturina mutta omista syistäni minun on välillä vedettävä happea ja edistyminen jää kesken. Olen käytännössä 3v aikana saanut 5kg pois parhaimmillaan mutta 3kg on tullut takaisin, se on positiivistä että katto on nähty eikä paino nouse enää rajatttomasti.
Mielellään lukisin kokemuksia vastaavissa tilanteissa olleilta ja synnyttäneiltä, jolla jotain perussairauksia haasteena.
Jos on kova stressaamaan niin todella vahvoja B-vitamiineja kannattaa käyttää.