Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! nyt on alkanut epäilyttää kierukan ottaminen

Vierailija
08.09.2006 |

jälkitarkastuksessa lääkäri " määräsi" ehkäisyksi kuparikierukan kun menkat alkaa, muista vaihtoehdoista ei edes keskusteltu. Kierukan laittoon pääsee sitten kun menkat alkaa ja se laitettas menkkojen aikana (miksiköhän näin, olen kuullut että joillekin on laitettu myös ennen kuin menkat alkaneetkaan..) Nyt just oli ekat menkat synnytyksen jälkeen ja kestivät reilun viikon, tosin ei kipuja tms, mutta aika pitkään siis kestivät..Enkä sitten saanut aikaiseksi varata aikaa kierukan laittoon, kun jotenkin alkoi ällöttää koko kierukka-ajatus ja eikös tuo kuparikierukka muutenkin voi lisätä vuotoa. Viimeisimmässä synnytyksessäkin oli aika kova verenhukka ja ehkä juontaa siitä, että en mielelläni haluis kamalasti vuotaa. argh, mitähän tässä tekis. Kertokaa kierukasta kaikenlaisia kokemuksia! Millaiset on ne pillerit joita voi imetettäessä käyttää? Onko niissä jotain " vikaa" kun lääkäri ei niistä sanallakaan maininnut?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kierukka on varmempi ehkäisykeino kuin noi pillerit. Olen menossa kierukkaa laitattamaan kun tarvitaan ehkäisyä pitemmäksi aikaa (lapset 3v ja 1,5kk) enkä haluu pillereitä napsia kun hormonikierukasta kummiskin tulee vähemmän niitä hormoneja.

Vierailija:

Ihan yhtä hyvä ehkäisyteho sillä ei ole kuin esim. pillereillä, joten jos kierukkaraskaus olisi katastrofi, on turvallisempaa päätyä johonkin muuhun.

Vierailija
22/25 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vertailu perustuu oikein käytettyyn välineeseen (ajallaan otetut pillerit vs. kierukka, jonka kanssa ei käytetä tamponia). Pillereissä on se inhimillinen tekijä mukana, että niitä ei aina muisteta ottaa (ajoissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tehokas ehkäisy on minipill-merkkisissä pillereissä. Itse olen kohta syönyt niitä vuodenpäivät ja aina samaan kellonaikaan jayhtään en ole unohtanut.

Lapsi on vuoden. Menkat ei ole alkaneet. toivottavsti eivät petä minua...

Vierailija
24/25 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuinka tehokas ehkäisy on minipill-merkkisissä pillereissä. Itse olen kohta syönyt niitä vuodenpäivät ja aina samaan kellonaikaan jayhtään en ole unohtanut.

Lapsi on vuoden. Menkat ei ole alkaneet. toivottavsti eivät petä minua...

Vierailija
25/25 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan ja hormonikierukan välinen ero on huima!

Minulla on normaalit/runsaat kuukautiset. Kuparikierukan kanssa vuoto oloi tuplta, ellei triplat entisestä. Vuodon määrä oli törkeä, en ehtinyt muuta tehdäkään kuin pelata veren kanssa vessassa. Poistatin vajaan vuoden jälkeen ja siirryin takaisin pillereihin.

Hormonikierukka laitettiin toisen lapsen jälkitarkastuksessa ja on nyt ollut 3 vuotta. Ei mitään pahaa sanottavaa! Ei kuukautisia, ei oireita, ei tulehduksia, ei hiivaa, ei mitään. Ja helppoa ehkäisyä!

Pillerit on hyvät myös, mutta joka päivä pitä muistaa ottaa. Ja minulla on erittäin huono muisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi