Välipala apua!
Lapsen uuteen yksityiseen päiväkotiin pitää viedä oma välipala.
Välipala boxi pakataan siis klo 8 jälkeen kotona ja syödään klo 14-15. Mitä huoneenlämmössä säilyvää ja terveellistä ja täyttävää voisin laittaa evääksi? Tutustuessamme huomasin että melkein kaikilla oli pillimehua, rusinoita, keksejä. Minä taas olen yrittänyt pitää arkivälipalat sokeritomina ja suht terveellisinä.
Hedelmiä tietysti mutta ei ne ala mitään omenoita siellä kuorimaan ja ne tummuu aika ällöiksi kyllä päivän aikana jos kuorii ja pilkoo valmiikisi. Banaani, mandariini jonka voi kuoria itse. Meloni säilyy pilkottuna. Pillimaito tai kaakao.
En keksi mitään muuta , auttakaa jos jotain tulee mieleen.
Ja pähkinät kielletty kun joku voi olla allerginen.
Kommentit (3)
Meillä 1,5 v tykkää napsia kuivia muroja välipalalla, isommista kaupoista löytyy kokonaan sokeriton vaihtoehtokin. Eikä mee rasiassa miksikään päivän aikana.
Riisikakkuja tai välipalakeksejä. Eineskarjalanpiirakka varmaan säilyis tuon ajan huoneenlämmössä. Vauvanruokahyllyssä on uht-pakattuja jugurtteja (jogolino tms) jotka siis säilyy huoneenlämmössä.
Oma lapseni menee koulusta suoraan harrastukseen (ikää12v) ja pakkaa evään jo edellisenä iltana jääkaappiin mistä sen sitten aamulla ottaa koulureppuu ja syö linja autossa. Eväslaatikosta löytyy millon mitäkin.mm. Puuroa,hedelmiä(banaani,rypäle,mandariini,) hedelmäpilttipurkki,porkkanaa ja kurkkua pilkottuna, riisikakkua,mehua. (ei siis kaikkea kerralla vaan jotain näistä ja mehu)