Olipas hyvät syntymäpäivät...
Varoitan, tämä kuulostaa hyvin paljon teinidraamalta koska olemme vasta parikymppisiä. Olen ollut poikaystäväni kanssa n. vuoden. Toivon asiallisia vastauksia vaikka asiani tuntuisikin typerältä!
.
Vietettiin poikaystävän kanssa eilen syntymäpäivääni, mentiin illalla baariin viiden henkilön porukassa. Alkuun oli ihan kivaa. Poikaystävällä on sellainen kaveri jolle se on kertonut meidän riidoista yleensä vain sen mitä minä olen sanonut eikä ole kertonut sitä, miksi olen sanonut eli jättänyt kertomatta mitä hän on tehnyt. On siis myöntänyt että on kertonut asiasta vain yhden puolen. No tämä sen kaveri otti asiakseen haukkua minua monta tuntia viesteillä ja sen jälkeen on törmätessämme vain mulkoillut ilkeästi yms. Ja en siis ole sen kanssa tekemisissä, enkä halua olla sen kanssa samassa porukassa. Poikaystävän kanssa asiasta keskusteltiin etukäteen jo, etten aio olla samassa porukassa.
No poikaystävä oli silti sanonut sille kaverille että vietämme iltaa kys. yökerhossa ja se kaveri ja sen tyttöystävä tuli sinne myös. Lähdin porukasta parin kaverini kanssa pois samantien, ja poikaystävä tuli kysymään miksi lähdimme. Kerroin etten aio olla samassa porukassa ja sitten kun poikaystävän kaveri lähti pöydästä hetkeksi, menimme takaisin. He tulivat pöytään uudestaan ja lähdimme taas. En halua viettää aikaani ihmisen kanssa joka haukkuu minua monille ihmisille, kun ei ole edes sen asia sekaantua meidän riitoihin.
Kohta poikaystävä tuli ehdottamaan että viettäisimme aikaa porukassa, sanoin että ei käy koska kys. ihminen on minua niin paljon haukkunut. Että saa päättää ihan itse kenen kanssa nyt aikoo viettää iltansa ja jos se en ole minä niin painuu pois. No poikaystävä lähti ja laittoi viestiä että "ne voi lähteä tästä pöydästä sitten kun te tulette takaisin". Oletti siis, että menemme pöytään itse häätämään ne pois. Mielestäni olisi ollut töykeää mennä pöytään "tultiin tänne, painukaa pois" ja sanoin sen poikaystävälle, jota ei tässä vaiheessa enää kiinnostanut vaihtaa paikkaa kun sen kaveri tarjosi juomia. Olin kavereideni kanssa yksin tunnin, jonka jälkeen saimme kyydin pois. Minulla ja kavereillani meni kokonaan juhlatunnelma, kun hekin tietävät miten poikaystäväni kaveri on minua haukkunut. Asiat ovat siis pääosin aivan perättömiä, koska poikaystäväni ei edelleenkään kertonut ikinä kaverilleen mitä hän oli alunperin tehnyt jolloin tuli riita aikaiseksi.
.
Poikaystävä siis jätti minut syntymäpäivänäni yksin kahden kaverini kanssa vaikka piti pitää hauska ilta yhdessä porukassa. Harmittaa niin paljon että sen piti tehdä noin ja kaikki oli muka minun vikani, koska emme tulleet pöytään takaisin vaikka se minua haukkunut ihminen siinä olikin. Oltiin asiasta jo puhuttu etukäteen, että jos kys. ihminen sattuisi tulemaan paikalle niin aion lähteä pois, tilanne ei tullut mitenkään siis yllätyksenä. Inhottaa, etten ollut edes sen verran tärkeä, että pyyntöäni olisi kunnioitettu syntymäpäivänäni. Poikaystävän mielestä kaikki on minun vikaani, koska en tullut takaisin pöytään jolloin ne olisivat siitä lähteneet, mielestäni se ei ole minun asiani häätää ihmisiä pöydästä pois vaan poikaystäväni olisi voinut tulla porukassa alunperin olleen kaverinsa kanssa meidän luoksemme.
Saako sitä kutsua jo exäksi?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:47"]kappalejako?
[/quote]
No voi kyllä yritin, ei varmaan uutta että mobiililla se ei onnistu.
t. Ap
Poikaystäväsi ei vaikuta kovin kypsältä. Ehkä olisi hyvä katsella aikuisempaa seuraa?
Totta kuulostaa teiniltä. Olisitte juhlineet ystäviesi kanssa, vaikka fiilis vähän laskikin. Miehet ovat miehiä ja etenkin nuoret miehet ei ymmärrä naisten "kiukuttelua". Ymmärrän pahan mielesi ettei poikaystävä vietä aikaa kanssasi mutta sulla oli ne kaverit. Olit jo tehnyt selväksi ettet vietä aikaa kyseisen henkilön kanssa ja piste, ei siitä kannata alkaa enempää vääntämään ja pilkkua viilaamaan. Turhaa draamaa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:56"]Totta kuulostaa teiniltä. Olisitte juhlineet ystäviesi kanssa, vaikka fiilis vähän laskikin. Miehet ovat miehiä ja etenkin nuoret miehet ei ymmärrä naisten "kiukuttelua". Ymmärrän pahan mielesi ettei poikaystävä vietä aikaa kanssasi mutta sulla oli ne kaverit. Olit jo tehnyt selväksi ettet vietä aikaa kyseisen henkilön kanssa ja piste, ei siitä kannata alkaa enempää vääntämään ja pilkkua viilaamaan. Turhaa draamaa.
[/quote]
No oli kaverit joo, mutta olisin halunnut viettää syntymäpäivääni myös poikaystävän kanssa, oli törkeää että tuli yhtäkkinen porukan vaihdos. Harmitti vaan ihan liikaa, en pystynyt ajattelemaan muuta kuin sitä että miten se pystyi tehdä mulle noin syntymäpäivänäni. Siksi loppui ilta niin lyhyeen...
t. Ap
Kerro sille poikaystävän kaverillesi myös sinun näkökulma asioihin.
Sun poikaystävä on todella siis POIKAystävä. Ei kuulosta hyvältä jos jatkossa valitsee mäntin kaverin sinun sijaan. Kyse oli kuitenkin Sinun syntymäpäivästä.
Mieti vakavasti kannattaako jatkaa.
Olisit todistanut poikaystävän kaverin olleen väärässä siitä minkälainen olet. Neutraali ystävällisyys ja hauskanpidon jatkaminen seurueessa. Näin mä olisin tehnyt. Valitettavasti käytöksesi antaa ymmärtää, että poikkiksen kaveri on oikeassa suhteesi.
Huokaus, kasvun paikka ap.lle. Olisit voinut sopia tyhmät riidat poikakaverin kaverin kanssa ja viettää silti hauskaa. Draamaqueen hokee et nyt on munmunmun synttärit äääää, tulet huomaamaan 10v päästä et ei ne reissut sen kummemmaksi tule olipa syntymäpäivät tai ei.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:24"]Huokaus, kasvun paikka ap.lle. Olisit voinut sopia tyhmät riidat poikakaverin kaverin kanssa ja viettää silti hauskaa. Draamaqueen hokee et nyt on munmunmun synttärit äääää, tulet huomaamaan 10v päästä et ei ne reissut sen kummemmaksi tule olipa syntymäpäivät tai ei.
[/quote]
Sitä että sen kaveri yritti saada meitä eroamaan niin ei oikein voida sopia. Kyse oli siis lähinnä asioista, että poikaystäväni väitti minun kontrolloineen rahankäyttöä (kun sanoin että älä osta vielä vaan odota jouluun, koska tiesin sen saavan kyseisen asian joululahjaksi) ja tuollaista typerää missä oli ihan järkisyy taustalla mutta poikaystävä ei sitä nähnyt ja sen kaveri sitten haukkui monta tuntia näistä asioista. Eikä suostunut kuuntelemaan sitä miten asiat oikeasti menivät. Ja haukkui mua edelleen toisille ihmisille. Eli ei, en pysty sopimaan.
t. Ap
Mikä oikeus sun poikaystävän kaverilla on ylipäätään sua haukkua viesteillä? Jos olisin poikaystävä niin tommoset "kaverit" kyllä lähtis samantien. Mitä helvettiä teidän riidat muille kuuluu? Kyllähän te itse tiedätte kuka aloitti ja mistä kaikki lähti.
Jätä jatkossa sen poikaystäväsi kaverin haukkumiset omaan arvoonsa. Älä noteeraa tämän kiukutteluja.
Poikaystävällesi kerrot ystävällisesti mutta jämptisti että riidat ovat teidän välisiä eikä ne kuulu muille pätkääkään ja että antaa olla laitimmainen kerta kun jakaa teidän välisiä asioita ulkopuolisille.
Lisäksi jos haluat voit asiallisesti oikaista tälle haukkujalle että asioilla on myös toinen puoli josta hän ei tiedä mitään. Se kyllä saattaa olla turhaa koska aikuiset ihmiset ymmärtää tämän sanomattakin, mutta voithan silti yrittää.
Siis eihän tätä kaveria voi syyttää mistään, vaan sun poikaystävää. Sehän on jättänyt kertomatta kaiken oleellisen tälle kaverille. Eli ihQuttelet poikakaveris kanssa kyllä, mutta välttelet kaveria, vaikka poikaystäväs sut on mustamaalannut. Pidä puhuttelu p.ystävälles ja yritä kertoa kaverille totuus asioista, mutta luulen sen olevan turhaa, koska kaveri varmaan ajattelee, että yrität vaan puhdistaa "mainees". Ja aika myöhäistä se onkin enää selitellä vanhoja asioita, jos jollakin on jo vahva mielipide susta. Parasta kaiketi olisi irtaantua p.ystävästä (joka puhuu susta paskaa) ja tästä ei-kivasta kaverista(porukasta).
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:36"]
Siis eihän tätä kaveria voi syyttää mistään, vaan sun poikaystävää. Sehän on jättänyt kertomatta kaiken oleellisen tälle kaverille. Eli ihQuttelet poikakaveris kanssa kyllä, mutta välttelet kaveria, vaikka poikaystäväs sut on mustamaalannut. Pidä puhuttelu p.ystävälles ja yritä kertoa kaverille totuus asioista, mutta luulen sen olevan turhaa, koska kaveri varmaan ajattelee, että yrität vaan puhdistaa "mainees". Ja aika myöhäistä se onkin enää selitellä vanhoja asioita, jos jollakin on jo vahva mielipide susta. Parasta kaiketi olisi irtaantua p.ystävästä (joka puhuu susta paskaa) ja tästä ei-kivasta kaverista(porukasta).
[/quote]
No mitä hittoa se kaveri jonkun tyttöystävää haukkuu viesteillä? Ei pitäisi kuulua millään muotoa jos kerran kaveraita ovat. Vai haluaako se erottaa teidät?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:36"]
Jätä jatkossa sen poikaystäväsi kaverin haukkumiset omaan arvoonsa. Älä noteeraa tämän kiukutteluja. Poikaystävällesi kerrot ystävällisesti mutta jämptisti että riidat ovat teidän välisiä eikä ne kuulu muille pätkääkään ja että antaa olla laitimmainen kerta kun jakaa teidän välisiä asioita ulkopuolisille. Lisäksi jos haluat voit asiallisesti oikaista tälle haukkujalle että asioilla on myös toinen puoli josta hän ei tiedä mitään. Se kyllä saattaa olla turhaa koska aikuiset ihmiset ymmärtää tämän sanomattakin, mutta voithan silti yrittää.
[/quote]
Kunhan AP itsekin muistaa ettei puhu suhteensa asioita ystävilleen!
Joo, se jätkä haukku sua eli ymmärrän ettet halkua olla sen seurassa. Mutta itse laitoit poikaystäväsi selkä seinää vasten, joko sinä tai ystävänsä. Olisitko itse ollut valmis jättämään ystäväsi poikaystäväsi vuoksi?
Jos haluat vielä jatkaa poikaystäväsi kanssa pidä kunnon keskustelu mustamaalauksesta ja tuosta arvostuksen puutteesta ylipäänsä. Pyytäkää se haukkuja kylään ja selvittäkää koko homma kerralla. Sen jälkeen voitte pitää asialliset välit, ei tarvitse olle bff.
Muussa tapauksessa (tai edellisen epäonnistuessa/poikkiksesi varmistuessa täys ääliöksi) jätä se poikaystäväsi ja jätä nuo turhat teinidraamat taaksesi ihan suosiolla.
Miten sun poikakaveria ei häiritse, että sua haukkuu sen kaveri? Kumpi on tärkeämpi?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:55"]Joo, se jätkä haukku sua eli ymmärrän ettet halkua olla sen seurassa. Mutta itse laitoit poikaystäväsi selkä seinää vasten, joko sinä tai ystävänsä. Olisitko itse ollut valmis jättämään ystäväsi poikaystäväsi vuoksi?
[/quote]
No kyseessä kuitenkin synttärit ja porukka oltiin sovittu jo etukäteen. Kyllä silloin pitäisi mun mielestä pitää sovitusta kiinni eikä vaihtaa kaveriin mun sijasta.
t. Ap
Ansaitsette toisenne.