Onko koripallon pompottelu kerrostalossa normaali elämisen ääni
Järjestyssäännöissä lukee että normaalit elämisen äänet pitää sietää tottakai, mutta lukeutuuko koripallo niihin?
Kommentit (12)
Ei kuulu. Pomputtelija menköön pihalle pompottelemaan palloaan.
Mielestäni ei. Oma poikani on joskus heitellyt kevyttä muovipalloa koriin omassa huoneessaan, ja siitäkin kuuluu töminää, joten olen kieltänyt sen. Onneksi meillä on lähellä monta koripallokenttää ulkonakin, joten ei ole pakko sisällä heitellä. Toisaalta jos tuota tapahtuu vaikka tunnin viikossa, on varmaan rinnastettavissa vaikka imurointiin tai muuhun ns. normaaliin meluun.
Hiljaisuuden ulkopuolella voit luukuttaa bassoa niin kovaa kuin haluaa ja vielä huutolaulaa päälle. Eli kyllä saa pomputella.
No joku 5min kerrallaan silloin tällöin joo, mutta jos enemmän harrastaa niin ei. Siitä lähtee rakenteita pitkin todella häiritsevä ääni kaikkiin naapureihin.
Päivällä ja kohtuullisina määrinä harrastettua on. Mutta on todella ärsyttävää, joten omilta lapsilta sallisin vain erityistilanteissa (esim. jos ei pääse ulkoilemaan sairauden tai karanteeniin takia). Eli olettaisi naapureiden sietävät. Muutamana päivänä vuodessa, mutta en päivittäin. Vastaavasti, jos naapurissa harrastettaisiin, niin kävisin kysymystä olisiko mahdollista, että eivät harrastaisi mutta pakko ei ole naapurin toivetta kuunnella.
Jos naapurin riiviölapsi pomputtaa sitä palloa, niin se on normaalia elämisen ääntä ja sinä olet lastenvihaaja, jos huomautat asiasta.
Jos sinä pomputat sitä palloa, niin olet ongelmanaapuri, josta valitetaan isännöitsijälle ja jolle ruvetaan järjestämään häätöä.
Alapeukuista huolimatta olen oikeassa. Liikunnan harrastaminen, mukaan luettuna koripallon harrastaminen kuuluu normaaliin elämään, ja siitä lähtevät äänet kuuluvat normaalin elämisen ääniin. Jos ääni häiritsee, niin voi voi. Ette voi sitä estääkään, jos se tapahtuu hiljaisuuden ulkopuolella.
Samaa oon miettiny, tosin yläkerralla sählypallo ja mailat käytössä päivittäin noin tunnin ajan alkuillasta...
Kyllä, jos koripallon pelaaminen kuuluu kerrostalossa asujan elämään.