Voiko kasteen perua?
Terve, minut on kastettu nuorena vasten tahtoani. En kuulu kirkkoon ja vastustan kirkkoa instituutiona. Voidaanko kasteeni purkaa/perua?
Kommentit (25)
Joo et voi perua sitä kastetta mitenkään. Koita kestää, mäkin olen eronnut kirkosta ja vihaan sitä laitosta
mutta henkisesti olen siitä vapaa koska minun suoja on muualla nyt.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:42"]Haluaisin parantaa suojaani kirkkoa vastaan juurikin kuolemani jälkeen. En halua joutua taivaaseen / haudatuksi kirkon maille tai mitään muutakaan kirkkoon liittyvää. Siksi toivoisin että voin minimoida kaikki riskit ja poistaa liitokset kirkkoon. Voihan avioliitonkin purkaa, miksei siis kastetta?
[/quote]
Nämä kuolemaan liittyvät kirjataan sitten testamenttiin olit kastettu vauvana tai et.
On teillä ongelmat. Voi kun pystyiskin perumaan kaikki ikävät tapahtumat menneisyydestään!
Voinko perua vanhempieni avioeron kun he menivät viime vuonna uudestaan naimisiin? Miten saan pyyhittyä sen eron pois?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:42"]
Haluaisin parantaa suojaani kirkkoa vastaan juurikin kuolemani jälkeen. En halua joutua taivaaseen / haudatuksi kirkon maille tai mitään muutakaan kirkkoon liittyvää. Siksi toivoisin että voin minimoida kaikki riskit ja poistaa liitokset kirkkoon. Voihan avioliitonkin purkaa, miksei siis kastetta?
[/quote]
Eihän se avioliittoon vihkiminenkään kirkon kirjoista mihinkään katoa, vaikka ero tulisikin. Ihan samalla tavalla kaste jää kirkon kirjoihin vaikka ero tulisikin. Sillä erollahan ne on peruttu.