Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teillä varaa jos Suomessa olisi Yhdysvaltojen päiväkotikäytännöt ja hinnat?

Vierailija
31.10.2021 |

Texasissa näyttää olevan sama päiväkotihinta kuin suomalaisissakin päiväkodeissa ilman verotukea. Pärjäisittekö jos meilläkin olisi itsekustanteiset päivähoitomaksut? Pärjäisittekö jos olisi samanlainen tapa kuin useimmissa maissa eli että lapset ovat puolipäiväisesti varhaiskasvatuksessa ja vanhemmat sen ajan työssä osapäiväisesti? Kommentoi ja kerro teidän päivähoitoratkaisujanne ja -hintoja. Kuinka rahoitatte perhevapaa ja lapsiperheaikanne?

Olisiko teillä varaa jos Suomessa olisi Yhdysvaltojen päiväkotikäytännöt ja hinnat?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjättäisiin, jos palkoista jäisi sitten vastaavasti enemmän käteen eikä kaikki menisi veroihin. Mun miehen veroprosentti on 40% 😖 mutta jos nettotulot olisi samat kuin nyt ja päivähoitomaksu tuo, niin mun ei olisi kannattavaa enää käydä töissä.

Vierailija
2/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia joten säästän selvää rahaa. Lapset vaivaksi ja he olisivat taakkana omalle elämälle. Ei tarvitse onneksi tällaisia asioita tai muitakaan jotka jollain tapaan lapsiin liittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä on molemmilla osakesäästöjä ja kaksi lasta, kolmas harkinnassa. Kaksi on ollut kokopäiväisesti päivähoidossa yhtäaikaa vain 1,5 vuotta joten ainoastaan tuolta ajalta olisimme maksaneet täyttä hintaa kahdesta. Perhevapaalla olemme olleet molemmilta lapsilta vuodenpäivät ja sinä aikana ollaan perhevapaakorvauksen lisäksi nostettu osingot salkuistamme täytenä ulos. Osaksi siksikin että ollaan matkusteltu perhevapaiden aikana enemmän kuin normaalisti.  

Vierailija
4/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olisi varaa, mutta kyllähän se raha sitten olisi pois jostain muualta ja menot pitäisi suunnitella tämä iso kuluerä huomioon ottaen.

Asuttaisiin varmaan kaupungissa pienemmässä asunnossa jotta pärjättäisiin ilman autoja. Tai sitten asuttaisiin vielä syrjemmäasä ja harjoitettaisiin maanviljelyä niin, että toinen voi siinä samassa kaitsea lapsia.

Vierailija
5/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjättäisiin, jos palkoista jäisi sitten vastaavasti enemmän käteen eikä kaikki menisi veroihin. Mun miehen veroprosentti on 40% 😖 mutta jos nettotulot olisi samat kuin nyt ja päivähoitomaksu tuo, niin mun ei olisi kannattavaa enää käydä töissä.

Tottakai alempi verotus. Meidän perheessä se alempi verotus on otettu käyttöön yrittäjä-isovanhempien vakuutuskuorien ja meidän nuorempien ja lasten osakesäästötilien kerryttämisen muodossa eli nollaverokanta varallisuuden kartuttamisessa. Maksamme päivähoidon omakustanteisena ja maksanut vähän alle tonnin/lapsi jos ollut kokopäivähoidossa. Olen kiinnostunut tietämään että minkälainen mielipide suomalaisilla olisi että pienempitulositen tuetun päivähoidon rinnalle otettaisiin omakustanteinen päivähoito ja alempi kuntaverotus sekä noita verovapaita varallisuuden kerryttämistapoja. Ap. 

Vierailija
6/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa koska asumme Briteissä jossa päivähoitomaksut myös todella kalliit ja niistäkin selvittiin. Mutta onhan se todella turhauttavaa kun toisen palkasta ei jää juuri mitään käteen kun on maksettu lastenhoito ja työmatkat. Täällä on sentään (ainakin vielä) lakisääteiset äitiyslomat joten ihan vastasyntynyttä ei sentään tarvinnut jättää hoitoon.

Vierailija
7/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varaa koska asumme Briteissä jossa päivähoitomaksut myös todella kalliit ja niistäkin selvittiin. Mutta onhan se todella turhauttavaa kun toisen palkasta ei jää juuri mitään käteen kun on maksettu lastenhoito ja työmatkat. Täällä on sentään (ainakin vielä) lakisääteiset äitiyslomat joten ihan vastasyntynyttä ei sentään tarvinnut jättää hoitoon.

Minulla ei olisi mitenkään varaa ja olen itse vaka-ope. Koska palkkani on niin pieni, en maksa paljon verojakaan, eli veronalennukset ovat itselleni ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
8/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai alempi verotus, sitä varten tätä kyselenkin. Meidän perheessä on maksettu lasten päivähoitomaksut täällä Suomessa omakustanteisina pieneen yksityiseen päiväkotiin koska yrittäjä-isovanhemmat ovat käyttäneet varallisuuden kartuttamisessa nollaverokannallisia vakuutuskuoria ja meillä nuoremmilla ja lapsilla on nyt verovapaat osakesäästötilit joten olemme katsoneet että meillä on mahdollisuus ja velvollisuus maksaa päivähoito täydellä maksulla. Lapset ovat enimmäkseen olleet osapäivähoidossa ja varallisuutta osakkeissa mulla ja miehellä kohta 100tn, lapsilla joitain tuhansia euroja jokaisella ja "eläkeläis"-isovanhemmilla yrityksen myyntiuotot 10 vuoden takaisesta yrityskaupasta vakuutuskuoressa n. 10 milj sisältäen sijoitetun pääoman sekä kertyneet tuotot, joita eivät ole vielä paljoa käyttäneet. 

Vierailija
9/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä ja DI:llä olisi varaa, kun ei maksettaisi veroa 40-50% tuloista ja tulot olisivat 3-5-kertaiset. Usassa jäisi varmaan varaa paljon muuhunkin.

Vierailija
10/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat poikkeuksellisen köyhää kansaa yksilöinä, mutta itsellä toki varaa olisi. Lapsi on ollutkin yksityisessä hoidossa, joka oli selvästi kunnallista kalliimpaa. Kannattaa muistaa, että ei jenkeissäkään kaikilla ole varaa maksaa, vaan lapset tuupataan ihan minne sattuu.

Vierailija
11/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärillä ja DI:llä olisi varaa, kun ei maksettaisi veroa 40-50% tuloista ja tulot olisivat 3-5-kertaiset. Usassa jäisi varmaan varaa paljon muuhunkin.

Ota huomioon, että niillä voi olla satoja tuhansia dollareita opintolainaa. Lisäksi ei perhevapaita paitsi 12 viikkoa palkatonta lapsen syntyessä.

Vierailija
12/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai alempi verotus, sitä varten tätä kyselenkin. Meidän perheessä on maksettu lasten päivähoitomaksut täällä Suomessa omakustanteisina pieneen yksityiseen päiväkotiin koska yrittäjä-isovanhemmat ovat käyttäneet varallisuuden kartuttamisessa nollaverokannallisia vakuutuskuoria ja meillä nuoremmilla ja lapsilla on nyt verovapaat osakesäästötilit joten olemme katsoneet että meillä on mahdollisuus ja velvollisuus maksaa päivähoito täydellä maksulla. Lapset ovat enimmäkseen olleet osapäivähoidossa ja varallisuutta osakkeissa mulla ja miehellä kohta 100tn, lapsilla joitain tuhansia euroja jokaisella ja "eläkeläis"-isovanhemmilla yrityksen myyntiuotot 10 vuoden takaisesta yrityskaupasta vakuutuskuoressa n. 10 milj sisältäen sijoitetun pääoman sekä kertyneet tuotot, joita eivät ole vielä paljoa käyttäneet. 

Huokaus. Se yksityinenkin päivähoito on Suomessa julkisista varoista tuettua ja halpaa.

Vierailija
13/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti siellä köyhät tekevät paljon lapsia ja mummot hoitavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi