Tajusin viimein, miksi mua vaivaa suomalaisten sekoilu ulkomailla
Katoin Aku ja 7ihmettä-löpinää ja koin valaistuksen. Vaikka Aku ei siinä mitään erityistä tehnytkään, mua ärsytti hänen typerät kyselyt oppailta, jatkuva höpöttäminen omasta julkisuudestaan ja en tiedä se asenne vaan jotenkin. Jos olisin katsonut samaa joltain brittijuontajalta en ois sekuntiakaan päätäni hänen käytöksellään vaivannut.
Tajusin, että mua vaivaa ja vahdin mitä suomalaiset tekee koska ne on "omia". Ei siis edes, että henkilö edustaisi Suomea tai jotain vastaavaa, vaan jos ne mokaa tai asettaa itsensä pahaan tilanteeseen niin mäkin tunnen oloni tukalaksi.
Olin pari kesää Ranskassa tarjoilijana, ja spottasin jo pelkästään naamasta aina 100% varmuudella suomalaiset. Luulin silloin, että ilahduin vaan niin paljon kun pääsi puhumaan suomea, että panin parastani ja annoin "erikoiskohtelua". Jotenkin mun sydän suli kun katto sitä menoa miten syötiin sanaakaan sanomatta, mutta täydessä yhteisymmärryksessä, naamat hieman nyrpeinä. Koska mä ymmärsin heitä. Mäkin syön mun perheen kaa niin.
Niin sitä vanhetessaan tajuaakin olevansa ns. isänmaallinnen. Kaikkea se ikä teettää. Tai ehkä sit nää menkat.
Kommentit (12)
Yritin katsoa tänään tota aku hirviniemen toikkarointia. En pystynyt. "Näillä ei oo aavistustakaan kuka mä oon" Ei jumalauta.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:57"]
Oi maamme Suoomi synnyinmaa...
[/quote]
No joo, ihan tippa tulee linssiin :D Opiskelen Briteissä ja tuntuu, että joka kerralla lomille tullessa Suomi on rakkaampi. En tiedä, mitä psykologiaa tää on mut niin käy.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:56"]
Yritin katsoa tänään tota aku hirviniemen toikkarointia. En pystynyt. "Näillä ei oo aavistustakaan kuka mä oon" Ei jumalauta.
[/quote]
Joo siis se mukahauska kysely, "voiko delfiini syödä alligaattorin", mököttävä ilme kun oppaat eivät eläimiä kyenneet telepatialla houkuttelemaan paikalle (miks ei voi vaan arvostaa sitä ihanaa asiaa, että eläimet saavat elää rauhassa luonnontilassa ja ymmärtää toi kun safarille lähtee), liiotellut ilmeet tanssiessa ja niin edespäin.
Ettekö oikeasti ymmärrä että se vetää 'roolia'? Miesversio Krisse Salmisesta.
Sun kirjoitus ja oivallus oli pieni, suomalais-ugrilainen lämmin hetki, kiitos tästä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 00:22"]
Sun kirjoitus ja oivallus oli pieni, suomalais-ugrilainen lämmin hetki, kiitos tästä.
[/quote]
Ole hyvä. Oli kiva jakaa tää suomalais-ugrilainen hetki muiden metsäläisheimoni edustajien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:57"]
Oi maamme Suoomi synnyinmaa...
[/quote]
No joo, ihan tippa tulee linssiin :D Opiskelen Briteissä ja tuntuu, että joka kerralla lomille tullessa Suomi on rakkaampi. En tiedä, mitä psykologiaa tää on mut niin käy.
[/quote]
Mulla taas on just päinvastoin. Asun Briteissä ja joka kerta kun käyn täällä Suomessa ahdistaa vaan enemmän kerta kerralta. Täällä kun hyvä jos hymyn saa, yleensä ollaan naama norsun vitulla. Just tuo mitä ap selitti aloituksessa, että suomalaiset erotti hyvin naamaastaan ja söivät naamat nyrpeinä ym. Ahdistavaa mun mielestä, ei ollenkaan ihanaa ja kotoisaa. :D
Ei ole Suomea ikävä. Asun Ranskassa, saan korkeampaa palkkaa ja maksan vähemmän veroja. Suomalaiset juntit eivät kiinnosta.
Mulle jäi nyt tästä vähän epäselväksi, kumpaa sinä oikein haluat suomalaisilta. Pitääkö olla koko ajan äänessä kuin Aku vai hiljaa hissukseen omissa oloissaan kuten muut suomalaiset?
jaa.