Äidiksi 30v ja 43v. Kysy mitä vain tahdot?
Vapaasti siis jos jotain tulee mieleen. :)
Lapset täyttää tänä vuonna 20v ja 7v.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:00"]
Tulitko helposti raskaaksi?
[/quote]
Esikoisen kohdalla meni 6kk. Kuopuksen kohdalla 8kk. Jokainen kuukausi aktiivista yrittämistä, siitä voi päätellä. :-)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Esikoisen kohdalla meni 6kk. Kuopuksen kohdalla 8kk. Jokainen kuukausi aktiivista yrittämistä, siitä voi päätellä. :-)
[/quote]
elit tulit ihan normaalisti, kuopuksen kohdalla jopa helposti(kun iän ottaa huomioon)! Onnea lapsistasi :)
Minulla itselläni on 2 lasta jotka sain 25- ja 30-vuotiaana ja vielä haaveillaan komannesta kunhan tuo kuopus on vähän isompi. Haluttaisiin ikäeroa 4-5-vuotta, joten siksi mielenkiinnosta kyselen, miten muut ovat onnistuneet vanhempina raskautumaan.
miten päädyit noin isoon ikäeroon?
Miten äitiys eroaa nuorempana ja vanhempana mielestäsi?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:04"]
[/quote]
[/quote]
elit tulit ihan normaalisti, kuopuksen kohdalla jopa helposti(kun iän ottaa huomioon)! Onnea lapsistasi :)
Minulla itselläni on 2 lasta jotka sain 25- ja 30-vuotiaana ja vielä haaveillaan komannesta kunhan tuo kuopus on vähän isompi. Haluttaisiin ikäeroa 4-5-vuotta, joten siksi mielenkiinnosta kyselen, miten muut ovat onnistuneet vanhempina raskautumaan.
[/quote]
Kiitos. :) ihania lapsia ovatkin. Eikun vaan kokeilemaan, jos siltä tuntuu! :)
jos ap on tullut helposti raskaaksi, mites sitten minä, joka tulin 4 kertaa kertayrityksestä raskaaksi 31-41 v?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:09"]
miten päädyit noin isoon ikäeroon?
[/quote]
Se tuntui vaan minusta ja miehestä sopivalle. Tyydyttiin ensiksi yhteen lapseen ja haluttiin että tyttö kasvaa isommaksi ennen toisen lapsen hankintaa ja tyttö oli sitten 13-vuotias kun hänestä tuli isosisko. :-)
Minusta se oli oikein hyvä ikä tulla isosiskoksi ja tytöstä myös. Ainakin hänestä tuntui/tuntuu että hän on nyt kunnolla ISOsisko pikkuveljelleen. :) ja tyttö oli myöskin juuri teini-ikään tullut ja ylä-asteen aloittanut kun hänestä tuli isosisko.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:10"]
Miten äitiys eroaa nuorempana ja vanhempana mielestäsi?
[/quote]
No nyt toisella kerralla olen tietysti kokeneempi, kun olen kerran aikaisemmin käynyt jo nämä pikkulapsi vaiheet läpi. Tietysti eri sukupuolen kanssa kylläkin. Pojan kanssa on hieman erillaista kun tytön kanssa. :-) mutta kiitollinen saan olla siitäkin, että sen lisäksi että molemmat lapset ovat terveitä niin olen saanut myös molemmat sukupuolet!
43-vuotiaana olin myös huomattavasti rauhallisempi äiti, mitä just sillon 30-vuotta täyttäneenä kun sillon sitä oli vielä nuori ja kolmenkympin kriisi päällä ja just nuori aikuisuusikä jäämässä taakse.. niin se toi kanssa omat myllerryksensä arkeen.
Nyt päälle nelikymppisenä äitinä olen huomattavasti seesteisempi ja kärsivällisempi! :)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:14"]
jos ap on tullut helposti raskaaksi, mites sitten minä, joka tulin 4 kertaa kertayrityksestä raskaaksi 31-41 v?
[/quote]
No olet tullut TODELLA helposti raskaaksi! :) onnea sinulle myöskin lapsistasi.
T. AP