Millainen Eira ja Ullanlinna on asuntoalueina?
Ollaan muuttamassa Helsinkiin. Rahaa tuli paljon joku aika sitten. Kumpi on parempi, Eira vaiko Ullanlinna? Vaiko kenties Katajanokka?
Kommentit (19)
Höpsistä mitään työttömiä juoppoja. Olen asunut täällä kuusi vuotta, ja todella ihanaa ja rauhallista aluetta tämä on. Paljon pikku kahviloita, ravintoloita ja erikoisliikkeitä, kauniit merelliset ulkoilumaastot ja vanhat kivitalot, naapureina hyvinvoivia ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Minulle tämä on paratiisi enkä haluaisi asua missään muualla.
Julkista liikennettä tai autoa ei tule käytettyä enää juuri lainkaan, kun joka paikkaan voi vaan kävellä.
Erona Eirassa ja Ullanlinnassa lienee lähinnä se, että Ullanlinnan puolella on enemmän asuntoja tarjolla, kun alue on suurempi. Eiranrannan uudesta asuinalueesta en myöskään henkilökohtaisesti tykkää, ne ovat näitä supermoderneja kerrostaloja eivätkä minusta vedä vertoja vanhojen jugend-talojen tunnelmalle. Katajanokasta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta varmasti aivan kelpo vaihtoehto sekin. Jos tykkäät tämän kaltaisista alueista, voisi myös Kruununhaka muuten olla perehtymisen arvoinen.
Tervetuloa!
Jos ap:lla olis oikeesti aikeita muuttaa tuonne niin ei hän sitä täältä kyselisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla olis oikeesti aikeita muuttaa tuonne niin ei hän sitä täältä kyselisi.
Miksi ei saisi kysellä? Jos tulee muualta, ei tunne alueelta ketään ja haluaisi kuulla asukkaiden omakohtaisia kokemuksia.
Suosittelen Kontulaa tai Mellunmäkeä. Hyvät ulkoilumaastot. Välillä saattaa nähdä spontaaneja juoksukilpailuja yllättävissä paikoissa. Metrolla pääsee kätevästi lähelle Puhoksen ostaria.
Asun Helsingissä ja välillä aina haaveilen, että löytäisin jonkun kivan pikkukodin Eirasta tai Kaivopuistosta. En kuitenkaan ihan mihin tahansa halua muuttaa, niin toistaiseksi on jäänyt haaveeksi.
Ullanlinnaan verrattuna Eira on tosi kaunis, erilaisia vanhoja kauniita taloja puistomaisine pihoineen, talot on rakennettu väljemmin ja ovat matalampia.
Ullanlinnassa taas on enemmän elämää/palveluita.
Ahdasta ja kannattaa valita taloyhtiö jossa on autopaikka sisäpihalla.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja välillä aina haaveilen, että löytäisin jonkun kivan pikkukodin Eirasta tai Kaivopuistosta. En kuitenkaan ihan mihin tahansa halua muuttaa, niin toistaiseksi on jäänyt haaveeksi.
Ullanlinnaan verrattuna Eira on tosi kaunis, erilaisia vanhoja kauniita taloja puistomaisine pihoineen, talot on rakennettu väljemmin ja ovat matalampia.
Onhan Ullanlinnakin tosi nätti, kun miettii vaikka Vuorimiehenpuistoa ympäröiviä taloja, Korkeavuorenkatua, Johanneksenkirkkoa... Ullanlinnan puolella tuo kuuluisa Huvilakatukin sijaitsee.
Suosittelen ap, täällä on ihmisen hyvä elää!
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä mitään työttömiä juoppoja. Olen asunut täällä kuusi vuotta, ja todella ihanaa ja rauhallista aluetta tämä on. Paljon pikku kahviloita, ravintoloita ja erikoisliikkeitä, kauniit merelliset ulkoilumaastot ja vanhat kivitalot, naapureina hyvinvoivia ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Minulle tämä on paratiisi enkä haluaisi asua missään muualla.
Se kyllä pistää silmään, että miten poikkeuksellisen vähän Suomessa kantakaupunkialueella on kahviloita tai leipomoita, josta noutaa tuore voisarvi aamupalaksi.
Olen kasvanut lapsuuteni ja nuoruuteni Katajannokan jugend-alueella, opiskeluaikoinani asuin Ullanlinnassa Kapteeninkadulla ja nyt asun perheineni Eirassa.
Ullanlinnassa on palvelut lähempänä, ruokakaupat, kahvilat ja ravintolat. Se on joillekin plussaa, minusta Ullanlinnassa pyörii liikaa “turisteja” (ts muualta tulleita wannabe-fiilistelijöitä) ja woltin kuskit ym jalkakäytävillä pyöräilijät aiheuttavat vaaratilanteita. Siis liian vilkasta minun makuuni.
Eira on ihana paikka, mutta asunnot ovat usein pienehköjä (100-130 m2) ja esim 170 m2 perheasuntoja on lähes mahdoton löytaa. Asumme täällä mieheni kanssa, kunnes tulee perheenlisäystä esemmän kuin tämä yksi. Sitten muutamme todennäköisesti Etelä-Ullanlinnaan, Merikatu tai Puistokatu on haaveissa.
Eiranranta ei ole Eiraa, vaan Hernesaarta.
Katajannokka on ihana alue, kaunis ja merellinen, mutta vain vanha puoli. Isoja 200 m2 asuntoja löytyy suht helposti, puistot ja ulkoilualueet ovat ok. Miinuksena palvelujen puute ja uusi osa Katajannokan perällä, jossa on paljon mm Hekan taloja. Uuden osan talot ovat huonokuntoisia ja lisärakentamista suunnitellaan rantakaistaleelle, mikä tulee pilaamaan alueen toteutuessaan. Myös koulu sijaitsee uudessa osassa. Muuten Katsjannokka on upea.
Asuin Ullanlinnassa kymmenisen vuotta. Mitään muuta hyvää en keksi siellä asumisesta kuin sijainnin. Talo oli vanha rähjä, jatkuvasti jotain remonttia, kellarissa mellastivat rotat ja asunnossa vilisti turkiskuoriaisia ja ties mitä. Talvisin mereltä kävi tuuli, joka sai hormit ulvomaan ja asunto oli tietysti järjettömän kylmä ja vetoinen. Suosiolla muutin sieltä pois uudempaan taloon.
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut lapsuuteni ja nuoruuteni Katajannokan jugend-alueella, opiskeluaikoinani asuin Ullanlinnassa Kapteeninkadulla ja nyt asun perheineni Eirassa.
Ullanlinnassa on palvelut lähempänä, ruokakaupat, kahvilat ja ravintolat. Se on joillekin plussaa, minusta Ullanlinnassa pyörii liikaa “turisteja” (ts muualta tulleita wannabe-fiilistelijöitä) ja woltin kuskit ym jalkakäytävillä pyöräilijät aiheuttavat vaaratilanteita. Siis liian vilkasta minun makuuni.
Eira on ihana paikka, mutta asunnot ovat usein pienehköjä (100-130 m2) ja esim 170 m2 perheasuntoja on lähes mahdoton löytaa. Asumme täällä mieheni kanssa, kunnes tulee perheenlisäystä esemmän kuin tämä yksi. Sitten muutamme todennäköisesti Etelä-Ullanlinnaan, Merikatu tai Puistokatu on haaveissa.
Katajannokka on ihana alue, kaunis ja merellinen, mutta vain vanha puoli. Isoja 200 m2 asuntoja löytyy suht helposti, puistot ja ulkoilualueet ovat ok. Miinuksena palvelujen puute ja uusi osa Katajannokan perällä, jossa on paljon mm Hekan taloja. Uuden osan talot ovat huonokuntoisia ja lisärakentamista suunnitellaan rantakaistaleelle, mikä tulee pilaamaan alueen toteutuessaan. Myös koulu sijaitsee uudessa osassa. Muuten Katsjannokka on upea.
Taidat olla kohtuullisen varakas? Ihan köyhät eivät pidä 100 -130 neliön asuntoja "pieninä". Vähän voisit myös yrittää käyttäytyä, viestissäsi on hieman dissaava sävy. En pidä siitä, enkä sen perusteella sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Kontulaa tai Mellunmäkeä. Hyvät ulkoilumaastot. Välillä saattaa nähdä spontaaneja juoksukilpailuja yllättävissä paikoissa. Metrolla pääsee kätevästi lähelle Puhoksen ostaria.
Olen kuullut että nuo ovat huonoja alueita eikä siellä ole rauhallista vaan jopa ajoittain levotonta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tarinasta päätellen itket yksin kontulassa yksiössä ja heräsit painajaiseen, jossa julkisen liikenteen tarkastusmaksu nousi sataseen. Liittymäsi suljetaan minä päivänä hyvänsä.
Kamalan kylmää. Suorastaan hyytävää. Vanhoissa taloissa huonot, ravistuneet ikkunanpokat, joten sisälläkin on niin jäätävä viima, että tukka liuhuu.
Koko ajan remppaa ja remppaa taloyhtiöissä, kun ovat vanhoja. Kalliiksi käyvät eikä omaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Ullanlinnakin tosi nätti, kun miettii vaikka Vuorimiehenpuistoa ympäröiviä taloja, Korkeavuorenkatua, Johanneksenkirkkoa... Ullanlinnan puolella tuo kuuluisa Huvilakatukin sijaitsee.
Suosittelen ap, täällä on ihmisen hyvä elää!
Ikävää, että viesti välittyi niin, että Ullanlinna olisi jotenkin ruma. Siitä ei ollut lainkaan kyse. Kirjoitin vaan, että mikä miellyttää eniten minun silmää. Mielestäni Helsingin keskusta-alue on erittäin kaunis.
Millaista elämää haluatte viettää? Jos esim autoilla, niin tuolla se on aika hankalaa. Missä suunnassa työpaikkanne on? Tällaisia minä miettisin. Kerro siis lisää, mitä arkeenne tulee kuulumaan ja me voimme ehdottaa kaupunginosaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla kohtuullisen varakas? Ihan köyhät eivät pidä 100 -130 neliön asuntoja "pieninä". Vähän voisit myös yrittää käyttäytyä, viestissäsi on hieman dissaava sävy. En pidä siitä, enkä sen perusteella sinusta.
Minusta hän kertoi asiallisesti ja rehellisesti oman kokemuksensa kysytyistä asuinalueista.
Huonoa käytöstä sen sijaan on kirjoittaa henkilölle, jota ei edes tunne, että "en tykkää sinusta".
Tuolla on aika paljon työttömiä juoppoja. Elävät rahansiirroilla. Surullista seurattavaa