Jehovan todistajat!Oletteko tyytväisiä et joulunaika on ohi?
Vai mitä fiiliksiä teillä muiden joulunvietosta?
Kommentit (19)
Up.Saisko vastauksia tohon vikaan kysymykseen?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:12"]Eikö lapsilla ole hankalaa kun koulussa tai päiväkodissa tulee joulukuussa joka tuutista käytännössä koko kuukauden?Joutuvatko teidän lapset selittelemään kavereilleen vakaumustaan?
ap
[/quote]
Meillä oli lapsi eskarista pois koko joulukuun. Ei tarvinnut kuunnella niitä joulujuttuja. Helpompi näin. Huomenna taas eskariin.
Tuo ei varmaan onnistuis jos kummatkin vanhemmat töissä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:54"]No ei mulla ainakaan mitään negafiiliksiä ole. Joka viettää niin viettää. Ei se ole multa pois :) meillä ainakin nautittiin noista päivistä isovanhempien luona. Oltiin taas kaikki sisarukset perheineen siellä. Syötiin hyvin. Leivottiin. Pelailtiin ja ulkoiltua tuli myös :)
[/quote] Eikö sua yhtään ahdista se, että kaikki ne ihmiset leikkaavat sinut elämästään kuin kuoliossa olevan raajan, jos eroat lahkostanne? En oikeasti ymmärrä miten jotkut uskovat tuollaisiin satuihin..
Niin ja miten ne joilla on koululaisia?Koulusta kun ei voi olla pois!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:12"]Eikö lapsilla ole hankalaa kun koulussa tai päiväkodissa tulee joulukuussa joka tuutista käytännössä koko kuukauden?Joutuvatko teidän lapset selittelemään kavereilleen vakaumustaan?
ap
[/quote]
Meillä oli lapsi eskarista pois koko joulukuun. Ei tarvinnut kuunnella niitä joulujuttuja. Helpompi näin. Huomenna taas eskariin.
[/quote] Säälin lastasi... Menettää niinkin ihanan asian kuin lapsuuden joulut... Ja saa tilalle ei-mitään, jotain hurmos-painostuskokouksia, uskonnon pakkotyrkyttämistä vieraille ihmisille, pelkoa ja ahdistusta tulevasta maailmanlopusta, pelon että vanhemmat hylkäävät jos kyseenalaistaa lahkon. Yksi vastenmielisimmistä lahkoista on jehovantodistajat.
Kuulemma aika moni Jehovan todistaja viettää joulua. Ollaan perheen kanssa ja annetaan lahjoja, mutta se tapahtuu suljettujen ovien takana eikä siitä kerrota muille.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:12"]Eikö lapsilla ole hankalaa kun koulussa tai päiväkodissa tulee joulukuussa joka tuutista käytännössä koko kuukauden?Joutuvatko teidän lapset selittelemään kavereilleen vakaumustaan?
ap
[/quote]
[/quote] Säälin lastasi... Menettää niinkin ihanan asian kuin lapsuuden joulut... Ja saa tilalle ei-mitään, jotain hurmos-painostuskokouksia, uskonnon pakkotyrkyttämistä vieraille ihmisille, pelkoa ja ahdistusta tulevasta maailmanlopusta, pelon että vanhemmat hylkäävät jos kyseenalaistaa lahkon. Yksi vastenmielisimmistä lahkoista on jehovantodistajat.
[/quote]
Sääli ihan rauhassa. Mä taas säälin sellaisia lapsia jotka joutuvat jouluna katsomaan vanhempiensa tai toisten aikuisten tappelua ja kiroilua ja alkoholin käyttöä. Meidän lapsion vapaa sellaisista.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:12"]Eikö lapsilla ole hankalaa kun koulussa tai päiväkodissa tulee joulukuussa joka tuutista käytännössä koko kuukauden?Joutuvatko teidän lapset selittelemään kavereilleen vakaumustaan? ap [/quote] Meillä oli lapsi eskarista pois koko joulukuun. Ei tarvinnut kuunnella niitä joulujuttuja. Helpompi näin. Huomenna taas eskariin. [/quote] Säälin lastasi... Menettää niinkin ihanan asian kuin lapsuuden joulut... Ja saa tilalle ei-mitään, jotain hurmos-painostuskokouksia, uskonnon pakkotyrkyttämistä vieraille ihmisille, pelkoa ja ahdistusta tulevasta maailmanlopusta, pelon että vanhemmat hylkäävät jos kyseenalaistaa lahkon. Yksi vastenmielisimmistä lahkoista on jehovantodistajat. [/quote] Sääli ihan rauhassa. Mä taas säälin sellaisia lapsia jotka joutuvat jouluna katsomaan vanhempiensa tai toisten aikuisten tappelua ja kiroilua ja alkoholin käyttöä. Meidän lapsion vapaa sellaisista.
[/quote]
varmaankin aika moni muukin säälii sellaisia lapsia jotka joutuvat katsomaan tappelevia kännisiä vanhempia, mutta et kai väitä, että jokainen ei-Jehova ryyppää, tappelee ja pilaa lastensa joulunkin vielä?
Ei yhtään mitään fiiliksiä puoleen jos toiseen. Mulle on aivan sama kuinka kukin joulunsa viettää vai viettääkö laisinkaan. Itsekin nautin joulunpyhien aikana siitä kiireettömyydestä ja vapaasta, mutta kiva on kun vuosikin vaihtuu kohti kevättä.
No ei mulla ainakaan mitään negafiiliksiä ole. Joka viettää niin viettää. Ei se ole multa pois :) meillä ainakin nautittiin noista päivistä isovanhempien luona. Oltiin taas kaikki sisarukset perheineen siellä. Syötiin hyvin. Leivottiin. Pelailtiin ja ulkoiltua tuli myös :)
Oliko teillä vapaata myös kokouksista ja ovelta ovelle työstä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:51"]Vai mitä fiiliksiä teillä muiden joulunvietosta?
[/quote]
En ole Jehova enkä tyytväinen.
Kokoukset ihan normaalisti. Mutta ei kukaan toisten oville mene noina päivinä.
Mun ovelle on muuten sitten turha tulla lehtineen, en avaa. Jos vahingossa avaan, niin otan lehdet mutta en lue niitä.
Sano kun jt käy sun ovellasi ettet lue niitä. Ei niitä pakko ole ottaa :)
Eikö lapsilla ole hankalaa kun koulussa tai päiväkodissa tulee joulukuussa joka tuutista käytännössä koko kuukauden?Joutuvatko teidän lapset selittelemään kavereilleen vakaumustaan?
ap
Pitääkö tässä nyt taas kinata ja riidella kumpi on parempi-suomalaiset ovat hiekkalaatikon ikäisiä..
Olkoon jokainen kokee aitoa ilo, oma mutta aitoa. Ei toisten mieliksi eikä toisten painostuksesta.
Ymmärrään jehovalaisia koska monet heista ovat tooodella mukavia ja sydämmellisia ihmisia. Eikä heidän lapset todellakaan kokee alkoholihelvettia jouluna. Minun mielistani tää on rohkaiseva ja näyttää lupavalta-että lapset saavat AIKA LAHJAKSI eikä tavara ja krääsää.
En ole jehova enkä tuu koska minulla on oma uskonto mutta se on niin alhaistaa pilkata toisten uskonto-eivät he tehneet mitään pahaa teille.