Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras synnytysasento

Vierailija
06.01.2015 |

Eli mikä synnytysasento teistä enemmän kuin kerran synnyttäneistä on tuntunut parhaalta? En haluaisi synnyttää puoliistuvassa asennossa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemuksia tai mielipiteitä?

Vierailija
2/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljellään oli kiva synnyttää luomuna, jalat oli niin maitohapoilla ettei pystynyt muussa olemaan.
Spinaalissa en tuntenut mitään niin puoli-istuva kävi hyvin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että pillu on paljasna.

T: Mies

Vierailija
4/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkara

Vierailija
5/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponn[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:11"]Jakkara
[/quote]
Siis ponnistaessa, ennen sitä ehdottomasti avautumisvaihe ihan seisoen, kävellen, tulien ylävartalo esim. Jumppapalloon, sängynreunaan jne.

Vierailija
6/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvillaan!

Vierailija
7/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunna rouva tuossa vieressä kommentoida. Tai kuulemma sillä hetkellä ihan sama, kunhan saapi homman hoidettua.

Puoli-istuvaa on taidettu käyttää.

Vierailija
8/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystuolissa, istualteen.

Vierailija
9/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse makasin jollai synnytyssängyllä(?) jossa olin sitte puolimakuulla.

Vierailija
10/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siis jos ei halua olla puoliistuvassa asennossa/makuullaan, synnytys on paras olla luonnollinen? Tuo jakkara kuulostaa aika kivalta. Entäs sitten nelinkontin?

ap

Vierailija
11/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammeessa

Vierailija
12/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:25"]Ammeessa
[/quote]

Amme ei ole asento. Olet todennäköisesti ollut sielläkin jossain asennossa.

Vierailija
13/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli-istuva asento kädet pakaroiden alla korokkeena. Hyvin sujunut joka kerta, kolmesti. Tämä lienee  yksilöllistä. 

Vierailija
14/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesti puolimakuulla ja kahdesti ne jalkatelineet (omasta tahdosta). kokeilin myös kyljellään, jakkaraa ja polvillaan sängyn päätyä vastaan

Vierailija
15/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesti puolimakuulla ja kahdesti ne jalkatelineet (omasta tahdosta). kokeilin myös kyljellään, jakkaraa ja polvillaan sängyn päätyä vastaan

Vierailija
16/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängynpääty ihan ylhäällä ja itse polvillaan kasvot sängynpäätyyn päin. Jos olisi siinä ponnistus vaiheessa tarpeeksi voimaa jaloissa niin slaavikyykky käsillä johonkin tukien voisi olla myös hyvä. Siinä pitää malttaa ettei rykäise kerralla vauvaa ulos ettei itse repeä.

Vierailija
17/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljellä maaten ehdottomasti paras. Puoli-istuvassa asennossa syntyvä lapsi joutuu synnytyskanavassa liikkumaan ylöspäin. Ja istuminen oman häntäluun päällä pinentää synnytyskanavaa hieman.

Vierailija
18/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti synnyttäneenä voin sanoa että jakkara on ihan paras. Ensimmäisessä synnytyksessä oli jakkara, toisessa puoli-istuva ja kolmannessa taas jakkara. Puoli-istuva asento ei toiminut lainkaan. Typerät kätilöt eivät pyynnöstäni huolimatta tuoneet jakkaraa (koska eivät muka tienneet missä se on, ihan uskomatonta!!!) eivätkä tuoneet edes sukkia jalkaan, vaikka harmittelivat sukkien puuttumista, koska en saanut mistään hyvää otetta ponnistaessa. Olin siis hetki sitten ollut suihkussa ja sukat jääneet sinne. Sain myös epiduraalin ihan liian myöhään.

Onneksi kolmas synnytys oli tosi miellyttävä kokemus (jos näin nyt ylipäätänsä synnytyksestä voi sanoa, sattuihan sekin ihan helvetisti) ja myös ensimmäinen synnytys oli hyvä ja helppo. Toisesta synnytyksestä jäi vain paha mieli kun mikään ei mennyt hyvin. Ilokaasukaan ei toiminut, koska maski oli rikki. Ihan käsittämättömän huonoa hoitoa suoraan sanottuna.

Vierailija
19/19 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä puoli-istuvassa, en edes ehtinyt ajatella missä asennossa olen. Sain ponnistukseen apuja kun pidin sukista kiinni. Toisessa olin kylkimakuulla kun kätilö sanoi, että saa ponnistaa. Tuntui heti, että ei tule mitään ja kysyin saanko kääntyä puoli-istuvaan asentoon. No toki sain ja hommat hoitui vielä nopeammin kuin ekalla kerralla. Tällä kertaa ei ollut sukkia kun kastuivat lapsiveteen, mutta sain toisen jalan kätilön lanteille. Molemmissa synnytyksissä vain 1 tikki, vaikka asento ollut puoli-istuva ja ponnistusvaihe nopea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän