Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako espanjasta melatoniinia halvemmalla kuin suomesta?

Vierailija
06.01.2015 |

Entä kodeiinia sis.lääkkeitä halvemmalla? Mites ton reseptin kanssa, sellainen on. Paperinen mennyt vanhaksi, ja kun mulla nykyään e-resepti, niin apteekkiin jäi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Saanko tuoda ostamani kodeiinitabut espanjasta suomeen? Mulla on lappu, missä lukee mun kaikki määrätyt lääkkeet, myös panacod.

Vierailija
2/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Saanko tuoda ostamani kodeiinitabut espanjasta suomeen? Mulla on lappu, missä lukee mun kaikki määrätyt lääkkeet, myös panacod.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä addiktio sinulla on

Vierailija
4/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:06"]Up. Saanko tuoda ostamani kodeiinitabut espanjasta suomeen? Mulla on lappu, missä lukee mun kaikki määrätyt lääkkeet, myös panacod.
[/quote]

Onko sinulla voimassa oleva resepti Panacodille?

Vierailija
5/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:06"]Up. Saanko tuoda ostamani kodeiinitabut espanjasta suomeen? Mulla on lappu, missä lukee mun kaikki määrätyt lääkkeet, myös panacod.
[/quote]

Onko sinulla voimassa oleva resepti Panacodille?
[/quote]

Ai olihan sinulla' mutta e-respalla

Vierailija
6/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla! Mutta kun se resepti on apteekissa. Mulla on sittenkin vaan se käyttöohje mukana.

Vierailija
7/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saarilla. Jos merkitystä. Kun tätä ei lueta euksi.

Vierailija
8/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli kertoo seuraavaa:
Henkilökohtaiset lääkkeet

Kun matkustat ulkomailla, voit matkalta palatessasi tuoda mukanasi lääkkeitä omaan henkilökohtaiseen lääkitykseesi, kunhan otat huomioon tuontia koskevat rajoitukset ja säännöt. Rajoituksiin vaikuttavat sekä tuontimaa että valmisteen luokittelu. Esim. huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä koskevat tiukemmat rajoitukset.

Muista, että

lääkevalmisteella tulee olla myyntilupa hankintamaassa (= lääke on laillisesti saatavilla)
lääkevalmisteen tulee olla hankittu toimittajalta, jolla on ostomaassa oikeus lääkkeiden vähittäisjakeluun
voit tuoda lääkkeitä vain henkilökohtaiseen lääkitykseesi, ja sinun on tarvittaessa pystyttävä osoittamaan se esim. tulostetulla sähköisellä reseptillä eli e-reseptillä, reseptillä, lääkärintodistuksella tai lääkäriltä saatavalla potilasohjeella. Jos lääke on toimitettu apteekissa säilytettävällä lääkemääräyksellä, siitä voi pyytää kopion apteekista.
tuojan on itse ennen maahantuontia selvitettävä, onko tuotava valmiste lääke ja vaatiiko se reseptin (neuvoja ja tietoja tarvittaessa Fimeasta)
Eta-alueelta voit tuoda mukanasi lääkkeitä enintään vuoden käyttöä vastaavan määrän ja Eta-alueen ulkopuolelta enintään kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.
huumausaineeksi luokiteltavaa lääkevalmistetta voit tuoda henkilökohtaiseen käyttöösi Schengen-valtiosta korkeintaan 30 vuorokauden käyttöä vastaavan määrän ja muusta valtiosta korkeintaan 14 vuorokauden käyttöä vastaavan määrän. Lääkkeen tarpeellisuus on osoitettava reseptillä sekä todistuksella, jonka apteekki myöntää Suomessa myyntiluvan saaneille lääkkeille.

Tulli.fi

Vierailija
9/23 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saan, kiitti! :)

Vierailija
10/23 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Suomessakaan paljon maksa eli tuskin sielläkään. 1mg tabut ilman reseptiä, 3mg Suomessa nykyään reseptillä.

Vierailija
11/23 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi suomessa n. 18e 100kpl laatikko melatoniinia. Mietin että jos saisi halvemmalla. Ainakin jenkeistä saisi.

Entäs toi kodeiini? kaveri sanoi että ilman reseptiä saa, mutta en viitsi luottaa jos ei ole varmaa tietoa.

Vierailija
12/23 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa tuskin myydään melatoniinia samoissa määrin kuin suomessa, koska eihän ihmiset siellä sitä tarvitse. Päivärytmi on selkeä, pimeä tulee illalla ja päivisin on valoisaa.

Vierailija
13/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"todistuksella, jonka apteekki myöntää Suomessa myyntiluvan saaneille lääkkeille.
"
Mistä tän saa? Sanoin lääkärille että menen reissuun, mutta ei se sanonut tosta mitään. Antoi vaan ne e-resepti-jutskat!

Vierailija
14/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apteekkari antoi noi paprut.

Vierailija
15/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 01:10"]iHerb on paras

http://www.iherb.com/Melatonin
[/quote]

Joo onhan se, mutta kannattaa olla tarkkana mitä sieltä tilaa ettei joudu ongelmiin Suomessa http://terveyteen.blogspot.fi/2014/02/melatoniinin-tilaaminen-ulkomailta.html?m=0

Vierailija
17/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 12:04"]Mulla maksoi suomessa n. 18e 100kpl laatikko melatoniinia. Mietin että jos saisi halvemmalla. Ainakin jenkeistä saisi.

Entäs toi kodeiini? kaveri sanoi että ilman reseptiä saa, mutta en viitsi luottaa jos ei ole varmaa tietoa.
[/quote]

Ya:ssa maksoi 17 euroa. Ei Espanja ole mitenkään erityisen halpa maa.

Vierailija
18/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 07:14"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 01:10"]iHerb on paras

http://www.iherb.com/Melatonin
[/quote]

Joo onhan se, mutta kannattaa olla tarkkana mitä sieltä tilaa ettei joudu ongelmiin Suomessa http://terveyteen.blogspot.fi/2014/02/melatoniinin-tilaaminen-ulkomailta.html?m=0
[/quote]

Tämä jutun tyyppi oli tilannut siis aminohappo tryptofaania ravintolisänä, josta tulee mutkien kautta elimistössä serotoniinia ja melatoniinia http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/06/02/ravintolisia-ulkomailta-tilannut-sai-tuomion---suomessa-myydaan-taysin-samaa-tuotetta

Mielestäni kohtuuton tuomio.. Tuota samaista ainetta saa ihan tavallisessta ruuastakin.

Vierailija
19/23 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjasta saa ihan oikeaa unilääkettäkin apteekista ilman reseptiä

Vierailija
20/23 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ottaen huomioon noi tuomiot, en viitsi tuoda mitään mistä en ole varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän