Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko hakea uudelleen asumistukea ja lapsilisän yh-lisää?

Vierailija
06.01.2015 |

Siis, olen naimisissa. Viime keväänä muutimme erimielisyyksien vuoksi erilleen. Mies muutti siis omaan asuntoonsa. Hain asumistukea ja yh-lisää koska muutimme erilleen välien rikkoutumisen vuoksi. Sain. Mies muutti parin kuukauden päästä takaisin, jolloin heti tietenkin irtisanoin nuo tuet.

Nyt tämä sama tilanne on meillä. Tosin tällä kertaa lopullisesti. En kuitenkaan henkisesti ole valmis sitä avioeropaperia täyttämään. Eli miehen kanssa on puhuttu, että kunhan molemmat on "päässeet jaloilleen", haetaan yhdessä ero.

Taloudellisesti tarvitsen nuo tuet, mutta jotenkin hävettää hakea taas. Mitä ne Kelassa ajattelee, tai ylipäätään onko niillä aikaa huomata tällaisia, voivatko evätä tuet sillä perusteella että "hait jo kerran ja kuitenkin palasitte saman katon alle"?

Olen varmaan tosi naurettava, mutta ei voi mitään. Tiedän, että ihme venkslaamista meidän elämä, mutta niin se vain joskus joillakin menee. Nyt emme enää venkslaa, vaan pysymme erillään. Mistään kovin kummoisista summista ei ole kyse, yh-korotus yhdestä lapsesta ja asumistukea saisin reilun satasen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos 2 mitas mielta muut?

ap

Vierailija
2/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin Tietenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin ja hain vastaavanlaisessa tilanteessa.

Vierailija
4/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteet muuttuu joten tietysti haet.

Vierailija
5/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 09:11"]

Siis, olen naimisissa. Viime keväänä muutimme erimielisyyksien vuoksi erilleen. Mies muutti siis omaan asuntoonsa. Hain asumistukea ja yh-lisää koska muutimme erilleen välien rikkoutumisen vuoksi. Sain. Mies muutti parin kuukauden päästä takaisin, jolloin heti tietenkin irtisanoin nuo tuet.

Nyt tämä sama tilanne on meillä. Tosin tällä kertaa lopullisesti. En kuitenkaan henkisesti ole valmis sitä avioeropaperia täyttämään. Eli miehen kanssa on puhuttu, että kunhan molemmat on "päässeet jaloilleen", haetaan yhdessä ero.

Taloudellisesti tarvitsen nuo tuet, mutta jotenkin hävettää hakea taas. Mitä ne Kelassa ajattelee, tai ylipäätään onko niillä aikaa huomata tällaisia, voivatko evätä tuet sillä perusteella että "hait jo kerran ja kuitenkin palasitte saman katon alle"?

Olen varmaan tosi naurettava, mutta ei voi mitään. Tiedän, että ihme venkslaamista meidän elämä, mutta niin se vain joskus joillakin menee. Nyt emme enää venkslaa, vaan pysymme erillään. Mistään kovin kummoisista summista ei ole kyse, yh-korotus yhdestä lapsesta ja asumistukea saisin reilun satasen.

[/quote] ei tarvitse hävetä, senkus menet kelaan ja täytät hakemuksen. 

Vierailija
6/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Kehtaan siis hakea.

ap

Vierailija
7/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haet. Ei Kelassa kukaan sun venkslaamisia pohdi. Otat tuet, jotka sulle kuuluu.

Vierailija
8/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ensimmäinen ihminen, jolle noin on käynyt!

Haet tietekin, tuki kuuluu sinulle.

Vierailija
9/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

av yllattaa aina. luulin etta saan haukkuja, esim luuseri tuilla elava yh tms.. :D kiitos.

ap

Vierailija
10/10 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hakisin. Sinähän olet oikeutettu niihin ja asianmukaisesti myös ilmoittanut heti, kun tilanne muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä