Lapsia saadaan ei tehdä
Joo lasten saaminen kesti. Niitä ei niin vaan tehdä. Sain 3 lasta, olin 36 v, 39 v ja 41 v. Vauva-/taaperoaiks oli parasta aikaa. Nyt teinejä 3 ja mukavasti sujuu ihan. Lapset on rikkaus. Synnytyksiä en jännittänyt.
Kommentit (12)
Juu ei ne tekemättä meilläkään tulleet.
Väärin. Lasten saamisen voi estää. Lisäksi ne voidaan saada yllättävän nopeasti odottamatta sen pidempään.
Tehdäänpäs. Ei niitä yhtäkkiä vaan postipakettina saa. Kyllä se vaatii sen että itse alkaa niitä tekemään.
Helposti raskautunut kirjoitti:
Väärin. Lasten saamisen voi estää. Lisäksi ne voidaan saada yllättävän nopeasti odottamatta sen pidempään.
Sama täällä. Superhedelmällinen aikoinaan. Jos pillerit ehti loppua eikä ollut uutta tullut hankittua niin saattoi melko pian käydä vahinko. Itseasiassa kerran kun olin juuri hankkinut uuden reseptin päätin tehdä varmuuden vuoksi testin kun oli ollut pieni tauko ja ups. Ehdin jopa ottaa jo muutaman päivän pillereitä, vaikka olin raskaana.
Me kyllä tehtiin ensimmäistä. Ja pitkään tehtiinkin. Loput tulivat huomattavasti vähemmällä tekemisellä, ns kertalaakista.
Vierailija kirjoitti:
Helposti raskautunut kirjoitti:
Sama täällä. Superhedelmällinen aikoinaan. Jos pillerit ehti loppua eikä ollut uutta tullut hankittua niin saattoi melko pian käydä vahinko. Itseasiassa kerran kun olin juuri hankkinut uuden reseptin päätin tehdä varmuuden vuoksi testin kun oli ollut pieni tauko ja ups. Ehdin jopa ottaa jo muutaman päivän pillereitä, vaikka olin raskaana.
Meillä sama onnellinen tilanne. Toki tästä seuraa se, että pienikin lipsahdus on kohtalokas. Onnellisempi olen kuitenkin näin. Lapsettomuus/vaikeasti raskaaksi tuleminen olisi paljon karmeampaa, kuin se että ehkäisyssä ei ole yhtään lipsahduksen varaa. Mieluiten sijoittuisin kyllä näiden tilanteiden puoliväliin.
Kyllä jotain aktiviteettia täytyy olla , eivät tekemättä tule. Oli sitten kyse luomu -tai keinohedelmöitysvauvoista.
No jaa, paras vaihe se tekeminen on. Ei toki voi olettaa, että lapsi olisi itsestäänselvyys tässä tuhkamünien luvatussa maassa.
Kyllä mä olen päättänyt koska teen lapsen, ehkäisy käytössä kun en halua ja sillon kun on haluttu ollaan tehty.
Lapsen tekeminen ja synnyttäminen pitäisi muutenkin olla luvanvaraista.
Kyllä ne lapset sekä tehdään että saadaan, jos saadaan.
Ei ne adoptiolapsetkaan ihan itsestään tulla tupsahda. Heidän kohdalla yhdet tekee ja toiset saa. Ja he, jotka sen adoptiolapsen saa, joutuvat hankkimaan sen lapsen.
Lapsen voi ihan puhtaasti vain saada ainoastaan sellaisessa tilanteessa, missä lähipiirissä joku lapsi jää yllättäen ilman huolehtijaa, ja suostut ottamaan hänet perheeseesi. Kaikissa muissa tapauksissa sinun pitää tehdä asioita sen eteen, että saat sen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, paras vaihe se tekeminen on. Ei toki voi olettaa, että lapsi olisi itsestäänselvyys tässä tuhkamünien luvatussa maassa.
"Tuhkamuna" voi olla myös naaras. Esim. jos munasarjat eivät toimi.
Meidän perheessä kyl tekemällä tehtiin monta vuotta. Yhtään ei olla saatu.