Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka diagnosoisit naiseuden? Tai mieheyden?

Vierailija
29.10.2021 |

Nyt on paljon tapetilla nämä sukupuolenkorjaushoidot. Nykyään vaaditaan vielä diagnoosi, että voi korjauttaa sukupuolensa. Oletteko koskaan miettineet, että millaisella oirekirjolla saa diagnoosin "nainen"? Entäpä millainen oirekirjo on sairaudella "mies"?

Minä en oikein tiedä, että täyttyykö minulla naiseuden diagnostiset kriteerit. Mites muilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä oirekirjolla diagnosoidaan, mutta pieleen tuntuu menevän, kun ihmiset haluavat usein korjauttaa itseään takaisin siihen mistä lähtivät.

Vierailija
2/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa sukupuolen muuttaminen on kielletty laissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millä oirekirjolla diagnosoidaan, mutta pieleen tuntuu menevän, kun ihmiset haluavat usein korjauttaa itseään takaisin siihen mistä lähtivät.

Miten niin usein? Detransitioitujia on ehkä prosentti transhoitoja saaneista.

Vierailija
4/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on riittävää, kun diagnosoidaan biologinen nainen, biologinen mies ja lisäksi harvinaiset sukupuolikromosomipoikkeavuudet.  Sitten voitaisiin puhua siitä, että nämä sukupuoliominaisuudet ovat varsin pysyviä eli jos tahtoo muutoksia, ne eivät ole korjauksia, vaan muutoksia, koska niillä ei voida saavuttaa biologisesti täydellisiä tuloksia eli korjauksia. Lisäksi kun operoidaan (leikataan, hormonihoidetaan), varsinkin herkillä erogeenillä alueilla,  niin se ei ole riskitöntä. Toimintakyky, terveys ja tuntoaisti muuttuvat ja lisääntymiskyky menetetään. Hormonihoito vaikuttaa mielialaan, lihasvoimaan, karvankasvuun yms. mutta ne ovat vain ulkoisia ominaisuuksia.

Munasarjoja, kohtua tai kiveksiä ei siirretä ja jos sellainen voitaisiin tehdä, niin mistä omat sukusolut niihin? Mukana siirtyisi toisen perimä, ei oma. Entä miten aivoissa tapahtuva muut hormonitoimintaa säätelevä hormonitoiminta saataisiin synkronoitua sopivaksi lisääntymiselinten kanssa? 

Vierailija
5/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mun mielestä prosentti on todella paljon, jos näin on. Leikkauksen jälkeen et enää voi saada omia lapsia ja nautinnon kanssa on vähän niin ja näin. Pelkän juridisen sukupuolen ja sekundääristen sukupuolimerkkien osalta on se ja sama miten monta kertaa ihminen arpoo omaa identiteettiään.

Vierailija
6/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oirekuvasto F69.69 Naiseus

- läpitunkevia ajatuksia itsensä ehostamisesta

- pakkomielteinen hoivavietti

- huomattavasti valtaväestöä matalampi älykkyysosamäärä

- vaikeuksia avaruudellisessa hahmotuskyvyssä, mutta keskimääräistä vahvempi kielellinen osaaminen

- voimakkaat surun ja ahdistuneisuuden tuntemukset, mikäli televisiossa näkyy Titanic

- pakonomainen tarve syödä suklaata

- pakkomielteinen kehonmuokkaaminen Instagramin selailun jälkeen.

Somaattisiin oireisiin voi lukeutua, mutta eivät olennaisia diagnoosin kannalta, säännöllinen verenvuoto, säännöllisen verenvuodon päättyminen, kohdullisuus, yhdyntäteitse tarttuvat loiset, jotka poistuvat yleensä noin yhdeksän kuukauden kuluessa tartunnasta alateitse, keskimääräistä populaatiota huomattavampi rintalihasten päälle sekä lantionseudulle kertyvä rasva.

Vierailija
7/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihan pituudesta voi arvioida. Tutkijat arvioivat esim. hiirtenkin sukupuolen sen perusteella. Jos miehen väliliha on alle 5 cm persereiän keskipisteestä kivespussin takaosan kiinnittymiskohtaan, niin hänen mieheytensä on alikehittynyt. Se johtuu siitä, että maailma on täynnä muovia, joka käyttäytyy estrogeenin tavoin sikiössä. Lasta yrittävän äidin kannattaa pysyä visusti erossa muovipaketeista ja ftalaatteja sisältävistä meikeistä, jos haluaa pojastaan miehekkään.

Minun välilihani on hieman alle 5 cm, kaluni on pienehkö, hartiat kapeat ja läski kerääntyy ensimmäisenä tisseihin ja perseeseen. Minulla on myös muita naistyyppisiä ominaisuuksia, kuten migreeni, kirsikkaluomet ja sosiaalisissa tilanteissa tunnen naisten kanssa enemmän yhteyttä. Olen kuitenkin heteromies. Hedelmällisyyteni voi olla kuitenkin matalalla tasolla, hedelmättömyys on 7 kertaa todennäköisempää alle 5 cm välilihalla.

Varoitus, kuvia sukupuolielimistä: https://en.wikipedia.org/wiki/Anogenital_distance

Vierailija
8/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa tilastoissa ei ole vielä läheskään niitä kaikkia, jotka lähtivät transitiorumbaan tämän uusimman diagnoosiryntäyksen myötä. Hakijamäärän 3000% kasvussa on taatusti muutamakin detransitioituja. Hyvähän se olisi, jos lisää katujia ei olisi, mutta tuskinpa niin vähällä selvitään.

Vierailija
9/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välilihan pituudesta voi arvioida. Tutkijat arvioivat esim. hiirtenkin sukupuolen sen perusteella. Jos miehen väliliha on alle 5 cm persereiän keskipisteestä kivespussin takaosan kiinnittymiskohtaan, niin hänen mieheytensä on alikehittynyt. Se johtuu siitä, että maailma on täynnä muovia, joka käyttäytyy estrogeenin tavoin sikiössä. Lasta yrittävän äidin kannattaa pysyä visusti erossa muovipaketeista ja ftalaatteja sisältävistä meikeistä, jos haluaa pojastaan miehekkään.

Minun välilihani on hieman alle 5 cm, kaluni on pienehkö, hartiat kapeat ja läski kerääntyy ensimmäisenä tisseihin ja perseeseen. Minulla on myös muita naistyyppisiä ominaisuuksia, kuten migreeni, kirsikkaluomet ja sosiaalisissa tilanteissa tunnen naisten kanssa enemmän yhteyttä. Olen kuitenkin heteromies. Hedelmällisyyteni voi olla kuitenkin matalalla tasolla, hedelmättömyys on 7 kertaa todennäköisempää alle 5 cm välilihalla.

Varoitus, kuvia sukupuolielimistä: https://en.wikipedia.org/wiki/Anogenital_distance

Mielenkiintoinen huomio! Tästä ilmiöstä ei puhuta tarpeeksi! Kiitos, kun nostit esille.

Vierailija
10/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen huomio! Tästä ilmiöstä ei puhuta tarpeeksi! Kiitos, kun nostit esille.

Tässä on video, jos aihe kiinnostaa enemmänkin

Vierailija
11/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko naisten tästä lähtien ottaa treffeille työntömitat mukaan ja pyytää miehiä pyllistämään?

Vierailija
12/12 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu naiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän