Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaan poiston jälkeinen kipu? Kauanko teillä on kestänyt?

Vierailija
05.01.2015 |

Jouduin tänään menemään hammaslääkärille, kun kahta hammasta on jomottanut jo "pidemmän" aikaa (kärsin pahasti hammaslääkäri fobiasta ja mulla on korkea kipukynnys eli menen lääkäriin vasta sitten, kun oikeasti sattuu johonkin).  

Kyseiset hampaat on juurihoidettu n. 6-8 vuotta sitten (eka hammas sen takia, että siitä lohkesi pieni pala enkä mennyt lääkäriin, kun vasta muutaman vuoden päästä, kun hammasta alkoi särkemään), toisessa hampaassa oli sitten ollut "pieni" reikä jo lukiosta asti ja sille ei tehty mitään, vaikka parin vuoden välein lääkärissä tarkastuksessa, ennen kuin alkoi särkemään (=hammas tulehtunut). 

Lääkäri tuli siihen tulokseen, että tuo poskihammas on paras ottaa pois eikä yrittää uutta juurihoitoa. Kävikin sitten ilmi, että hoidon tehnyt lääkäri oli jotain ryssinyt ja juurien päät oli päässyt tulehtumaan (juuret olivat käyrät eli varmaankin sen takia?). Lääkäri sai tehdä puolisen tuntia töitä, että sai hampaan irti, "veti ja repi". Puudutus lakkasi n. kaksi tuntia sitten ja voi herra jee mikä kipu, voittaa jopa hammassäryn :/

Olen nyt ottanut Burana 600 tabuja 2, ei ole vielä auttanut. Kylmällä hautominen ei auta eikä myöskään lämpimällä :(

Tuo toinen hammas puolestaan, lääkäri sanoi, että haluaa säilyttää hampaan (on kulmahammas) ja koska siinä on vaan yksi juuri normaalisti, niin pitäisi onnistua. Ja jos ei onnistu, niin sitten poistetaan. Tuohon oli tullut "reikä" (tai siis se paikka on lähtenyt kokonaan pois) eli hyvin oli tuonkin hampaan onnistunut ryssimään tuo lääkäri :( Tämän päivän lääkäri kysyikin, että onko nämä saman lääkärin tekosia? Keskiviikkona sitten pitäisi mennä juurihoitoon, mutta onneksi se ei ole ainakaan sattunut tai hoito on joo sattunut kerran, kun lääkäri laittoi liian vähän puudutetta ja voin sanoa, että se oli helvetinmoinen kipu, kun hermo on paljaana ja siihen puhalletaan ilmaa ja sörkitään :(  Mutta kotona ei ole hoidon jälkeen tuntunut mitään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 2 vkoa

Vierailija
2/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli reilun viikon kipeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa Buranan kanssa normaaliannoksen parasetamolia, yhdistelmä vie kivun paremmin kuin pelkkä Burana. Älä purskuttele kovaa,. ettei kuopasta verihyytymä irtoa, sen jälkeen kipu on kovempaa ja paraneminen hidasta. Älä ronki kuoppaa.

Vierailija
4/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lääkettä ei kotoa löydy :( Lääkäri kysyi, että löytyykö kotoota ja sanoin, että Buranaa löytyy. Määräsi myös antibioottia, mutta pääsen ne vasta keskiviikkona hakemaan (=meillä olikin apteekki jo kiinni jostain syystä, kun pääsin lääkäriltä).

Ihan hyvän näköinen hyytymä tuossa on :) Vaikka ensin näytti siltä, ettei tuo vuoda ollenkaan. Nyt tuntuu vähän paremmalle, vieläkin jomottaa, mutta se terävin kipu on poissa :)

Vierailija
5/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oli viisaudenhampaan poistosta viikon saikulla. Tajuton särky. Söin maksimiannoksen 800 buranaa JA panacodia kun hammaslääkäri kolmannella käyntikerralla määräs. Olin ihan lääkepöllyssä mut särky loppu..

Vierailija
6/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koiran kanssa puistoilemassa ja onneksi pahin kipu katosi ulkoillessa :) Ainoastaan pientä jomotuksen poikasta on vielä, mutta..

Vierailija
7/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa tai vuosia. Jälkimmäinen johtui siitä, että hermo otti "vähän" hittiä. Lyricat löytyy edelleen kaapista...

Vierailija
8/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun viikon söin buranaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi