"Sairaala on päihderiippuvaiselle kuin karkkikauppa"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8cfcd521-35d8-4640-ad56-4b974296f5ea
Taas yksi riippuvainen hoitaja tilittää kuinka helppoa on saada lääkkeitä. Ehkä näin on joskus ollutkin jossain paikoissa. Mutta nykyään valvonta on tiukkaa. Eikä lääkärit määrää lounassalaattia vastaan mitä joku keksii pyytää.
Tälläisiä juttuja lukiessa monilta unohtuu että
- osa ihmisistä tarvitsee vahvoja kipulääkkeitä sairauksiensa takia, ja on väärin syyllistää heitä
- kaikki eivät edes saa lääkkeistä mitään huumaavia olotiloja.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen ihmetellyt miten narkkarit osuvat suoneen, mutta hoitajilla se ei meinaa onnistua.
Siinäpä narkeille ammatti. Voivat antaa rokotuksia ynnä muita pistoksia ja ottaa verikokeita. Ammattilaisen varmuudella.
Ja voin kuvitella että kun joku kipeä valittaa kipua tämmöiselle hoitajalle, hoitaja ajattelee "ei se kipeä ole, riippuvainen vain, sanonpa lääkärille!".
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen ihmetellyt miten narkkarit osuvat suoneen, mutta hoitajilla se ei meinaa onnistua.
Niimpä! Mulle tulee aina ihan järjetön mustelma kun hoitaja ottaa verikokeen. Oon nähny narkkeja joille ei jää jäljeäkään
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia pistää aina samaa henkilöä kuin joka kerta jotain uutta.
Joopa joo. Kyllä olen leikkauksen jälkeen saanut kipulääkettä, mutta ei siitä mihinkään oloihin mene, se vaan toimii kipuihin. Kotiin kipulääkettä on määrätty ei ollenkaan tai vain hyvin pieni resepti. Burana + Panadol on perus. Jos olisin riippuvainen, niin käyttäisin kyllä helpompia keinoja pillereiden saantiin kuin sairaalassa shoppausta. Vaikka johonkin rautatieasemalle pyöriin ja kysyy pariltakymmeneltä henkilöltä, niin luulis löytyvän kontakti vaikka ei ketään alan ihmisiä tuntisi siihen mennessä.
Turha syyllistää sairaita!!
Ai mutta siis tässä kyse sairaalassa töissä olleesta ihmisestä.
Eikö nykyään ole jo paremmin valvottu nuo lääkkeet?!
Vierailija kirjoitti:
Ai mutta siis tässä kyse sairaalassa töissä olleesta ihmisestä.
Eikö nykyään ole jo paremmin valvottu nuo lääkkeet?!
Kolmiolääkkeet ovat halvempia kuin joku panssarikaappi monimutkaisella tunnistautumisjärjestelmällä.
Valvotaanhan niitä luultavasti paremmin, kun asia on ollut esillä monesti. Tuo puhuu jostain ikivanhoista asioista. Tosin jos jakaa vaikka useille muistisairaille lääkkeet, niin ei se varmaan ole ylivoimaista näpistää muutamaa. Etenkään päihdeongelmaisille asiakkaille se ei todellakaan ole mikään karkkikauppa, Sairaalat eivät todellakaan täytä hoitopaikkojaan millään millään pilleribuffet ja vuode toiminnalla.