Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa olet eronnut avo- tai avioliitosta?

Vierailija
28.10.2021 |

Ovatko sinun ja puolisosi vanhemmat eronneet?

Luin juuri HS:stä tutkimuksen, että pari eroaa sitä todennäköisemmin, jos vamhemmat ovat eronneet.

Itse olen eronnut kahdesta avoliitosta nuorempana, nykyinen avoliitto toivottavasti viimeinen, on kestänyt jo 20 vuotta. Kummankin vanhemmat edelleen yhdessä. Aikaisemmissa avoliitoissa puolison vamhemmat oli eronneet.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Tosin mulla on kokemusta vain tästä yhdestä avoliitosta. Mun vanhemmat eronneet, miehen ei.

Vierailija
2/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa eronnut avoliitosta,

3:s loppui kun avomies kuoli. Riitti mulle tuo laji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kertaa, mutta leskeksi olen jäänyt. Vanhemmat tai puolisoiden vanhemmat eivät ole eronneet.

Vierailija
4/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan eronnut ja meidän molempien vanhemmatkin ovat tietääkseni ensimmäisissä liitoissaan.

Vierailija
5/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aviossa saman miehen kanssa 35 vuotta. Omat vanhemmat oli naimisissa reilu 40 vuotta  eli isän kuolemaan saakka. Äitin vanhemmat viettivät 60 vuotis hääpäivää. Miehen vanhemmat oli naimisissa 45 vuotta kunnes isä kuoli. Isovanhemmat reilun 50 vuotta. Oma lapsukainen erosi kolmen vuoden jälkeen, mutta aivan aiheesta.

Vierailija
6/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 avoero, oltiin yhdessä kun olin 16-23 -vuotias.

Nyt toinen avoliitto menossa, yli 20 vuotta yhdessä.

Omat vanhempani eronneet ja ihan hyvästä syystä. Äiti meni uudelleen naimisiin, isä ei.

Miehen isällä ollut useampi avioliitto, mutta jäänyt aina leskeksi.

Vierailija
7/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 37 vuotta, joista naimisissa 36.

En ollut asunut avoliitossa ennen miestäni, yksi kahden vuoden mittainen seurustelusuhde minulla takana ennen mieheni tapaamista. Miehelleni olin ensimmäinen seurustelukumppani.

Minun vanhemmat ehtivät olla yhdessä 49 vuotta ennen äitini kuolemaa.

Mieheni vanhemmat olivat yhdessä 56 vuotta ennen appiukon poismenoa.

Sekä minun, että miehen vanhemmat ovat kaikki kuolleet, me lähestymme kuuttakymmentä.

Meidän kohdalla tämä on siis pitänyt paikkansa.

Vierailija
8/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kolmesta avoliitosta.

Vanhempani ovat eronneet.

Ensimmäisen miehen vanhemmat olivat yhdessä toisen kuolemaan saakka, toisen vanhemmista en tiedä, kolmannen olivat eronneet.

Suhteet ovat kyllä olleet niin huonoja etten oikein näe vanhempien eroilla vaikutusta.

Olen kuullut että lapsuudenperheessä väkivaltaa nähneet jäävät usein itsekin huonoihin ja väkivaltaisiin suhteisiin, ja minä tosiaan olen jäänyt liiankin pitkään.

Vierailija
9/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eronneet, äiti kahdesti. Itsellä yksi avoliitto loppunut. Vaimon vanhemmat yhdessä ja tämä on vaimon ensimmäinen liitto. Kestänyt nyt 20 vuotta.

Vierailija
10/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Olen 43. Lapseni isä kuoli , sitä en laske eroksi. 

Nykyisen miesystäväni kanssa olemme olleet yhdessä 20 vuotta mutta emme asu yhdessä.

Vierailija
11/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. Olen 43. Lapseni isä kuoli , sitä en laske eroksi. 

Nykyisen miesystäväni kanssa olemme olleet yhdessä 20 vuotta mutta emme asu yhdessä.

Ja hänen vanhempansa ovat eronneet, minun eivät olleet, mutta äitini kuoli.

Vierailija
12/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi avoeroa ja yksiavioero. Kukaan muu ei ole eronnut

Vierailija
13/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laittaa enimmäismäärä, sille miten monta kertaa saa erota elämänsä aikana. Monet eroavat liian helposti.

Vierailija
14/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kerran elämäni aikana ollut avo- tai avioliitossa, saman ihmisen kanssa molemmat. Erosin. Vanhempani ovat eronneet avioliitoistaan ja avoliitoistaan useasti.

Vierailija
15/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti avoliitosta ja kerran avioliitosta... Ei mitään dramaattista syytä eroille, ei vaan suhde kantanut päätyyn saakka. Sekä omat että ex-puolisoiden vanhemmat yhdessä tai leskeytyneet.

Vierailija
16/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 avoero, kesti 5v. Nyt uudessa avoliitossa, kestänyt n. 4 vuotta. Omat vanhemmat yhä yhdessä.

Vierailija
17/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi laittaa enimmäismäärä, sille miten monta kertaa saa erota elämänsä aikana. Monet eroavat liian helposti.

Höpöhöpö. Kyllä niille eroille on yleensä aina syynsä.

Vierailija
18/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eroa avioliitosta

1 avoero (mies jätti)

Tämän jälkeen toteamus, ettei kukaan enää jätä, jos elää yksin. Hyvin olen pärjännyt

Vanhemmat elivät avioliitossa kuolemaan asti

Vierailija
19/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitosta kahdesti, ensimmäisen kanssa seurustelin kolme vuotta joista viimeinen vuosi asuttiin yhdessä uudella opiskelupaikkakunnalla. Olin 20 kun erottiin. Toisen kanssa olin 7 vuotta yhdessä, erottiin kun olin 28. Kolmannen kanssa meninkin naimisiin ja ollaan oltu jo 14 vuotta yhdessä.

Minun vanhempani eivät ole eronneet, aviomiehen kyllä. Ensimmäisen avopuolison vanhemmat olivat eronneet, toisen ei. Eli ainakaan omiin kokemuksiin vanhempien erot eivät ole vaikuttaneet mitenkään erityisemmin.

Vierailija
20/20 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman erikoista niputtaa avoerot ja avioerot tuolla tavalla samaan syssyyn. Toki jos avoliitto on kestänyt sanotaan 10-15 vuotta niin se olisi isompi juttu, mutta etenkin nykyään kun nuoret muuttaa nopeasti yhteen niin jo ihan ne ensimmiset nuoren aikuisen suhteet ovat melkein kaikki avoliittoja. Väkisinkin tulee paljon avoeroja, koska tilastollisesti harva pysyy yhdessä sen teini/opiskeluaikojen rakkauden kanssa loppuelämän.