Monelta vuoropäiväkodissa mennään yöunille?
Jos haen lapset aina 21.15 niin ovatko jo nukkumassa..? Mietin jo etukäteen mahdollista tulevaa työtä varten. Ja mites jos joudun lapset herättämään niin saakohan sitä enää kotona unia jatkettua vai meneeköhän ihan plörinäksi. Pojat 2v ja 5v.
Kokemuksia kaipaillaan :)
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:48"]Hyvä kysymys. Tuota en ole vielä ajatellutkaan. Varmaan jään työttömäksi tai kouluttaudun siivoojaksi, nykyisin taitaa olla ainut työ mikä ei ole vuorossa. Kyllä on elämä vaikeeta, mites muut yh tekee ?
Ap
[/quote]
Meillä miehen tytär vuoropäiväkodissa. Lapsen äiti tarvitsee tuota paikkaa. Nyt on lapsi eskarissa joka tekee yhteistyötä tuon päiväkodin kanssa. Aamulla tarhantädit vie lapset eskariin josta vanhemmat voivat ne hakea kotiin. Koulun alkaessa asia vielä hieman epäselvä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:48"]Hyvä kysymys. Tuota en ole vielä ajatellutkaan. Varmaan jään työttömäksi tai kouluttaudun siivoojaksi, nykyisin taitaa olla ainut työ mikä ei ole vuorossa. Kyllä on elämä vaikeeta, mites muut yh tekee ?
Ap
[/quote]
Meillä miehen tytär vuoropäiväkodissa. Lapsen äiti tarvitsee tuota paikkaa. Nyt on lapsi eskarissa joka tekee yhteistyötä tuon päiväkodin kanssa. Aamulla tarhantädit vie lapset eskariin josta vanhemmat voivat ne hakea kotiin. Koulun alkaessa asia vielä hieman epäselvä.
[/quote]
...tai hakevat iltapäivällä tarhaan, josta meidän tapauksessa äiti sitten voi hakea kotia.
Pitää vielä miettiä tuota työpaikkaa. Ahdistaa ajatus että n oin pienet JOUTUVAT vuoropäiväkotiin.. työ ei ole kuitenkaan tärkein vaan ne lapset.
ApA
Kaverin lapsi vuoropäiväkodissa ja siellä ohjeena, että iltakymmeneen mennessä haetaan lapsi, jos on menossa kotiin.
Eikö se nyt kuitenkin ole lapselle aika sama, onko hän äidin kanssa kotona klo 8-14 ja päiväkodissa klo 14-21:15 vai päiväkodissa klo 8-16 ja äidin kanssa kotona klo 16-21:15? En ymmärrä, miksi ap:n lasten tilanne olisi mitenkään sen säälittävämpi kuin tavallisen päivätöissä käyvän lapsen äidin asema.
Olen nyt huono vastaaja, kun ei ole kokemusta. Tässä kuitenkin mietteitäni, jos kiinnostaa lukea.
Minulla lapsi aloittaa vuorohoidon 2-vuotiaana. Autoa ei ole käytössä ja sekä päiväkodille että työpaikalleni on matkaa. Hankalaksi menee, mutta aion silti kokeilla. Eli kotoa on päiväkodille 25 min matkaa ja siitä töihin 45min. Tiedän, kuulostaa kauhealta ja epäilen, kuinka kauan tätä jaksan.
Asiaan. Eli olen ajatellut, että iltavuorojen jälkeen lapsi jäisi aina päiväkotiin yöksi. Koska aikaisintaan pääsisin hakemaan klo 21 ja silloin on satavarmasti jo unen tarpeessa enkä ala (yöunia)nukkuvaa lasta viemään rattailla 25 minuuttia kotiin. Se on ihan järjetön ajatus. Minulla siis tässä vaiheessa on fokus siinä, että lapsi saa nukuttua hyvin. Minulle tuo tulee olemaan joka tapauksessa raskasta, niin en halua pienelle lapselle samaa. Auto jos olisi, niin ehkä sitten.
Entäs suurkeittiöt? Päivätyö olis. Asutko pienellä paikkakunnalla. Katso kuntarekrystä työpaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:40"]Pitää vielä miettiä tuota työpaikkaa. Ahdistaa ajatus että n oin pienet JOUTUVAT vuoropäiväkotiin.. työ ei ole kuitenkaan tärkein vaan ne lapset.
ApA
[/quote]
Onko isää kuvioissa? Meillä koulun alkaessa ollaan mietitty mahdollisuutta, että lapsi nukkuu yöt meillä jos äiti yövuorossa. Asutaan kuitenkin parin kilsan päässä toisistamme. Kyseinen kuvio voi kuitenkin olla hieman epäselvä lapselle jos äitin viikolla ollaanki yhtäkkiä isällä äitin työvuorojen mukaan. Tarvittaessa ollaan niinkin tehty, mutta silloin syynä että tarha täynnä tai äiti joutunut tuuraamaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:22"]Olen nyt ravintola alalla. Ei ole sukulaisia, isää elossa eikä hirveesti ystäviäkään..
Ap
[/quote]
Voisitkohan saada tukiperhettä?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:22"]Olen nyt ravintola alalla. Ei ole sukulaisia, isää elossa eikä hirveesti ystäviäkään..
Ap
[/quote]
Voisitkohan saada tukiperhettä?
[/quote]http://www.pelastakaalapset.fi/toiminta/lastensuojelutyo/tukiperhetoiminta/
http://www.pelastakaalapset.fi/toiminta/lastensuojelutyo/tukiperhetoiminta/tuettavat-perheet/
Siis tää, sori....
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:57"]
Meidän vuoropäiväkodissa kymmenen jälkeen ei saa enää hakea pois. Ihan hyvä sääntö lapsia ajatellen ja jo turvallisuussyistä. Päiväkoti on aika lähelä kaupungin keskustaa ja ovi joudutaan pitämään lukitsematta siihen asti kunnes vanhemmat hakevat lapset pois. Öisin on vain yksi työntekijä paikalla.
Itse lopetin vuorotyöt esikoise mentyä esikouluun. halusin, että tutustuu tuleviin koulukavereihin ja menee samaan esikouluun heidän kanssaan kodin lähelle. Kuitenkin ekaluokkalaisen kanssa vuorotyöt ovat jo mahdottomuus ellei ota au paria tai palkkaa hoitajaa kotiin.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten tuollaisen vuoropäiväkodin yökkö toimii? Käykö itsekin nukkumaan vai valvooko niin kuin esim sairaaloiden yököt?
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kysyn että etkö tosiaan osaa itse järkeillä? Missä työpaikassa saa nukkua työaikana? Etenkin: missä sellaisessa työpaikassa saa nukkua työaikana, jossa vastuulla on useita pieniä lapsia? Niin. Omaa järkeäkin voi käyttää.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:27"]
Meidän vuoropäiväkodissa kymmenen jälkeen ei saa enää hakea pois. Ihan hyvä sääntö lapsia ajatellen ja jo turvallisuussyistä. Päiväkoti on aika lähelä kaupungin keskustaa ja ovi joudutaan pitämään lukitsematta siihen asti kunnes vanhemmat hakevat lapset pois. Öisin on vain yksi työntekijä paikalla.
Itse lopetin vuorotyöt esikoise mentyä esikouluun. halusin, että tutustuu tuleviin koulukavereihin ja menee samaan esikouluun heidän kanssaan kodin lähelle. Kuitenkin ekaluokkalaisen kanssa vuorotyöt ovat jo mahdottomuus ellei ota au paria tai palkkaa hoitajaa kotiin.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten tuollaisen vuoropäiväkodin yökkö toimii? Käykö itsekin nukkumaan vai valvooko niin kuin esim sairaaloiden yököt?
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kysyn että etkö tosiaan osaa itse järkeillä? Missä työpaikassa saa nukkua työaikana? Etenkin: missä sellaisessa työpaikassa saa nukkua työaikana, jossa vastuulla on useita pieniä lapsia? Niin. Omaa järkeäkin voi käyttää.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kysyn, onko sitä hiekkaa paljonkin siellä pimpissä?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:45"]
Eikö se nyt kuitenkin ole lapselle aika sama, onko hän äidin kanssa kotona klo 8-14 ja päiväkodissa klo 14-21:15 vai päiväkodissa klo 8-16 ja äidin kanssa kotona klo 16-21:15? En ymmärrä, miksi ap:n lasten tilanne olisi mitenkään sen säälittävämpi kuin tavallisen päivätöissä käyvän lapsen äidin asema.
[/quote]
Varmaan siksi, että kun yh-vanhempi tekee vuorotyötä ja lapset käyvät siis päväkodissa esim. kolmivuorotyön vuorojen mukaan, niin ne lapsetkin joutuu elämään ikäänkuin vuorotyörytmissä. Lapselle kuitenkin nimenomaan rytmi ja rutiinit on tärkeitä, ja jos toisena päivänä tarhaan mennään kuudelta aamulla ja tullaan kotiin kahdelta, ja toisena päivänä mennään yhdeltä ja tullaan kymmeneltä, ja joskus mennäänkin vasta iltakahdeksalta ja tullaan kotiin vasta aamulla niin eikhän se nyt lapselle hyvä ole. Paljon selkeämpää on se, että illalla vanhempi peittelee nukkumaan, aamulla mennään päiväkotiin ja iltapäivällä tullaan kotiin ja seuraavana päivänä toisto.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiitos kysymästä, ei pitäisi olla ollenkaan kun juuri tulin suihkusta (muistin myös kyykkyvatkata).
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiitos kysymästä, ei pitäisi olla ollenkaan kun juuri tulin suihkusta (muistin myös kyykkyvatkata).
[/quote]
Ok, sä olet sitten muuten vaan ilkeä.
Olen nyt ravintola alalla. Ei ole sukulaisia, isää elossa eikä hirveesti ystäviäkään..
Ap