Kari Tapio oli epäjohdonmukainen filosofi
Ensin Myrskyn jälkeen biisissä "ei voi yksikään päättää päivistään, ne määrätään". Sitten Juna kulkee: "mä itse oonko syy, jos vauhti hiljentyy".
Siis kumpaa se nyt kannattaa, determinismiä (kaikki on ennalta määrättyä), vai vapaata tahtoa (kaikki on omaa valintaa)? Ei tainnut itsekään tietää, kunhan horisi jotain tekosyvällistä.
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 03:18"]
Ensin Myrskyn jälkeen biisissä "ei voi yksikään päättää päivistään, ne määrätään". Sitten Juna kulkee: "mä itse oonko syy, jos vauhti hiljentyy".
[/quote]
Matkustaja harvemmin on syy, jos juna hidastelee (pl. joku häirikkö joka riehuu junassa, että joudutaan asemalla odottamaan poliisia). Eli tuo on tavallaan kiertoteitse sanottuna että ei ole vika itsessä. Sopii hyvin yhteen Myrskyn jälkeen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 03:26"]
Samoin Juice teki koko 80-luvun ajan jotain Ronald ja Nancy, ja Eesti yya-biisejä. Sitten 90-luvulla yhtäkkiä olikin toista mieltä.
[/quote]
Juice teki jo 1986 "Tsernopilvee" nimisen version Pilvee-biisistä. Siinä jopa ryssiteltiin, mikä on nykyään kuunneltuna aika junttia. Ei löydy miltään levyltä, mutta netissä on ollut keikalta live-esitys jollain saitilla, en muista millä.
Samoin Juice teki koko 80-luvun ajan jotain Ronald ja Nancy, ja Eesti yya-biisejä. Sitten 90-luvulla yhtäkkiä olikin toista mieltä.