Rakastamasi ihminen on silmissäsi kaunis?
Täällä on ollut useita aloituksia kauneudesta. Minusta ihminen, jota rakastan, on kaunis. Ja samoin sellaiset ihmiset ovat kauniita, joita arvostan.
Kommentit (21)
Noin minäkin olen aina ajatellut. Hirveä lukea Av-mammojen tilitystä siitä, miten miehensä arvostelevat vaimon ulkonäköä. Ei sellaista tarvitse sietää.
Joo on se. Kanssa kehuu mua kauniiksi.
Mielestäni ihminen on kaunis, kun hän on sinut itsensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:55"]
Noin minäkin olen aina ajatellut. Hirveä lukea Av-mammojen tilitystä siitä, miten miehensä arvostelevat vaimon ulkonäköä. Ei sellaista tarvitse sietää.
[/quote]
Nyt on ollut myös aloituksia lasten ulkonäöstä.
Klassinen kauneus on harvinaista. Usein kaunis ihminen on hoidettu, pukeutuu kauniisti ja hänellä on luontaista tyylitajua.
Minun mieheni ei ole koskaan sanonut minua kauniiksi. Hän katsoo minua arvostavasti ja kohtelee minua kunnioittavasti. Tiedän, että, hän rakstaa minua. Uskoisin olevani hänen silmissään kaunis
Totta. Vastasyntynyt näyttää ihmeellisen kauniilta vaikka on limainen ja rutussa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:56"]
Totta. Vastasyntynyt näyttää ihmeellisen kauniilta vaikka on limainen ja rutussa.
[/quote]
Varsinkin oma vastasyntynyt, silmät turvoksissa, punakka ja pönäkkä. Kaunein ihminen maailmassa
Rakastan miestäni yli kaiken. Hän ei varmasti oe kenekään mielestä kaunis mies. Minulle hän on kaunein mies maailmasa, koska hän on hyvä ihminen, kunnollinen isä ja rakastava puoliso. Hänellä on hyvä itsetunto, älyä, hän huolehtii itsestään ja tuoksuu minulle hyvältä. Hänellä on minulle juuri sopiva iho, minusta on ihanaa käpertyä hänen viereensä. Olemme olleet yhdessä 17 vuotta
Kyllä ihastuminen ja rakastuminen vaikuttavat asiaan. Jos oma puoliso alkaa näyttää iljettävältä, suhde alkaa kai olla jo ohitse.
Minä pidin miestäni ulkonäöllisesti kirjaimellisesti täydellisenä jo ennen rakastumista.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:54"]
Minä pidin miestäni ulkonäöllisesti kirjaimellisesti täydellisenä jo ennen rakastumista.
[/quote]
Ihastuminen taitaa muovata tuota käsitystä jo paljon. Mutta toki on ihanaa, jos sait kumppaniksesi omien aitojen mieltymystesi mukaisen miehen. Kaikilla ei käy ihan niin hyvä tuuri.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:52"]Kyllä ihastuminen ja rakastuminen vaikuttavat asiaan. Jos oma puoliso alkaa näyttää iljettävältä, suhde alkaa kai olla jo ohitse.
[/quote]
Onko näin? Jos puoliso alkaa arvostelemaan ulkonäköä eikä ole aikaisemmin sitä tehnyt, niin onko se merkki siitä että suhde on tullut tiensä päähän?
Ei tähän aloitukseen ole mitään lisättävää. Peukuttaisin enemmän, jos voisin.
Se on se kauneuden pakko. Ihanan ja rakastettavan ihmisen on vain oltava kaunis, jos se ei ole, se kuvitellaan sellaiseksi. Ihmiset eivät edes sisäistä ajattelunsa fasistisuutta, koska se kumpuaa niin syvältä. Erityisesti naisten on pakko olla kauniita.
Tällaisen liibalaabalässynlässyn-ajattelun perusta on erittäin kovissa ja pinnallisissa arvoissa ja sen myötä ruma ihminen ei kerta kaikkiaan voi olla ihastuttava, paras, karismaattinen. Pahis voi olla ruma tai kaunis, mutta hyviksen on oltava kaunis - mainonnan ja markkinoinnin superammattilaiset Holly- ja Bollywoodissakin sen tietävät.
Puolisoni ei ole varsinaisesti kaunis mutta minusta on tavattoman mukavaa katsella häntä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:56"]
[/quote]
Ei kyllä näytä vaan vastenmieliseltä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 03:13"]
Se on se kauneuden pakko. Ihanan ja rakastettavan ihmisen on vain oltava kaunis, jos se ei ole, se kuvitellaan sellaiseksi. Ihmiset eivät edes sisäistä ajattelunsa fasistisuutta, koska se kumpuaa niin syvältä. Erityisesti naisten on pakko olla kauniita.
Tällaisen liibalaabalässynlässyn-ajattelun perusta on erittäin kovissa ja pinnallisissa arvoissa ja sen myötä ruma ihminen ei kerta kaikkiaan voi olla ihastuttava, paras, karismaattinen. Pahis voi olla ruma tai kaunis, mutta hyviksen on oltava kaunis - mainonnan ja markkinoinnin superammattilaiset Holly- ja Bollywoodissakin sen tietävät.
[/quote] Noh, oma suosikkinäyttelijäni on Benedict Cumberbatch ja voin sanoa ihan reilusti, että se on ruma tai oikeastaan erikoisen näköinen. Mutta koska pidän hänestä niin kovasti ja arvostan näyttelijänä, Ben C on mielestäni suorastaan kaunis välillä ja hänen erikoiset piirteensä miellyttävät minua. Ja hänhän on näytellyt sekä pahista (Khan, Smaug, Sovitus-leffassa inhaa lapsenraiskaaja Marshallin (loistorooli)) että hyvistä (Hawking, Tietjens, Pitt Jr jne, miksei Sherlockkin).
Mut voi olla, et erikoisen näköisillä naisnäyttelijöillä on todella vaikeampaa saada töitä ja menestystä.
Pitää paikkansa että rakastetun näkee kauniina. Totuus lienee se että vähemmän kauniit piirteet menettää merkityksensä kun hyväksyy toisen kumppaniksi. Näin ainakin omalla kohdallani.
Toisaalta - täällä kun paljon puhutaan puolison (kumpi vaan) lihomisesta niin se kyllä vaikuttaa tuohon, muuttaahan lihominen niin konkreettisesti kumppania. Usein myös sisäisesti täysin toiseksi ihmiseksi. Siksi en ymmärrä aina näitä jotka hokevat ettei tarvitse enää pitää huolta itsestään kun on pariutunut vaan kumppanin pitää hyväksyä kaikki muutokset rutisematta. Yleensä hyväksyykin mutta vaikuttaahan tuo väleihin väistämättä!