Lahjaksi ekaluokkalaiselle?
Olen kerrankin ajoissa joululahjojen kanssa ja olen ihan pihalla siitä, mitä voisi ostaa ekaluokkalaiselle tytölle. Ei enää leiki ja on vähän pienemmästä kaupungista, jossa ei ole esim. sisäleikkipuistoja tai Finnkinoa. Omat lapset on vielä niin pieniä, että tuon ikäisistä ei ole omaa kokemusta. Haluaisin kuitenkin olla se cool täti, joka ostaa jotain tosi tykättyä.
Kommentit (20)
Aika outoa että ei enää leiki, tosi pieni vielä, keräileekö jotain ponyja, barbeja, lps hahmoja yms. Kyllä kaikki mun tuntemat ekaluokkalaiset vielä leikkii. Pitäisi oikeasti panostaa siihen leikkii jos pitää sitä jo nyt nolona, sellainen ei ole tervettä kehitystä, lapsi voi oireilla esim masennusta sillä.
Siis kyseessä 6-7v lapsi, ehkä mä pitäisin lapsen kanssa vaikka jonkun päivän että tehtäisiin vaikka oma keppihevonen ja lähdettäisiin tutustuu harrastajiin, täällä se on tytöillä tosi suosittu laji... En todellakaan antais opetella impaamaan tai muuta mihin tuollainen pahimmillaan johtaa kun ei ole ikätasoista tekemistä, niin ei ole kyllä ikäisiään kavereitakaan...
Palapeli.
Oikeasti hyvät värikynät.
Tai menkää yhdessä esim. leffaan.
Ei leiki? Ompa omituista. No jotain harrastukseen tai vapaa-aikaan liittyvää. Tai peli, kiinnostuksen kohteena olevaan asiaan liittyvä kirja... Onhan noita vaikka mitä ostettavas, kun tuntee lapsen.
Siis ettekö te lukeneet yhtään tota aloittajan tekstiä? Täällä mammat ehdottelee värikyniä ja elokuviin menoa kun täti haluaa olla nimenomaan cool eikä paikkakunnalla ole elokuvateatteria.
Ja joku pahoitti mielensä kun ei päässyt coolin tädin mukana kauneushoitoon. Taattua av-laatua!
Onko lapsella mitään harrastusta? Jos vaikka ostaisit lahjaksi ratsaatistunteja, tai viet uimahallin... Voisi myös harkita jotain urheilu seuraa jos se on vanhemmille ok, ne lukukausimaksut eivät ole kovin kalliita edes riippuu ihan lajista, eikä kaikissa tarvitse niin paljoa varusteita...
Eikö tosiaan leiki millään leluilla? Askarteleeko tai tekeekö jotain muuta kädentaitojen parissa? Ehkä vanhemmat osaisi antaa vinkkejä. Mulla on kohta 11-vuotias ja 8-vuotias, jotka molemmat leikkii vielä. 🙂
Väittäisin, että kaikki ekaluokkalaiset leikkii vielä. Meillä tokaluokkalainen ja todellakin leikkii. Mutta kirjat ovat ekaluokkalaiselle kiva lahja tai joku Aku Ankan vuositilaus. Meillä tyttö voisi pitää myös koruista ja kukista. Mutta ne lelut ovat meillä kaikkein toivotumpia joululahjoja.
Ekaluokkalainen eikä enää leiki? Siis ekaluokkalaisethan on yleensä 6-7v.
Mihin tää maailma on menossa jos lapset jo noin nuorena lopettaa leikkimisen.
Kysy vanhemmilta jos lapsi harrastaa jotain ja sitten siihen liittyvää osta.
Vierailija kirjoitti:
"Kauneushoito" yhdessä sinun kanssa. Niitä voi kustomoida, otatte vaikka yhteisen jalkahoidon tai kasvonaamiot, mitä näitä nyt on. Se vois olla huikea luksuskokemus ja kauneushoitoloita löytynee joka pitäjästä.
Kauneushoito 7v lapselle?
Ei kait kukaan vastuullinen alan ammattilainen suostu tekemään kasvonaamioita lapselle ? Se luksuskokemus kun voi vaihtua sairaalareissuun ja elinikäiseen vammaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauneushoito 7v lapselle?
Ei kait kukaan vastuullinen alan ammattilainen suostu tekemään kasvonaamioita lapselle ? Se luksuskokemus kun voi vaihtua sairaalareissuun ja elinikäiseen vammaan.
Kyllä noita vaan tehdään lapsille täällä ihan täällä lintukoto Suomessa. Tiesitkö, että on tuotesarjoja jotka soveltuvat erityisesti lapsen erityisen herkälle iholle. Juu eikun siitä lapsestahan tulee suohirviö ja varmaan neliraajahalvaantuukin.
"Kauneushoito" yhdessä sinun kanssa. Niitä voi kustomoida, otatte vaikka yhteisen jalkahoidon tai kasvonaamiot, mitä näitä nyt on. Se vois olla huikea luksuskokemus ja kauneushoitoloita löytynee joka pitäjästä.