Paras tapa saada koronatodistus puhelimeen?
Työmatkat Euroopassa ja Suomessakin ovat pyörähtämässä käyntiin ja tiedän, että lähikuukausina tulen esittelemään koronatodistusta ahkerasti eri paikoissa.
Mikä olisi paras tapa todistuksen näyttämiselle/tallettamiselle? Kuvakaappaus? Joku äppi?
Kommentit (10)
Paras tapa saada se puhelimeen on ladata se omakannasta puhelimeen. Paras tapa näyttää se on asettaa se näkyville näytölle, kääntää puhelin ympäri ja osoittaa sillä kohti toisen kasvoja. Joku raja nyt avuttomuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa saada se puhelimeen on ladata se omakannasta puhelimeen. Paras tapa näyttää se on asettaa se näkyville näytölle, kääntää puhelin ympäri ja osoittaa sillä kohti toisen kasvoja. Joku raja nyt avuttomuudelle.
Juuri näin, ei ollut kovin monimutkainen suoritus ladata se kannasta puhelimeen, itse en edes tarvitse kun asun böndellä ja olen etätöissä, ihan vain kokeillakseni latasin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvosta, toki tuon olin tajunnut itsekin. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että esimerkiksi jotain sovelluksia tähän voisi olla ja mietin, onko niissä ominaisuuksia, jonka takia ne olisivat vielä kätevämpiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvosta, toki tuon olin tajunnut itsekin. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että esimerkiksi jotain sovelluksia tähän voisi olla ja mietin, onko niissä ominaisuuksia, jonka takia ne olisivat vielä kätevämpiä?
Ei ole sovelluksia.
Vain lukusovelluksia mutta niitä et tarvitse koronapassin käyttöön.
Mulla on iPhone, ja latasin sen Kannasta PDF-muotoisena puhelimen Files-sovellukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sovelluksia.
Vain lukusovelluksia mutta niitä et tarvitse koronapassin käyttöön.
Tarkoitatkohan qr-koodin lukusovelluksia? Ainakin joissain muissa EU-maissa käytetään esim. Green Passia, mutta tästä ei ilmeisesti palstalaisilla ole kokemusta?
Lataat sen Kelan sivuilta läppärille ja sieltä pilveen tai sähköpostiin luonnoksena. Sitten puhelimella menet pilveen tai sähköpostiin ja lataat sen puhelimeesi.