Lavan ja olkapään kipu, hermostossako vikaa?
Hei kaikille ja kiitos asiallisista vastauksista etukäteen. Mikä voisi olla vikana, kun järjetön kipu lapaluusssa, sisä- sekä ulkoreunalla, joka vihloo kainaloon, kylkeen ja olkapään kautta käteen. Kestänyt yli 2kk. Olkapää kipeytynyt niin, että ei pysty kunnolla kättä käyttämään. Vihloo ulnaarisiin sormiin välillä, kättä kääntäessä pinsettiotteessa hermo "napsahtaa" kipeästi. Kipu on polttavaa, vilhovaa ja kuin lihakset olisivat tulessa. Hieronta, osteopaatti tai fysioterapia ei auta. Kovin kipupiste tuntuu jossain olkapään ja lavan seudulla, vaikeaa paikantaa. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Röntgenkuvissa ei näkynyt mitään, lääkäri, jolla kävin, ei osannut sanoa mistä kipu johtuu. En osaa sanoa onko hermokipua, tulehduskipulääkkeet eivät auta, vain klonatsepaami ja lyrica auttavat vähän.
Kommentit (9)
Suurella mielenkiinnolla luin tekstisi! Allekirjoitan kaiken.
Häiritseekö sinulla vaiva nukkuessa? Minä en kärsi nukkua kovin pitkään kipeällä puolella. Kipu yltyy niin kovaksi, että voi loppuyö mennä valvoessa.
Googletapa TOS, jos ei ole aiemmin tuttu.
Onko sinulla takana mitään onnettomuutta, putoamista tms? Minulla on ja kipu alkoi tämän jälkeen. Lääkäri ei osannut sanoa mitään kivun syystä. Magneettikuvaus pitäisi tehdä mutta olen vielä koettanut sinnitellä.
Kolmonen jatkaa vielä. Vapiseeko sinulla kipeän puolen käsi, jos teet jotain fyysistä? Puutuuko yöllä sormet?
Entä säteileekö kipu rintaan? Minulla kiputuntemuksia myös kipeän puolen rinnassa mutta itse rinta on terve.
Minäkin olen tullut siihen tulokseen, että hermoperäistä on. Ehkä jokin jäänyt puristuksiin. Olkapää ja käsi liikkuvat normaalisti. Lääkäriin pitäisi varmaan mennä mutta toisaalta en halua mitään radikaaleja hoitomuotoja, ettei tilanne vaan mene huonommaksi.
Pilatesrulla ja venyttely auttavat jonkin verran.
Hei! Rinta on myös kipeytynyt. Tos-syndroomaa on epäilty vuosi sitten kun oli kömpelöt sormet ja pulssi heikempi kädessä, mutta sittemmin olen ollut ihan hyväkuntoinen, nyt kipeytynyt 2kk sitten pahasti. Vapinaa ei niinkään, mutta puutuu välillä sormet yöllä, ei aina. Aamulla kun nousen, kipu on kaikista kovimmillaan lavassa ja olkapäässä, eli lepo ei todellakaan auta :(
ap
Niin ja neurologi määräsi magneettiin, joka on vasta helmikuussa, mutta siinä kuvataan vain pää ja kaularanka, ei olkapään seutua. Myös enmg tulossa. Mutta epäilyttää, kun lääkärit eivät tiedä yhtään, mikä voisi olla vikana, kuulema hermopinne ei oireile näin?
ap
Kuulostaa kovin tutulta! Myös minulla aamut ovat pahimpia ja särky silloin kovimmillaan. Joskus särkee vähän, joskus erittäin kovaa. Kipu vähenee ylösnoustua. Joskus ei pysty nukkumaan.
Minä olen kärsinyt tästä jo vuosia. Oireet ilmaantuivat onnettomuuden jälkeen, ei kuitenkaan aivan heti. Välillä on parempaa, välillä huonompaa. Ja tosiaan, käsikauppalääkkeet eivät auta. 800mg buranaa kerralla otettuna on yhtä tyhjän kanssa. Lääkäriin pitäisi mutta olen hyvin skeptinen. Onko mitään hyötyä..
Itselläni vaiva on lähinnä yöllä. Päivällä ei niinkään.
Lääkäriin?