Koiranpennun hankinnan mahdottomuus
1. "On vasta suunnitteilla pentue, kannattaa ottaa myöhemmin keväällä yhteyttä."
2. "On vasta astutus tulossa, ei yhtään tiedä miten menee ja onnistuuko."
3. "Ei vielä oteta varauksia vastaan, ei ole ensimmäistä ultraakaan otettu niin ei yhtään tiedä mikä tilanne siellä."
4. "Odotetaan vielä että syntyvät niin sitten vasta voi sanoa varmuudella mikä on tilanne, tässä voi sattua vielä vaikka mitä."
5. "Kaikki pennut ovat jo varattuja, pahoittelen!"
Puuh.
Kommentit (18)
Et voinut avautua noissa muissa kymmenissä pennun hankinnan mahdottomuutta taivastelevissa ketjuissa.
Laitat erinäisiä tonneja rahaa näytille, niin alkaa mahdollistumaan.
Meillä koiraproggis alkoi tosissaan noin 6 kk, ja huomasin saman. Noin 4 kk sitten lähetin haluamamme rodun 45:lle kasvattajalle sähköpostia, ja nyt meille on tulossa pentu seitsemän viikon päästä. :)
Ja sit jos erehtyy jollekin lupaaman pennun vaikka kun astutus on vasta suunnitteilla niin sit saa paskaraivoamiset niskaan jos narttu jää tyhjäksi. Tai jos pennut kuolee synnytyksessä. Taas saa vihat niskaan. Tai jos syntyy vain yksi joka pitää sit pitää itse tai sijoittaa että linja jatkuu. Ja taas v ittuillaan.
Osan ostajien kanssa ei vaan voi voittaa. Joskus kasvattaja on myös liian kiltti eikä uskalla sanoa suoraan ja siksi roiskuttaa tuolleen. Jos taas sanoo suoraan että sinulle en myisi edes pehmolelua niin taas raivotaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman :,D eivät varaa kun eivät ole syntyneet ja samantien kun ovat syntyneet on kaikki jo varattuina.
Mietin kanssa että pitäisikö mennä ikkunan taa päivystämään laskettuna aikana ja syöksyä sisään heti kun eka pötkäle mätkähtää matolle.
Mitkä rodut erityisen hankalasti saatavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman :,D eivät varaa kun eivät ole syntyneet ja samantien kun ovat syntyneet on kaikki jo varattuina.
Mietin kanssa että pitäisikö mennä ikkunan taa päivystämään laskettuna aikana ja syöksyä sisään heti kun eka pötkäle mätkähtää matolle.
Itse en lupaa pentuja vielä kun ne syntyneet. Vasta kun ovat neljä-kuusi viikkoisia ja niitä on käyty katsomassa niin voi paremmin arvella ketkä pelaisi parhaiten yhteen. Iso vastuu on löytää jokaiselle se oikea koti. Ei vain jotain satunnaista ihmistä joka koiran haluaa ostaa.
Pitäisikö niitä pentuja saada ku apteekin hyllyltä? Herranen aika, antakaa kasvattajille ja varsinki niille koiranartuille aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö niitä pentuja saada ku apteekin hyllyltä? Herranen aika, antakaa kasvattajille ja varsinki niille koiranartuille aikaa.
Ei ole kukaan noin väittänytkään. On vaan todella vaikeaa tietää milloin pitäisi olla yhteydessä että olisi edes jotain saumoja, kysyntä on todella kovaa.
Koiriakin on jo liikaa ja ovat lihansyöjiä.
Itse olen tuohon kyllä henkisesti varautunut :) aloin harkita koiran hankkimista vuosi sitten, silloin selvittelin mikä rotu olisi sopivin ja se on päätetty. On suosittu mutta vähälukuinen, joten oletan että sitten kun alan pentuja kysellä niin siitä menee vielä pari kolme vuottakin ennen kuin koira tulee taloon.
No sinänsä helppoa kun ei ole itsellä kiire asian suhteen, ajattelen että koira tulee varmaan joskus viiden vuoden päästä, koska vielä ei ole edes sopiva elämäntilanne.
Ihan helppoa on pennun saanti kun on koti, johon kasvattaja haluaa myydä :) itse olisin saanut parin kuukauden sisällä 4 eri pentua eri kasvattajilta.
Me ollaan otettu aina rescuepentu. Ensinnäkin saa paljon nopeammin (meille toinen tuli viikossa siitä kun ilmoitettiin kiinnostuksesta ja toinen kolmessa viikossa). Maksaa vähemmän (vaikka hinnalla nyt sinänsä ole väliä). Tarjoaa kodin kodittomalle. Ja itseasiassa arkikin on lähtenyt meillä sutjakkaammin liikkeelle 4kk pennun kanssa kuin luovutusikäisen. Enää en edes harkitsisi muuta.
Meillä onnistui suhteilla. En usko että muuten oltaisiin saatu pentua millään.
Nyt hankin kissan, joka saa elää kissan elämää vapaasti ulkoilla ja käkäillä missä haluaa, mutta asuu meillä. Eipä meinaa millään onnistua. Kun en maksa maatiaskissasta, vaikka olisi miten söpö, yli 200. € ikinä!
Liity haluamasi rodun roturyhmään Facebookissa, niissä on paljon kasvattajia ja monet laittaa tietoa kun pentue syntyy. Siinä kohtaa heti viestiä. Näin sain itse pennun kesällä aika nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan otettu aina rescuepentu. Ensinnäkin saa paljon nopeammin (meille toinen tuli viikossa siitä kun ilmoitettiin kiinnostuksesta ja toinen kolmessa viikossa). Maksaa vähemmän (vaikka hinnalla nyt sinänsä ole väliä). Tarjoaa kodin kodittomalle. Ja itseasiassa arkikin on lähtenyt meillä sutjakkaammin liikkeelle 4kk pennun kanssa kuin luovutusikäisen. Enää en edes harkitsisi muuta.
Ja mukana tuli kivasti vähän uusia loisia ja bakteereja :)
No varsinkin jos suosittua rotua haluat, tuota se on. Kasvatan itsekin sellaista, ja kute useimmat Suomessa, olen pienkasvattaja enkä pentutehdas, joten ei ole jatkuvasti pentueita. Kommentoin noita kohtia
1. Jos haluaa pennun juuri tältä kasvattajalta, ehkä tosiaan kannattaisi ottaa sitten keväällä yhteyttä?
2. Sama kuin 1, jos haluaa pennun juuri sieltä, voi odottaa että aiottu emä tulee kiimaa ja se astutetaan ja tiineys varmistuu.
3. Itse en ota varauksia ennen kuin pennut on syntyneet ja ostajaehdokkaat on käyneet niitä paikan päällä katsomassa. Jos kuvittelee että saa pennun kuin postimyynnistä vain ilmoittamalla puhelmessa, tai vielä pahempi, sähköpostilla, että ottaisin yhden, niin ei onnistu. Haluan arvioida miltä ostaja vaikuttaa ja miten käsittelee koiria. Myös hänelle itselleen on hyvä nähdä missä pennut on kasvaneet ja niiden emä.
4. Niin, etukäteen ei tiedä syntyykö 2 vai 7.
5. Tämähän on hyvin selkeä. Jos on varattuja niin on, ei muuta kuin seuraavalle soittamaan, ellet halua niin paljon juuri tämän kasvattajan kasvattia, että alat keskustella seuraavista pentuesuunniitelmista ja odotat pentua niistä (esim. mulla on tällaisia ostajia jotka on vuodenkin odottaneet).