Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas yksi hukkaan heitetty päivä ADHD:n takia

Vierailija
27.10.2021 |

Viime yönä en saanut nukuttua. Uni oli katkonaista, koska mietin päivällä sattunutta tilannetta, jossa tulin totaalisen väärinymmärrretyksi ja koin epäreiluutta. Traumani, jonka olen elämässäni saaanut kokea yhä uudelleen ja uudelleen, toistui taas.

Tänään nukuin koko päivän ja heräsin klo 14. En mennyt töihin - saan varmaan kohta potkut. Mutta miten olisin ollut kenellekään hyödyksi unettoman yön jälkeen ja tässä jumittuneessa tilassa, jossa aivossani surraa jatkvuasti se ajatus, ettei kukaan ymmärrä, eikä edes kannata yrittää.

Mietin toisinaan its emurhaa, viime yönä viimeeksi. Rakastan sitä ajatusta, ettei tarvitsisi enää kamppailla, yrittää mitään, ponnistella, selitellä kaikille kaikkea tästä epäloogisesta maailmasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitat ainakin hyvin, jos se lohduttaa?

Vierailija
2/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudut hoitoon vain mahdollisimman nopeasti. Kyllä Suomessa hoitoa saa, mutta pitää olla itse aktiivinen ja jos menet julkisen kautta, niin toki voi olla että voit silloin joutua odottamaan pidempäään.

Oletko varma että kyseessä on nimenomaan adhd eikä esim. ocd? Toki nuo voi olla myös yhtäaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko adhd hoidossa, onko lääkitys kunnossa ja annostus sopiva? Ei se muuten helpota yhtään. No, ehkä myös terapia alussa auttaa tunnistamaan asioita joita tapahtuu.

Sitten vaan lääketta napaan!

Vierailija
4/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ADHD lääkitys käytössä?

Vierailija
5/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä päivää on vielä jäljellä n. 9 tuntia.

Vierailija
6/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudut hoitoon vain mahdollisimman nopeasti. Kyllä Suomessa hoitoa saa, mutta pitää olla itse aktiivinen ja jos menet julkisen kautta, niin toki voi olla että voit silloin joutua odottamaan pidempäään.

Oletko varma että kyseessä on nimenomaan adhd eikä esim. ocd? Toki nuo voi olla myös yhtäaikaa.

Olen hoidossa, tutkimuksissa, ollut jo yli vuoden. Mikään ei tunnu etenevän. Olen melko varma, että minulla on juurikin ADD. Lääkäri piti sitä myös todennäköisenä. Autismia ei ole suljettu pois. 

Lopulta, en tiedä mitä hyötyä mahdollisesta diagnoosista on. Ymmärtääkö maailma minua sen jälkeen paremmin? En usko.

Vierailija
7/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoidossa, tutkimuksissa, ollut jo yli vuoden. Mikään ei tunnu etenevän. Olen melko varma, että minulla on juurikin ADD. Lääkäri piti sitä myös todennäköisenä. Autismia ei ole suljettu pois. 

Lopulta, en tiedä mitä hyötyä mahdollisesta diagnoosista on. Ymmärtääkö maailma minua sen jälkeen paremmin? En usko.

No kyllä lääkkeet voi auttaa huomattavasti, jos sinulla on ADD.

Vierailija
8/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Ehkä olisi syytä hakeutua vertaistukiryhmään?

Vierailija
9/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin tuttu tilanne.

Olisko sun syytä miettiä uutta työtä?

Itse teen nykyään töitä lähes yksin. En ole hyvä tiimipelaaja mutta onneksi tajusin hakeutua alalle jossa työtä voi tehdä yksin.

Vierailija
10/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet selvästi itsetuhoinen ja masentunut, ADHD altistaa mielisairauksille, nyt heti huomenna soitto omalle lääkärille, terapia ja psyyke lääkitys nyt ois varmasti hyvä lisä, ADHD lääkkeet ei ole este niiden käyttöön.

Vierailija
11/11 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnooseja tulee joskus monta kerralla

Tää korona aika on vaikuttanut paljon terveydenhuollon toimintaan ja se on edennyt normaalia hitaammin, käytännössä tän koronan aikana on hoidettu enimmäkseen vain päivystys asioita..