Pystyykö mies salaamaan sen, että hänellä on lapsi entisestä suhteesta?
Kysymys otsikossa. Ei ole itselle ajankohtainen, mutta en ihan ymmärrä, miten perunkirjoitukseen saattaa ilmaantua ennalta tuntemattomia perillisiä. Miten mies onnistuu salaamaan jälkeläisensä, jos tämä vaikka asuu samalla pienellä paikkakunnalla? Sellaistakin kuulemma on tapahtunut.
Kommentit (12)
Miksi ei pystyisi? Pitää vaan päänsä kiinni. Muut pitävät huolen omista asioistaan tai luulevat perheen jo tietävän.
Kaverini sai parikymppisenä tietää, että hänellä on velipuoli, joka asuu samassa kaupungissa. Isä ei itse vaivautunut kertomaan vaan hän sai tietää muuta kautta. Ihan kiva, että ei esimerkiksi päätynyt veljen kanssa samaan sänkyyn jostain baarista. Näinkin olisi voinut käydä.
Pienillä paikkakunnilla ei voi pysyä salassa, koska siellä juorutaan niin paljon.
Tottakai pystyy. Ja miehellä voi olla niitä jälkeläisiä ilman että hän itse edes tietää siitä.
Pystyy.
Kokemusta on. Lähisukulaisella oli avioton jälkeläinen, josta kertoi perheelleen juuri ennen kuolemaansa. Lapsi oli menehtynyt muutama vuosi aiemmin onnettomuudessa. Ilmeisesti lapsen äiti ei ollut koskaan kellekään paljastanut isää. Äiti menehtyi lapsen ollessa pieni, sukulaiset kasvattivat hänet. Kyseessä pieni paikkakunta.
Epäilen että yhden sukulaismieheni vaimo ei tiedä. Miehen vanhemmat ja sisarukset eivät taatusti ole hiiskuneetkaan lapsesta, koska uusi vaimo on koulutettu ja hyvin pärjäävä, niin sanotusti "hyvä naimakauppa" ja loistava löytö kyseiselle miehelle.
Entä miehen kuoleman jälkeen, näkyykö isyys sitten joistain rekistereistä tms.? Jos ei ole virallisesti isä niin sitten ei tietysti mistään.
Minulla on lapsi (tai ainakin lapsen äiti väitti että lapsi on minun) entisestä, hyvin lyhyestä suhteesta, vain lapsen äiti ja minä tiedämme että olen lapsen isä. Tosin ei pitäisi puhua lapsesta kun hänen ikä lähentelee kolmeakymmentä vuotta.
Ole ole ollut lapsen kanssa koskaan missään tekemisissä, kerran ohimennen nähnyt hänet rattaissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka ei kerro asiasta kenellekään?
Eihän kaikki miehet edes tiedä tulleensa isäksi.
Enemmän mä ihmettelen näitä naisia, jotka tekee lapsia kenen kanssa sattuu. Eikö heitä kiinnosta saada lapselle isää? Miksi he pitävät suunsa kiinni?
En tajua naisia, jotka eivät kerro lapselle kuka tämän isä on, siis jos isä on tiedossa. Itse en pystyisi olemaan kertomatta niin tärkeää asiaa, olkoon isä sitten millainen hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen äiti voi hyvinkin kertoa, ja asia voi niin tulla yleisempäänkin tietoon.