Irtisanoutuako vai..
Teen työtä huonopalkkaisessa työssä. Olen ns. lukion ja amiskan jälkeinen väliinputoaja, amiskan ammatista huolimatta töitä ei löydy ja korkeakouluun en ole päässyt. Haen nyt uudelleen, mutta en tiedä pääsenkö vieläkään.
Olen sitten tehnyt töitä lakin saamisen jälkeen yhdessä firmassa. Tuntipalkka 10,4 €/h miinus verot, millä vielä jotenkuten eläisi, JOS saisi tunteja. Mutta kun ei saa. Ensin tunteja riitti ja töitä sai periaatteessa niin paljon, kuin halusi. Nyt työnantaja on kuitenkin huomannut, että sairauslomia on helpompi paikata, kun laittaa kaikille neljän tunnin vuoroja kuudesti viikossa. Olen siis työpaikassani kiinni lähes joka ikinen päivä, mutta rahaa tulee n. 40€/kerta, miinus bensakulut töihin. Mitään etuja meillä ei ole, ei edes työterveyshuoltoa eli niilläkään ei voi kehuskella.
Koko ajan palkataan uusia työntekijöitä. Olen ilmoittanut niin suullisesti kuin kirjallisestikin useaan otteeseen, että haluan lisää töitä ja pidempiä vuoroja. Kuulemma taukojen järjestäminen on ongelma yli 4 h päivissä (ei ole, onnistui ennenkin!!). Siksi pidetään mieluummin paljon porukkaa lyhyillä päivillä.
Kuulun liittoon, joka on PAM. Tässähän on sama tilanne ja liitto, kuin juuri olleessa Citymarketin tapauksessa, missä työntekijää oli vuosikymmenet pidetty osa-aikaisena. En näe siis, että liitto voisi auttaa minua yhtään mitenkään. Olen töissä uhannut jo liitolla, ei apua.
Olen hakenut noin 70 muuta työpaikkaa täältä ja 100 km säteeltä. En saa edes kutsua haastatteluun.
Tilanne on se, että tilit ovat niin pieniä, ettei raha riitä aina edes asumiskustannuksiin...
Mitä tekisitte? Irtisanoutuakko työttömäksi? En näe järkeä jatkaa töissäkään näin. Tuntuu niin toivottomalle ja väärälle, varsinkin kun tämä työpaikka on vielä viime vuonna menestynyt jossain parhaat työpaikat -tutkimuksessa, ja kun olen aina tehnyt töissä parhaani ja olen oikeasti ahkera työntekijä enkä hupisaikuttelija.
Mitä ihmettä teen :(
Kommentit (2)
Oletko ilmoittautunut työnhakijaksi, ja hakenut soviteltua päivärahaa? Kai sinun työssäoloehtosi täyttyy ansiosidonnaiseen?
pam on kyllä saamattomin liitto koskaan. Ihan sama mitä lukee tessissä, kun työnantajan ei tarvitse noudattaa. Liitto kehottaa menemään oikeuteen, ja kun työntekijä häviää ja jää kymmenien tuhansien korvaukset, ei liitto auta.