Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmänympärysihottuma, voidevinkkejä?

Vierailija
26.10.2021 |

Aqualan L lievittää, mutta viime yönä kutitti vähän ja kirveli, ja nyt ihon korjaantumisessa tuli pieni takapakki. Ärtynyt alue on enää yläluomen sisänurkan alueella, siis hieman laajemmalla alueella kuin silmännurkka. Alapuolella myös hieman ärsytystä ja hilseilyä.

Olisiko joku rasvaisempi perusvoide parempi, vai onko se liian tuhtia silmänympärysiholle?

🥺

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasvaa. Siitä tulee silmäpussit. Humektania ohuelti, mutta usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensain silmänympärysvoidetta ihan vähän, muutoin älä rasvaa.

Tuo sensain on aika tyyris joku 100 euroa, mutta on vain paras ever.

Mä kerran ostin apteekista a-vitamiinivoidetta aatellen se tekee varmaan hyvää sekaiholleni.

Juu naama tuli näppylöihin ja kirveli.

Mulla on älyttömän hyvä iho, kaverini kysyi missä sun rypyt on, sanoin mulla on vain yksi ryppy ja sen päällä istun, ihankuin 120 v Jeanne Calment sanoi,

Toisekseen rakastan ihmisten ryppyjä, arpia ja akneja, ennenkaikkea huumorintajua,

Vierailija
4/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Locobase Repair.

Vierailija
5/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Locobase Repair tai Avene soothing eye. Ensimmäisestä pienin koko alle 7 e ja toinen alle 25 e, mutta sitäkin parempi etenkin ympäri talven.

Vierailija
6/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin Elideliä, vaikka mitä sanottaisi, pari kertaa. Sitä saa vain lääkärin reseptillä. Jos siis on paha ihottuma silmien ympärillä.

Vierailija
7/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen.

Vierailija
8/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin mustaherukansiemenöljyä sellaisista kapseleista, iho-omega tjtn. silloin kun silmien ympärillä oli POD.

Vierailija
9/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin miettisin, mikä aiheuttaa sitä ihottumaa? Onko se jokin kosmeettinen aine, jota käytät - voide, meikki, maskara vaiko jokin muu. 

En käyttäisi siihen silloin mitään ainetta niin  kauan että iho rauhoittuu.

Jos ihottuma ei johdu kosmetiikasta, menisin lääkäriin.

Vierailija
10/17 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vielä tuosta Elidelistä, että se on tarkoitettu myös ohuille ihoalueille, eikä ole kortisoni. Reseptillä tosiaan vain saatavissa.

Vierailija
11/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
12/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee just tuollaista ihottumaa myös ja luulen että on silmänympärysvoiteesta. Olen saanut lääkäristä reseptin pienessä putelissa olevaan kortisonivoiteeseen ja sillä lähtenyt viikossa.

Vierailija
13/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä taukoa silmämeikin kanssa, käytä silmänympärys voidetta, jos ihottuma on paha niin mietoa kortisonia saa reseptillä juuri tähän tarkoitukseen.

Onko sulla ripsien pidennykset? Niille voi todellakin allergisoitua nopeasti...

Vierailija
14/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee just tuollaista ihottumaa myös ja luulen että on silmänympärysvoiteesta. Olen saanut lääkäristä reseptin pienessä putelissa olevaan kortisonivoiteeseen ja sillä lähtenyt viikossa.

Niin ja sitten tietty vaihtanut eri silmänympärysvoiteeseen. Oon joutunut kokeilemaan aika monia silmänympärysvoiteita kun useimmista saanut tuon ihottuman. Onko ap sulla joku uusi tuote käytössä/ripsari/voide/hammastahna/shampoo tms.?

Vierailija
15/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin mustaherukansiemenöljyä sellaisista kapseleista, iho-omega tjtn. silloin kun silmien ympärillä oli POD.

Se on sisäisesti käytettävä, mutta ei siitä iholla haittaa ole, saa myös nestemäisenä. Teepuuöljy on yleensä tehokasta iholle myös.

Vierailija
16/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan apteekista saataa hydrokortisonia. Ihotautilääkäriltä oli resepti johonkin toiseen, mikä ei silmään mennessä haittaa, mutta sitä ei silloin mistään apteekista saanut. Selviteltiin, mitä voi käyttää ja ihan perushydrokortisoni kävi, mutta sen kanssa piti olla varovainen. Pandasilmäiselle kouluikäiselle lapselle tuo oli.

Vierailija
17/17 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten tietty vaihtanut eri silmänympärysvoiteeseen. Oon joutunut kokeilemaan aika monia silmänympärysvoiteita kun useimmista saanut tuon ihottuman. Onko ap sulla joku uusi tuote käytössä/ripsari/voide/hammastahna/shampoo tms.?

Ei oo nyt, mutta silloin kun ihottuma alkoi niin oli uusi puhdistusvaahto ja micellivesi, ja siinä puhd. vaahdossa luki radiance eli oli jotenkin heleyttävä, niin se on voinut olla syynä. Nyt puhdistan vain hajusteettomilla herkälle iholle tarkoitetuilla tuotteilla. Meikkiä en ole luomille nyt laittanut.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi