Eroon saamattomuudesta
Olen ihan julmetun saamaton. Kotona jää siivoukset, sisustukset, ruuanlaitto ja kaikki hommat tekemättä, kun ei vaan jaksa tai huvita. Puhumattakaan kuntoilusta tai edes päivittäisestä ulkoilusta. Roikun vaan puhelimella kaikki illat.
Työt sentään tulee tehtyä, onneksi se ei ole mitään vaativaa vaan vähempikin suorittaminen riittää.
Mitä antaisit vinkiksi?
Ja joo, olen jo laihduttanut ja "ryhdistäytynyt" ja "ottanut niskasta kiinni", mutta niistä ei ollut apua.
Kommentit (19)
Ei ehdotuksia täältä... piti siivota, maksaa laskut ja käydä lenkillä, no olen maannut kaksi tuntia sängyssä ja selannut kännykkää.
Mietit tulevaa urakkaa ja ahdistut. Mietit mitä teet seuraavaksi. Älä mieti niin paljoa. Tee vain.
Sama vika. Tai oikeastaan vielä pahempi. Olen "tehnyt" jo kaksi vuotta gradua. Mitään en ole saanut sen eteen tehtyä, koska olen niin saamaton. Kotityöt ja ulkoilut kyllä sujuu, mutta mielummin pitäis tehdä sitä gradua kuin siivota tai käydä lenkillä.
Mua auttaa Pomodoro-tekniikka. Teen jotain hommaa tietyn ajan, esim. 15 min., ja kun ajastin soi, lopetan tekemisen ja olen paremmalla omatunnolla saamaton. Jotain pientä tulee siis tehtyäkin.
Sama pulma. Oon miettinyt auttaisiko ihan päiväkirjan tai jopa blogin kirjoittaminen, kun olisi vähän kuin tilivelvollinen jollekin, vaikka vain itselleen kirjoittaisikin. Mutta ehkä auttaisi prosessoimaan asioita ja pitämään fokuksen kirkkaana.
Täällä myös. Työelämä on nykyään niin raskasta, että iltaisin ei jaksa muuta kuin levätä. Vapaa aikanakaan en saa mitään aikaan, lojun vaan jossain ja torkahtelen jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös. Työelämä on nykyään niin raskasta, että iltaisin ei jaksa muuta kuin levätä. Vapaa aikanakaan en saa mitään aikaan, lojun vaan jossain ja torkahtelen jatkuvasti.
Sama siinä mielessä, että ainakin oma saamattomuuteni on pitkälti sidoksissa työstressiin. Pidemmillä vapailla piristyy, mutta sitten kun päivät menee taas kaikenlaisen käsittämättömyyden kanssa säätäessä iltaisin ei jaksa kuin tuijottaa kaikkea mitä pitäisi tehdä.
Graduun auttaa pieniin palastelu, vaikka tuo yllä mainittu 15min kerrallaan, tai vaikka 1 sivu päivässä tai puoli sivua päivässä. Muistat vaan että ykköselläkin pääsee läpi. Ja aina jotain kivaa (ei syömistä!) palkinnoksi. Sillai tein omani vuodessa. Ei paha!
Mun ongelma on se aloittamisen vaikeus. Ideoita olis, mutta aloittaminen.... se vie voimat.
Sama. Työni on stressaavaa, mutta en usko että se on ainoa syy saamattomuuteeni. Olen vain aina ollut jotenkin tosi laiska. Taloa pitäisi remontoida - ei jaksa. Siivota pitäisi - plääh. No, jos jotain positiivista niin ruokaa jaksan laittaa lapsille. Wolt ei meille asti kulje enkä tarkan markan ihmisenä muutenkaan sitä raaskisi käyttää. Laskut maksan heti.
Fyysinen työ väsyttää mutta tunnetilat ja konfliktit uuvuttaa. Konflikteja voi olla sisäisiä ja ulkoisia.
Mulla on vauva ja jodel sellaisia, että jodel pitää poistaa ja vauva blokata että saan aikaiseksi jotain. Nämä alustat koukuttaa mut saman tien niin pahasti etten voi tehdä mitään muuta.
Vissiin muutamalla muullakin on sama tilanne.
Ehdotuksia kellään?