Mies taitaa pitää mua jo itsestäänselvyytenä kun ei panosta enää
Olisiko vertaistukea ja/tai vinkkejä tilanteen ratkomiseksi. Olemme siis olleet yhdessä kuusi vuotta ja asumme yhdessä, ei lapsia. Mies tekee kyllä kotitöitä jonkin verran, mutta hän ei enää panosta itsestään huolehtimiseen tai suhteeseemme kuten ennen. Minä olen aina se, joka ehdottaa treffi-ideoita tms. spessumpaa. Mutta mikä pahinta, mies ei enää pese hiuksiaan kovin usein ja ne ovat ällöttävän rasvaiset ja hilseilevät. Parta on ruokkoamaton, hampaitaan pesee vain kerran päivässä ja suihkussakaan ei käy kuin muutaman kerran viikossa. Kirsikkana kakun päälle mies lihoo.
Miten saan miehen käsittämään, että vaadin panostusta tai lähden lätkimään? Itse pidän hyvää huolta itsestäni ja hygieniastani. Mies ei tajua, että olen tosissani, kun yritän hienovaraisesti vihjailla asioista.
Kommentit (7)
Ikävä kertoa, mutta tuskin miehesi tulee muuttumaan. Muutoksen pitäisi lähteä hänestä itsestään, ei siitä että sinä patistat. Suosittelen siis jättämään sen sian.
Onko liikaa töitä? Onko lapsia ja kuka huolehtii heistä? Onko masennusta?
Vierailija kirjoitti:
Onko liikaa töitä? Onko lapsia ja kuka huolehtii heistä? Onko masennusta?
Ihan normaalit työtunnit, ei tee ylitöitä. Ei ole lapsia, kuten aloituksessa jo sanoin. Masennuksesta en tiedä, kuinka sen voi toiselta diagnosoidakaan? Mistä minä tiedän, mitä miehen päässä oikeasti liikkuu.
ap
Meillä auttoi kommunikoinnin parantaminen molemmin puolin. Ottakaa yhteisiä hetkiä (laittakaa ihan kalenteriin) kun käytte molempien toiveita suhdetta kohtaan läpi ja sitten teette kompromissien kautta yhteisiä päätöksiä.
no, eiks panostaminen ole sitä et lasketaan suunniteltu mälli reikään ja vähän juntataan ja juostaan karkuun,,, tosimiehet vois täsmentää
Vaikka ei tee ylitöitä niin nykyään työelämässä otetaan ihmisestä kaikki irti.
Meillä näkyi nuo kaikki samat merkit, mutta loppui työttömyyden tullessa.
Sano suorempaan! Ei miehet ymmärrä mitään vihjailua.