Miksei Helsingin metrossa ole sulkuportteja?
Kommentit (10)
Siksi että ihmisten pitää saada kulkea pummilla.
Hankala ja kallis systeemi ja olen nähnyt ulkomailla, ettei portit pummeja pidättele.
Siis sitä tarkoitan, että miksi päästetään kaikki pummit metroon. Mutta onko syynä sitten tuo sulkuporttien hinta? Tuleeko kuitenkin halvemmaksi pummien määrä, tarkastajien palkat jne?
Jos kukaan ei pääsis pummilla niin ei vois enää syyttää pummeja lippujen hintojen noususta. Pitäis ehkä kertoa oikea syy siihen
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:06"]Jos kukaan ei pääsis pummilla niin ei vois enää syyttää pummeja lippujen hintojen noususta. Pitäis ehkä kertoa oikea syy siihen
[/quote]
Se syy olisi varmaan sitten se porttien hinta.
Sulkuportit vaativat työntekijän selvittämään erilaisia ongelmatilanteita. Se tulee kalliiksi. Lisäksi ne eivät kuitenkaan estä pummilla matkustamista.
No se olisi rasismia jos pummilla matkustaminen kiellettäisi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:02"]
Hankala ja kallis systeemi ja olen nähnyt ulkomailla, ettei portit pummeja pidättele.
[/quote]
Missä olet tuollaista nähnyt? itse en ainakaan missään.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:02"]
[/quote]
Ihan jo Euroopassa ja vieläkin useammin Latinalaisessa Amerikassa. Kaikilla asemilla ei ollut ketään valvomassa, joten porttien yli hyppimistä näki jatkuvasti.
Missä olet tuollaista nähnyt? itse en ainakaan missään.
[/quote]
Siis missä? Laiturilla vai sisäänmennessä ennen liukuportaita?
Vuosaaressa on ainakin turvaseinät aseman laiturin ja junaraiteen välissä.