Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä pojalla sukkahousut?

Vierailija
01.01.2015 |

Siinäpä se, otsikossa. Mihin ikään asti olette käyttäneet pojalla sukkahousuja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Puolipotkarit olivat paljon kätevämmät.

Vierailija
2/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä vauvana käytin lapsella, koin ne jotenkin hankalaksi. Se hetki, kun sukkikset olivat juuri oikean kokoiset, oli lyhyt, muuten ne olivat joko liian suuret tai liian pienet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 22 v. poika käyttää vieläkin

Vierailija
4/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin outoa pukea esim. 4-5-vuotiaalle pojalle sukkahousut. Ne on tosi vaikea pukea, kun pitäisi käydä vessassa itse. 

Voiko lapsesta sanoa että joku vaate on "lapsellinen"? Tuntuu siltä... Nolottaa sanoa, olen varmaan pikkumainen av-mamma...

ap

Vierailija
5/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-v. kaksospojat, eikä vuosiin ole ollut enää sukkiksia, oliskohan niillä 2-vuotiaana vielä ollut kalsareiden ohessa parit autokuvioiset.

Vierailija
6/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:02"]En koskaan. Puolipotkarit olivat paljon kätevämmät.
[/quote]mun mielestä taas sukkikset.

Vierailija
7/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ehkä ihan outoa ole, mutta tarpeetona kun tuon ikäisille on ihan välihousujakin olemassa, ja sukkahousut ovat hankalat. Meillä ei tosin käytetä niitäkään, vaan ulos mennessä puetaan sitten vaan riittävästi fleeceä housujen päälle.

Vierailija
8/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3-vuotiaalla pojalla on sekä sukkiksia että pitkiä kalsareita. Aina pyytää, et laitetaan mieluummin sukkikset.

Vierailija
9/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v on sukkahousuja ja kalsareita,repii sukkia pois ja nilkat paljaana siks ehkä koen vielä sukkahousut parempina.

Vierailija
10/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään ikäisenä ole käyttänyt pojalla sukkahousuja.

Vierailija
11/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:12"]Mulla 3-vuotiaalla pojalla on sekä sukkiksia että pitkiä kalsareita. Aina pyytää, et laitetaan mieluummin sukkikset.
[/quote]

Niinpä. Kalsareissa pitää huolehtia että nilkat eivät ole paljaat.

Vierailija
12/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pojistani käytti eskari-ikäiseksi. Paljon kätevämmät kuin paljaat nilkat ja valuvat sukat. Lpoetti, kun itse halusi. Yksi lopetti 4-5-vuotiaana ja yksi vissiin jo kolmevuotiaana päiväkodissa, kun halusi muiden lailla klsarit. Kotona käytti kyllä sukkiksia pitempään, koska vaan ovat kätevämmät ja helpommat lapsenkin pukea ja pysyvät päällä. Ei tähän pidä' olla ikärajaa, mennään sen mukaan, miltä tuntuu.

Vierailija
13/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin vielä täksitalveksi 4-vuotiaalle pojalle, mutta valitti että ne hiostaa ja kutittaa (takapuolesta tms ) niin en ole pakottanut käyttämään. Muuten olisi siis kyllä kelvanneet, mutta Ulkovaatteita pukiessa alko tulla räkäraivareita kun pyllystä kutitti jne. Ja olikin tietysti sitten aivan hikinen kun raivos ulkovaatteet päällä eteisessä.

Vierailija
14/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla oli muutamat sukkikset, mutta puolipotkarit oli kätevämmät mielestäni. Päiväkodissa ei ole ollut ongelmaa paljaista nilkoista, kalsarin lahkeet sukan sisäpuolelle aina ennen ulos lähtöä. Päiväkoti-ikäiset osaa tuon itse, ei ole hoitajillekaan ongelma.

Vierailija
15/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu pojilla vain puolipotkarit ja sitten kalsarit, sukkahousut on epämukavat.

Vierailija
16/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talvi kun täytti tammikuussa 3 v. niin ostin ekat pitkät kalsarit. Seuraavana talvena ei muita ollutkaan. Eli 3-vuotiaaksi, sitä ennen sukkikset oli kätevämmät.

Vierailija
17/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan? Ei ole tullut edes mieleen. Vauvoilla olen aina sukupuolesta riippumatta käyttänyt puolipotkareita.

Vierailija
18/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkiksia pojilla ei näy kuin Suomessa...toisaalta miehetkin ovat täällä naisennäköisiä nykeröneniä:) Nolon näköistä kun poikataaperolla on sukkikset.Pojat puetaan kyllä niin rumasti täällä aina jotain abgry birds-colitshousuja tms ..miksei voi laittaa vaikka sammareita ja v aukkoista neuletta tms samalla vaivalla?

Vierailija
19/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä pukeutumishistoriassa reilu sata vuotta taakse päin, niin havaitsette, että pojat käyttivät pitkiä sukkia ja polvihousuja vielä toisella kymmenellä ollessaan. Sukkien alla oli sitten flanelliset pitkät kalsarit. Sukat pysyivät ylhäällä sukkanauhoilla, sillä pojillakin oli tanakasta kankaasta tehdyt liivit paidan alla (samalla tavalla kuin pikkutytöilläkin). Teistähän ei kukaan kirjoita sitä suoraan, mutta rivien välistä on kyllä luettavissa, että sukkahousut ovat tyttömäiset. Vähänkö tyttömäiset olivat pitkät sukat jopa oppikoulun alaluokkalaisen päällä!

Vierailija
20/23 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:06"]Musta on jotenkin outoa pukea esim. 4-5-vuotiaalle pojalle sukkahousut. Ne on tosi vaikea pukea, kun pitäisi käydä vessassa itse. 

Voiko lapsesta sanoa että joku vaate on "lapsellinen"? Tuntuu siltä... Nolottaa sanoa, olen varmaan pikkumainen av-mamma...

ap
[/quote]

Täh? Vaikea pukea kun käy pissalla? Miten se tyttö sitten ne osaa pukea? Meillä ainakin 3v käy itse potalla pissalla ja laittaa sukkahousut takas jalkaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi