Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kääntää päätään aina samaan suuntaan

06.09.2006 |

Meillä 3 vk vauva kääntää päänsä aina vasemmalle, istuu sitten sitterissä tai makaa sängyssä tai hoitopöydällä. Onko kellään kokemusta mistä tällainen johtuu ja voiko tuosta tulla jotain ongelmaa niskan tms. kanssa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset ovat pienenä luonnostaan kääntäneet päätään vasemmalle. Mä olen aivan pienestä pitäen huokutellut kääntämään päätä myös toiseen suuntaan, eli laittanut kaikkein kiinnostavimmat lelut oikealle puolelle. Samoin kun vauvat ovat itse kääntyneet aluksi vain vasemmalle, olen itse kääntänyt lattialla ja hoitopöydällä paljon oikealle. Samoin kannattaa seurata, miten vauva rupeaa tarttumaan leluihin tai kumman kyljen kautta kääntyy. Itse voi aktivoida toista puolta.

Vierailija
2/5 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis esikoinen teki sitä myös. Neuvolassa terkkari kiinnitti siihen huomiota esikoisen kohdalla ja me käytiin fysioterapeutin luona varmaan sellaiset 4-6 kertaa ja siellä homma korjaantui.

Kuten seibe kirjoittikin, oikeata puolta kannattaa aktivoida. Meillä tämä kuopus tykkää kanssa katsella vasemmalle.

-Tiziana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää aina vasemmalle kääntyneenä jos esim selällään, sylissä.. olen kanssa viritellyt leluja oikealle.. myös vasen käsi on " löydetty" oikeata ei vielä.. ukkeli siis 2,5kk

Vierailija
4/5 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin terveydenhoitajan puheesta niin, että vauveli vain tottuu olemaan tietyssä asennossa äidin massussa ja hakee samaa asentoa synnyttyäänkin. Meillä oli myös alussa sama homma. Virittelin sängyn niinpäin, että vauva joutuu katsomaan toiseen suuntaan vanhemmat nähdäkseen. Lisäksi leluja ja muuta kiinnostavaa voi laittaa aina toiselle puolelle. " Vaiva" korjaantui omia aikojaan.

Vierailija
5/5 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten mies asian ilmaisi...Kuten edelliselläkin, käännettiin pinniksessä nukkumaan toisin päin ja kaikki hoitopöydällä olleet kuvat ja lelut siirrettiin oikealle. Jonkin aikaa katseli hoitopöydällä tyhjää valkoista kaapinpäätyä, jossa oli ollut hymykuva ja soittorasia, mutta jossakin vaiheessa alkoi katsella oikealle yhä enemmän ja nyt 7 kuisena on kallellaan ihan joka suuntaan ;)