Milloin lääkäriin
Meillä 2-v lapsi. Hän on aiemmin nukkunut äärettömän katkonaisesti, pahimmillaan herätyksiä oli 10 krt/yö ja parhaimpina kausina 2 krt/yö. Päiväunia en ole voinut ottaa koko aikana enkä aamulla nukkua pitkään. Nyt on lapsi nukkunut pari kuukautta heräämättä. Minä herään yleensä kerran yössä ja usein nukahdan nopeasti uudelleen, välillä taas on unettomia öitä, jolloin valvon 1-3 h putkeen. Päivät olen edelleen todella väsynyt, ei jaksaisi tehdä kuin pakolliset hommat. Mistä tietää onko tämä vieläkin univelkaa vai voiko minulla olla jotain vikaa elimistössä. Masentunut en ole ja rauta-arvojen pitäisi olla kunnossa.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:26"]Koukuttaako melatoniini?
[/quote]
Ei. On kehon tuottamaa ainetta. Ei vain välttämättä tehoa kaikille.
Mene lääkäriin. Unettomuus on todella elämää vaikeuttava vaiva ja uni kannattaa saada kuntoon, jottei seuraa mitään vielä vaikeampia mielenterveys ongelmia.
No onhan se rasittavaa jos edelleen valvot 3 tuntia joinakin öinä. Kokeile esim melatoniinia ilman reseptiä, jos univaikeudet jatkuvat vaikka koetat kaikkia kotikonsteja mene sitten lääkäriin. Yritä saada rytmi hyvin säännölliseksi, liiku ja ulkoile, hoida stressaavat asiat pois elämästäsi jne.