Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa älypuhelinta "ensikertalaiselle"

Vierailija
31.12.2014 |

Uuden puhelimen osto edessä ja ensimmäinen älypuhelin pitäisi kai nyt sitten ostaa. Hinta max 200 €, mutta mielummin alle 150 €. Jos tietäisin, että tuo puhelin kestää usean vuoden, saisi olla kalliimpikin, mutta pelkään, että hajoaa ihan liian pian (vrt. vanhat puhelimet).

Käytän puhelinta lähinnä soittamiseen ja tekstiviesteihin. Tuolla uudella puhelimella olisi tarkoitus päästä tarvittaessa myös nettiin, mutta ei ole tarkoitus, että roikun kaiket päivät netissä sen kanssa. Ei ole tarvetta myöskään katsoa esim. tv-ohjelmia sillä, joten näytön ei ilmeisesti tarvitse olla mikään suuren suuri. Mitään pelejä en puhelimella pelaile, mutta jotain sovelluksia siihen varmasti lataisin (onkohan toi edes oikea termi?) eli muistia pitäisi olla niihin tarpeisiin. Akun kesto saisi olla hyvä, koska käytän puhelinta herätyskellona, enkä saa sitä sängyn viereen yöksi latautumaan. Kännykän (varsinkin näytön) pitäisi olla siinä määrin kestävä, ettei hajoa, jos tippuu lattialle tai kostu sisältä, jos siihen puhuu ulkona sateessa (kännykkä esim. hupun sisällä). Kännykän pitäisi olla myös mahdollisimman pienikokoinen, että mahtuu helposti takkien povareihin jne. 

Tähän vielä listattuna noi tarvittavat ominaisuudet:

-pieni ja kevyt

-hyvä kamera

-hyvä akunkesto

-muistia niin, että mahtuu jotain sovelluksia

-hyvä ja toimiva käyttöjärjestelmä (vai mikä se onkaan), ilmeisesti olisi tärkeää, että se olisi aika uusi?

Laittakaa ihmeessä myös kaikki mulle EI sopivat kännykät tähän, etten osta ihan vääränlaista!

-kestävä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin noita kaikkia ominaisuuksia saa noin pienellä summalla. Varsinkaan akunkestoa harvoin löytyy edes niistä ultrakalliista älypyhelimista. Tuo tuli itselleni ikävänä yllätyksenä, toivottavasti olet varautunut!

Mutta Motorolan Moto G tunnetaan budjettipuhelimien kuninkaana, kuulemma loistava laite hintaansa nähden (170€). Sitä hehkutetaan sekä teknologiaharrastajien piireissä että ihan tavistenkin keskuudessa.

Vierailija
2/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos molemmista vastauksista! Niinhän se varmaan on, ettei noita kaikkia ominaisuuksia saa tuolla summalla. Mutta jos saisi edes osan =) Lisää mielipiteitä jos saisin, olisin tosi iloinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone5

Vierailija
4/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla löytyy paljon tietoa. Mm.puhelimien vertailuja.
Älyluureissa on kaikissa akku jota pitää ahkerasti ladata jos käyttö on tuollaista mitä sinulla tulee olemaan. Eli monia tunteja ei esim.surffailla netissä ilman välilatausta

Vierailija
5/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonyn puhelimien akunkesto on erinomainen. Eli esim Sony Xperia Z1 Compact. Täyttää myös muita vaatimuksiasi. 

Vierailija
6/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. Et siis surfailisi. Se muuttaa asian. Tosin älyissä akku ei kauaa kestä ja suurimmassa osassa akkuahan ei sitten voi vaihtaa

Vierailija
7/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG on hyvä, vuoden toiminut moitteettomasti.

Vierailija
8/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä iPhone 4s

Vierailija
9/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on iPhone 4s ja ainoo puhelin (uskokaa tai älkää) joka on kestänyt. On ollu mulla kohta kolme vuotta eikä ongelmia. Simppeli ja tekstiviestit muille iphonen käyttäjille ilmainen :) nykyään ei maksa varmaan 200€ enempää jos niitä vielä saa jostain! Ja minkä kännykän ostatkin, hanki hyvä suojakalvo ja suojakuori ni pysyy luuri ehjänä pitkään :)

Vierailija
10/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt Lumiasta mutta olen varmasti ainut joten alapeukkua on luvassa. 520:n saa halvimmillaan 70:llä.

Vierailija
11/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: älä osta liian pientä, ellet ole ala-asteikäinen lapsi. Siroillakin sormilla käyttäminen on hankalaa eikä nää hinnat alkaen -mallit (joita minipuhelimet edustavat) muutenkaan ole kovin kehuttavia. Tai ainakaan Samsung galaxy mini ei ole...

Vierailija
12/12 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samsung S3 mini. Toimii hyvin, peruspuhelin, hyvä koko. Ei liian suuri. Helppo käyttää, ensimmäinen älypuhelimeni. Eikä enää ole kalliskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän