Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemppari korealainen ruoka?

Vierailija
31.12.2014 |

Minun on kyyba kyyba(en tiedä kirjoitusasua)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korean bbq

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 02:59"]Bimbibab ja bulgogi! Nam
[/quote]

Joo bulgogi on ihanaa! Ja se samgyeopsal vai mikähän sen nimi oli. Ja sit kans grillattu maksa ja mustekala! Bibimbabbia en oo koskaan ymmärtäny. Mun mielestä se on ihan perus aika tylsä ruokalaji. -9

Vierailija
4/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin :D

Vierailija
5/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja tosissaan vai oliko tää todellakin tahatonta komiikkaa? Parhaita aloituksia mitä oon lukenut. Nauratti niin, että vatsaan sattui.

Vierailija
6/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:51"]Onko aloittaja tosissaan vai oliko tää todellakin tahatonta komiikkaa? Parhaita aloituksia mitä oon lukenut. Nauratti niin, että vatsaan sattui.
[/quote]
Olen tosissani, ystäväni kanssa söimme koreassa tätä ruokalajia. Oli menu koreaksi niin siksi en tiedä miten kirjoittaa. Ravintolan henkilökunta sanoi ruokaa "kyyba kyybaksi"

Vierailija
7/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:51"]Onko aloittaja tosissaan vai oliko tää todellakin tahatonta komiikkaa? Parhaita aloituksia mitä oon lukenut. Nauratti niin, että vatsaan sattui. [/quote] Olen tosissani, ystäväni kanssa söimme koreassa tätä ruokalajia. Oli menu koreaksi niin siksi en tiedä miten kirjoittaa. Ravintolan henkilökunta sanoi ruokaa "kyyba kyybaksi"

[/quote]

Loistavaa! :D

Vierailija
8/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään saa kiinni mitä ruokaa AP on syönyt vaikka silloin tällöin korealaisessa käynkin, mutta pakko kyllä todeta että olen aina tilaushetkellä paskahalvauksen partaalla kun yritän miettiä että miten vitussa tää annos lausutaan :D

Vierailija
9/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiinnostaa, että millaista se ruoka sitten oli, mistä raaka-aineista tehty ja millä tavalla valmistettu. :)

Korealainen sushi kirjoitetaan "kimbap", mutta en siitten tiedämiten se siellä lausutaan.

Näyttävät tältä:

https://www.google.com/search?q=%EA%B9%80%EB%B0%A5&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=YDCjVMmsMcTZav2JgPgN&ved=0CBwQsAQ&biw=1277&bih=580

Possunkylki eli marinoidut ribsit on koreaksi "galbi"

itse olen oppinut tykkäämään sinänsä tavallisesta korealaisesta lisukkeesta kimchistä, ehkä siksi, että sitä on helppo itsekin tehdä. Parempaa kuin hapankaali maultaan ja yhtä terveellistä vatsalle.

Vierailija
10/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt korealaista ruokaa kuin vuosia sitten erään kaverin kotona. Osaakohan kukaan kertoa, onko tällainen ruoka yleinen: kartionmuotoisen (noin 10 cm korkean) taikinakuoren sisällä on ihanasti maustettua riisiä ja (jauhe?)lihaa?

En älynnyt kysyä ruuan nimeä, enkä toisaalta tiedä, oliko se vain tuon äidin oma erikoisuus. Enkä oikein ole osannut googlettaa sitä millään sopivilla sanoilla, enkä nähnyt koskaan myöhemmin. Oli vain todella hyvän makuista :)

Vierailija
11/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimbab ja naengmyeon, eli korealaisten sushi ja kylmä nuudelikeitto. Patbingsu on myös hyvää :P

Vierailija
12/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan hirveästi ole korealaista ruokaa syönyt, eli ruokalajien nimistä ei paljon ole tietoa... Mies oli just koreassa työmatkalla ja toi sieltä tullessaan kimchiä sekä merilevää jota laitettiin kuuman riisin sekaan. Nämä molemmat olivat ainakin mielestäni tosi hyviä.

Vierailija
13/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimbibab ja bulgogi! Nam

Vierailija
14/16 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta;)

t. Koreaan lähdössä keväällä

Vierailija
15/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandu?

Vierailija
16/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää Korealaisesta ruuasta ne on vähän omituisia. Esim. kimchiin laitetaan kalakastiketta?

He syövät kai koiria joten nuo omituisuudet ymmärtää.