Kumpi on terveellisempää: täysjyvä- vai tummariisi?
Kommentit (9)
Täysjyvä on parempi, tummaa riisiä on kevyesti hiottu.
Täysjyväriisiä saa toki keittää noin tuplasti kauemmin.
Arsenikkia tummissa, eikä kantsi paljoo käyttää. Vaaleaa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Arsenikkia tummissa, eikä kantsi paljoo käyttää. Vaaleaa välillä.
Kuorellinen riisi sisältää tosiaan enemmän arseenia, lisäksi siinä on enemmän muiden ravintoaineiden imeytymistä heikentäviä ainesosia. Näistä syistä syön itse enemmän kuorittua, vaaleaa riisiä, vaikka se vähän höttöhiilaria onkin. Sopii myös paremmin herkälle mahalleni. Kannattaa muuten valmistaa riisinsä siten, että liottaa ensin yön yli, huuhtelee sitten hyvin ja lopuksi keittää. Pelkkä keittäminen ei juurikaan poista arseenia riisistä.
Ei vois vähempää kiinnostaa! Eikö ideana teidän hysteerisenten suomalaisten keskellä ole se, että riisiä ja pastaa ja perunaa pitäisi tasapuolisesti vähentää ja/tai poistaa? Miten kauan te tyhmät luulette jonkun n.k. dieetin kestävän jos te muututte kaikki joksikin tsombeiksi? En ikinä ole näennyt niin hysteerisiä ihmisiä kuin ex-kotimaassani Suomessa!
Tumma riisi ei ole yhdyssana. Kuten ei tumma suklaakaan.
Tummaa riisä terveellismepi riisi on valkoinen riisi. Tummassa on jotain happoa joka ei sovi ihmisen ruuansulatukselle, joka mitätöi sen terveyshyödyt. Riisi ja leipä sinänsä on täyttä hiilaria ja ei mikään terveysruoka ole. Hyvin voi olla ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vois vähempää kiinnostaa! Eikö ideana teidän hysteerisenten suomalaisten keskellä ole se, että riisiä ja pastaa ja perunaa pitäisi tasapuolisesti vähentää ja/tai poistaa? Miten kauan te tyhmät luulette jonkun n.k. dieetin kestävän jos te muututte kaikki joksikin tsombeiksi? En ikinä ole näennyt niin hysteerisiä ihmisiä kuin ex-kotimaassani Suomessa!
En minä ainakaan mitään poista ruokavaliosta, kaikkea voi syödä kohtuudella. Ainoa mitä välttelen nykyään lähes täysin, on vaalea pullahöttöleipä. ap
Vierailija kirjoitti:
Tummaa riisä terveellismepi riisi on valkoinen riisi. Tummassa on jotain happoa joka ei sovi ihmisen ruuansulatukselle, joka mitätöi sen terveyshyödyt. Riisi ja leipä sinänsä on täyttä hiilaria ja ei mikään terveysruoka ole. Hyvin voi olla ilmankin.
No itse kasvissyöjänä syön paljon riisiruokia, siksi mietin tätä. Mutta ilmeisesti nyt täysjyvä on paras vaihtoehto.
Täysjyvä on terveellisempää.