Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnko vartijat yleensä niitä jotka ovat pyrkineet poliisikouluun mutta eivät ole pärjänneet poliisikoulun psykologisiissa testeissä?

Vierailija
25.10.2021 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet tuntuvat olevan, mutta on myös fyysisiltä oinaisuuksilta liian heikkoja ja liian lyhyitäkin.

Vierailija
2/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enn mä pahalla. itse arvostan vartioita ja itsekin olen ollut kiinnostunut ko alasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen paljon tekemisissä vartijoiden kanssa, ja ihan tavallisia tolkun ihmisiä ovat. Moni nuori tekee osa-aikaisena työnä. 

Vierailija
4/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat, poliisit ovat sellaisia ihmisiä jotka eivät pärjää ns. normaaleissa töissä.

Vierailija
5/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enn mä pahalla. itse arvostan vartioita ja itsekin olen ollut kiinnostunut ko alasta.

minuusta ehkä vartialla pitäisi olla ehkä jopa paljon sommat valtuudet siinä mielessä että ohjata vaikka ensikertalainen  nuoriso näpistelijä sosisaalityntekijän pakeille. Poliisillahan on kuulusteluissa tavallisesti varmaan se että tiedetään kaikkki jo etukäteen eli menee tavallan tuon aristoteleen kaavan mukaan eli teleologisen ajatusmallin mukaan ratkaisua haetaan päämäärästä käsin mikä viedäään syyttäjällle jolloin nuori on leimatttuna tavalllaan. ELi ennaltaehkäisevä työ nuorisorikollisuudessa se mitä haen.

Vierailija
6/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minuusta ehkä vartialla pitäisi olla ehkä jopa paljon sommat valtuudet siinä mielessä että ohjata vaikka ensikertalainen  nuoriso näpistelijä sosisaalityntekijän pakeille. Poliisillahan on kuulusteluissa tavallisesti varmaan se että tiedetään kaikkki jo etukäteen eli menee tavallan tuon aristoteleen kaavan mukaan eli teleologisen ajatusmallin mukaan ratkaisua haetaan päämäärästä käsin mikä viedäään syyttäjällle jolloin nuori on leimatttuna tavalllaan. ELi ennaltaehkäisevä työ nuorisorikollisuudessa se mitä haen.

Siis päämäärästäksäin syytäjäle työtä tehden tarkoiitan sitä että tiedetään jo valmiiksi mahdollisimman paljon muttta halutaan tunnustus jotta syyttäjä voi lyödä kapulan pöytäään ja antaa syytteeen todisteiden valosssa. ELi paljon pitäiisi tapahtua ennalta ehkäisevää työtä ennenkuin syyyttäjä lyö kapulan pöytäään ja nuor esiim joutuu muiden rikollisten kanssa tekemisiin ja ajautuu sitä kautta rikollisiiin piireihin ja hakee sieltä ikäänkuin sitä ns "Isähahhmoa" mikä on muuuutoin jäänyt elämästä puuttumaaan.

Vierailija
7/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ne on niitä, jotka kiihottuu eniten jos pääsisivät käyttämään pamppua.

Vierailija
8/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijaksi ammattikoulussa opiskelevista nuorista moni haaveilee poliisiammattikorkeaan pyrkimisestä, kunhan on ensin ollut vaadittavat vuodet työelämässä ja tullut täysi-ikäiseksi.

Vierailija
9/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat käy myös rauhanturvaajissa ja puhuvat siitä koko elämän. Eivät päässeet armeijaan töihin.

Vierailija
10/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan hain välivuotena töihin vartiointifirmaan ja heidän kouluttamana tai siis lykäsivät kurssille, suoritin vartija tutkinnon.

En ikinä halunnut poliisiksi. Ihan muut ammatit oli mielessä. Se oli silloin helppo työ ja sopivasti sai palkkaa. EI tarvinnut kuin availla ja lukita ovia ja kierrellä rakennus ennen sulkemista läpi ja seurailla kameroita. :) superhelppoa. Sain aina kahvilasta ilmaset pullat ja kahvit :) Itseasiassa tosi kiva työ oli sellaiselle parikymppiselle köyhälle nuorelle. Ja kaupan päälle sai vartijakortin jota en ole koskaan tarvinnut mutta eihän sitä ikinä tiedä jos vielä palaisi alalle.

Vierailija
11/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis päämäärästäksäin syytäjäle työtä tehden tarkoiitan sitä että tiedetään jo valmiiksi mahdollisimman paljon muttta halutaan tunnustus jotta syyttäjä voi lyödä kapulan pöytäään ja antaa syytteeen todisteiden valosssa. ELi paljon pitäiisi tapahtua ennalta ehkäisevää työtä ennenkuin syyyttäjä lyö kapulan pöytäään ja nuor esiim joutuu muiden rikollisten kanssa tekemisiin ja ajautuu sitä kautta rikollisiiin piireihin ja hakee sieltä ikäänkuin sitä ns "Isähahhmoa" mikä on muuuutoin jäänyt elämästä puuttumaaan.

Kannatan myöskin, että ensimmäisestä rikoksesta tulee sellainen tuomio, että rikoshommat eivät sen jälkeen enää kiinnosta.

Vierailija
12/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voippi olla tai voippi ola ollemmattakkin!

Vierailija
13/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun itse opiskelin vartijaksi (aikuispuolella, ikähaarukka 25-46v) niin meistä kaikki oli ihan alanvaihtajia, jotka halusivat nopean koulutuksen kautta lähes varmoihin töihin. Eipä kukaan meistä ollut haaveillut poliisin urasta. Paitsi minä, halusin 10-vuotiaana ratsupoliisiksi =D

Nuorisopuolella oli enemmän sitten poliiseksi haluavia mutta myös niitä, jotka haaveilivat urasta puolustusvoimissa.

Vierailija
14/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijoiksi kouluttautuu ihan tavallisia ihmisiä ja esimerkiksi aikuiskoulutuskeskus kouluttaa heitä paljon. Ei vartijat ole mitenkään kateellisia poliiseille tai ammattisotilaille.

Vartijan tutkinto vastaa ammattikoulun tutkintoa ja poliisin tutkinto vastaa ammattikorkeakoulun tutkintoa. 

Ihan yhtä hyvin voidaan väittää, että kaikki ammattikoulun käyneet ovat valtavan kateellisia ammattikorkeakoulun käyneille ihmisille.

Vierailija
15/15 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kyllä tuloksetta poliisikouluun armeijan jälkeen, mutta niin hain moneen muuhunkin paikkaan. Monen mutkan jälkeen päädyin vartijaksi kolmekymppisenä ja tein vartijan hommia vuoden verran, sitten pääsin myyntipuolelle, pikkupomoksi ja vähän isommaksikin. Palkkakin alkoi olla jo kohdillaan ja työsuhdeautokin oli.

Sitten tuli lama ja saneeraus ja minusta työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme