Nyt köyhälle parhaimmat säästö - ja tienausvinkit!
Kuinka monta kertaa on tämä työtön yms. keskusteluissa tullut esiin?
"Metsähän on täynnä ilmaista rahaa, sinne vain poimimaan mustikoita ja myymään, helposti saa tienattua itselleen rahaa!". Loistoidea, etenkin autottomalle kaupunkilaistyöttömälle, jolla ei takapihalla kasva metsää. :)
No, mitä jos heittäisimme vähän lisää "hyviä ideoita" työttömille ja muille erittäin kipeästi rahaa tarvitseville! Minun säästövinkkini, ja tämä löydetty aikanaan erään lehden yleisönosastokirjoituksesta:
"Mitä ne köyhät valittavat, ennenkin pärjättiin. Esimerkiksi nokkosista saa hyvää keittoa."
Areena auki, let the battles begin!
Kommentit (52)
Mee töihin, on aina yhtä hyvä täsmälause ton metsään menemisen ohella.
Älä osta muovipussia vaan käytä kangaskassia tuo huimat säästöt tiukkaan talouteen ja nämä ainaiset jatka maitoa vedellä ja keitä porkkanoita on myös aivan takuuvarma rikkauden alku.
Lopeta turhat rahaavievät harrastukset. Älä pidä yhteyttä ystäviisi, edes puhelimella. Se vie rahaa. Älä juhli merkkipäiviä, vaan syö ihan tavallisesti. Jos haluat jotain erityistä, tee vaikka lenkki eri reittiä kuin yleensä. Jos olet pakotettu lähtemään jonkun ihmisen juhliin, kääräise pakettiin jotain omasta hyllystä. Varmasti on ihan yhtä hienoa kuin kaupasta ostettu. Käärepaperina käytät tietysti viime jouluna säästämäsi, jo (vähintään) kertaalleen käytetyt joulupaperit. Lakkaa pesemästä hiuksia shamppoolla. Käytä pelkkää vettä, hiukset tottuvat kyllä.
Jätät tupakat ja alkoholin ostamatta, pengot vaatekaappisi, aina löytyy jotain, jota ei ole paljon käyttänyt. Tupakoinnissa ei ole mitään positiivista. Kuntoile ja reippaile ulkona, et maksa salimaksuja.
Tupakka ja viina pois. Kotiruoka ei eineksiä. Kasvimaa.sienet ja marjat. Onko tuttavapiirissä niitä jotka tarvii ikkunanpesua ja siivousta.
Oletko koskaan ajatellut, että entäpä jos paketoisin erikoisosaamiseni verkkokurssiksi? Etkö? Ehkä kannattaisi. Ai miksi? Verkkokursseja voit myydä silloinkin kun itse teet ihan jotain muuta (olet kotona lasten kanssa, nukut, lomailet...) ja niiden avulla voit saada asiakkaita vaikka ympäri maailmaa.
"Mutku sehän on varmasti kamalan vaikeaa?" Ei ole. Sinun ei tarvitse olla tekniikan ihmelapsi. Jos minä pystyn siihen, sinäkin pystyt.
"Mutku en minä halua mennä kameran eteen..." Ei Sinun välttämättä tarvitse edes mennä kameran eteen - tosin tämä riippuu hyvin paljon siitä, mistä aiheesta aiot tehdä kurssisi...
"Mutku ei mulla oo mitään sopivaa aihetta..." Muista, että moni asia voi olla sinulle itsestään selvä, mutta moni muu voi olla ihan pihalla (mutta innokas oppimaan). Älä siis aliarvioi omaa osaamistasi!
"Mutku ei mulla oo aikaa..." Mieti huolella, että revitkö jostain sen ajan tehdä KERRAN verkkokurssin, jota voit sitten sen jälkeen myydä rajattomasti...
Jos yhtään kolahti, niin tsekkaa Digivallankumouksen ILMAINEN ja inspiroiva videokoulutussarja, joka esittelee kaikki verkkokurssin tekemiseen tarvittavat vaiheet helposti ymmärrettävässä paketissa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:54"]
Jos osaa ommella tai tehdä käsitöitä, kannattaa tehdä lapsille ainakin sisävaatteet itse. Kankaita saa välillä halvalla ja metristäkin saa monta vaatetta pienelle lapselle. Ja lapasia ja sukkia saa edullisesti, kun tekee ne tarjouslangasta.
[/quote]
Hetkinen miten muka kankaita ja lankoja saa edullisesti??
terv. ompeleva ja kutova ja neulova jonka mielestä Henkkamaukan vaatteíta saa huomattavan paljon halvemmalla kuin kankaita ja lankoja. Halvimmat lapasen langat maksaa 6 euroa ja kaupasta sellaiset voi saada 5 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:48"]Hampaista kannattaa huolehtia hyvin. Hammashoito on kallista. Joten hammastahnassa ja -langassa ei kannata säästää. Mieluummin vaikka vessapaperissa.
[/quote]
Hammastahna ja -lanka on TÄYSIN RIITTÄMÄTÖNTÄ hampaiden hoidossa. Tarvitaan myös vetyperoksidia, 35%, infektio leviää kaikilla myös ikeniin ja hammastaskuihin, mikä generoi mm. hammaskiveä ja vinouttaa hampaita, sekä myös parondontiitti on mahdollinen. Itse hammasydinkin kalsifikoituu (lukaiskaa vaikka 60/70-luvun tutkimuksia, nykyään hammaslääketiede on degeneroitunut sen verran, että infektiot on unohdettu, paitsi jos nyt ei ihan päivänselvästi ole siitä kyse, eli mätää puskee hampaista), eli siinä hammas kalkkeutuu siis sisältäpäin, ja hammas ei osaa uudistaa itseään, kun hermosto ja uudistuskoneisto tuhoutuu, mm. dentiinitubulukset.
http://rickwilsondmd.typepad.com/rick_wilson_dmds_blog/2011/01/dental-pulp-calcification-and-changes-with-age.html
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:18"]
Näin talvella kannattaa hakea ulkoa lunta, antaa sen sulaa ja käyttää vesi hyödyksi! Säästää vesilaskussa.
[/quote] enpä tar vi tuollaisia vinkkejä
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:18"]
Näin talvella kannattaa hakea ulkoa lunta, antaa sen sulaa ja käyttää vesi hyödyksi! Säästää vesilaskussa.
[/quote]
Ja niin kauan kun ulkona on alle + 5, kannattaa jääkaappi pitää pois päältä ja säilyttää ruuat ulkona. Säästää sähköä.
[/quote]
äitini käyttää tätä kikkaa,pitää kyllä jääkaapinkin päällä.Kyseessä taitaa olla enemmänkin tapa,kun entisaikaan niitä jääkaappeja ei ollut olemassakaan.