Ketä ajattelit pyytää kummiksi esikoisellesi? Miksi?
Pyydättekö sukulaisia vai kavereita vai molempia, ja millä perusteella? Mitkä ovat vaatimuksiasi kummille?
Kommentit (10)
Esikoisen kummit ovat mun ystäväni lapsuudesta saakka puolisonsa kanssa ja miehen ystävä puolisonsa kanssa.
En halunnut sisaruksia kummeiksi, he joka tapauksessa ovat paljon läsnä lapsen elämässä.
Mä en ymmärrä oikein tätä kummihommaa, mikä järki?
Esikoisemme kummeiksi pyydämme miehen parhaan ystävän, minun parhaan ystävän, miehen vanhimman veljen ja hänen kihlatun, joka on minun hyvä ystävä myös. :)
Franklin Rooseweltia seka äiti Ammania. Kriteerejä ovat henkiopas Rooseweltista ja puunhalaajaksi äiti Ammanisra. Molemmat yhtä tärkeitä kun koko vitun kummius.
Mun siskon ja parhaan kaverin sekä miehen serkun. Mies stressaa, kun pitäisi olla pariskunta kummina, hänen mielestään. Mutta meidän tuttavapiirissä tosi monet eronneet, jompikumpi ei kuulu pariskunnasta kirkkoon tai sitten eivät ole niin läheisiä. Tosi harva lähimmistä ihnisistämme elää parisuhteessa.
En ketään. Lapsen liittäminen kirkkoon vastoin tahtoaan on väärin. Liittyköön itse teininä, jos haluaa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:03"]
Mä en ymmärrä oikein tätä kummihommaa, mikä järki?
Samaa mieltä! Nykyajan ihmiset ei tasan ota kaverin lasta hoidettavakseen jos biologiset vanhemat kuolevat tms. Ja muutenkin ihmiset muuttavat entisaikoja enemmän ja ihmissuhteet katkeilevat, eli ihan turha sitouttaa ketään kummiksi. Itse kadun syvästi että suostuin kolmannen kerran kummiksi, nyt en ole kahteen vuoteen ollut kyseiseen perheeseen missään yhteyksissä johtuen välien katkeamisesta.
Pikkuveljeni ja miehen veljen vaimoineen. On mulla myös isosisko, mutta en halua häntä kummiksi koska nähdään vain kolme kertaa vuodessa ja silloinkin räplää kännykkäänsä eikä edes yritä keskustella. Miten tuollainen voisi sopia kummiksi?!? Ja tupareittemme vieraskirjaan allekirjoitti "kummitäti nro.1"!!
10, kuulostat kipeältä. Sääliksi käy siskoasi :(
Miehen lapsuuden ystävää ja kahta hyvää ystävääni. Parasta ystävääni en pyydä, koska hän sai juuri lapsen ja hän on ilmoittanut ettei tule olemaan aikaa ja rahaa kummilapsille. Haluan lapselleni kummit, jotka ovat läsnä, joilla on aikaa ja jotka eivät ole lähivuosina hankkimassa omia lapsia. Omat kummit muistivat viimeksi 1 ja 7v syntymäpäivillä. Lähettivät kortit ja vielä väärään aikaan, ihan eri kuussa. Kumpikin sai lapsen vähän syntymäni jälkeen.