Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset haluavat lapsia,mutteivät silti lopeta alkoholia,eivätkä imetä

Vierailija
30.12.2014 |

Itsekkäistä syistä niitä lapsia hankitaan ja sit ihmetellään kun lapsi yskii ja valittaa alkavaa sokeritautia kun äiti vaan biletti. "Ei yksi lasillinen mitään tee, enkä kyllä jaksa imettää".

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestistä saa nyt sellaisen käsityksen että kaikki jotka eivät imetä käyttävät alkoholia ja tupakoivat. Minä en juonut pisaraakaan ja tupakan lopetin ennen kuin aloin edes odottamaan, imetys ei kuitenkaan onnistunut. Nämä jotka eivät imetä eivät ole sen huonompia äitejä kuin he jotka imettävät, jokaisella on omat syynsä eikä mielestäni ole muiden asia arvostella imettämättömyyttä.

Nämä jotka käyttävät alkoholia tai tupakoivat raskaana ollessaan varmasti tietävät mitä seurauksia siitä voi lapselle olla, syyllistäminen ja haukkuminen eivät paranna asiaa yhtään. Neuvolassa varmasti ohjeistetaan lopettamaan tupakointi ja alkoholin vaaroista muistutetaan. Kyllä, mielestäni on väärin että lapsi joutuu kyseisille aineille alttiiksi tahtomattaan jos äiti niin päättää, silti täällä netissä haukkuminen täyspaskaksi ei ole millään tavalla hyödyllistä. Minä keskityn mieluummin oman lapseni hyvinvointiin kuin muiden vanhemmuuden arvostelemiseen.

Vierailija
2/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan arvostelee, jos maito ei riitä. Mutta en minäkään ymmärrä miksei joku imetä jos se onnistuisi, mutta ei ole minun ongelma- siinähän ostavat korvikkeet ja pesevät ja keittelevät pullonsa. Polttaminen ja ryyppääminen ei kuulu raskauteen eikä sillä saisi lastakaan vaarantaa, jokainen on sen velkaa lapsilleen, että olisivat mahdollisimman hyviä vanhempia. Jos tähän ei pysty, kannattaa hankkia kultakala. T. Selvä ja savuton imettävä äiti, vaan ei täydellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä imettämättömyys ei kuulu tuohon samaan sarjaan noiden kahden muun kanssa.

Vierailija
4/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten ihmisten ajattelu voi olla niin mustavalkoista, yksinkertaista ja julmaa. Heti tuomitaan ja kehutaan itseä. Ja sitten nämä vielä lisääntyvät ja siirtävät tunkkaiset arvonsa pieniin lapsiin, joista tulee samanlaisia kylmiä arvostelijoita.

Vierailija
5/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös niitä, jotka eivät imetä, vaikka pystyisivät. Ne kenen tiedän antaneen korviketta, on kyllä vieneet lapsen jo tosi pienenä hoitoon isovanhemmille, että pääsee viihteelle. Onhan sekin tietty ihan hyvä syy olla imettämättä, jos ei pää kestä hoitaa omaa lasta niin intensiivisesti. Imetyshän sitoo äitiä tosi paljon varsinkin aluksi, kun vauva syö usein. Itse koin imetyksen helpoimpana vaihtoehtona, ruoka on vauvalle heti valmiina ja koko ajan mukana. Ei tarvi lämmittää ja pestä pulloja eikä raahata kaupasta litratolkulla korviketta. 

Vierailija
6/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökaaminen raskaana on vielä yleisempää. Mulle on ihan sama mitä paskaa omiin keuhkoihinsa tunkee, mutta sitä en sulata että pitää vahingoittaa sitä sikiötä mahassa.

Vierailija
7/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaa oo juonu enkä polttanu en ennen lapsia, niiden vauva aikana enkä myöhemminkään. Mulla viis ikiomaa lasta ja toiset viisi mieheen kautta , eikä ne kukaantuu ikinä näkemään mua kännissä tai tupakka kädessä.

Vierailija
8/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa:imettänyt olen kaikkia lapsiani, tuota pienintä imetän edelleen, varmaan aika pitkäänkin vielä.

Vierailija
9/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myös tajua tuota imettämättömyyttä, eri asia tietty jos maito ei nouse tai on muita ongelmia... Tässä vauva-aikaa odotellessa haaveilen juuri imettämisestä eniten, vaikka tiedänkin sen sattuvan, ihon kuivuvan ja mitä kaikkea. Imetys vain on intiimein tapahtuma äidin ja lapsen välillä... Tai mikä minä olen sanomaan näin lapsettomana...

Vierailija
10/10 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksei neuvolassa puututa paremmin tuohon raskausaikana tupakoimiseen! Järkyttäisivät kunnolla odottavan äidin niillä vaaroilla mitä tupakointi sikiölle aiheuttaa niin se saattaisi auttaa lopettamisessa.

Lasta haluaa suojella vaaroilta miksei sikiötä? On helvetin itsekästä olla lopettamatta oman nautinnon/riippuvuuden/tavan vuoksi. Ja tiedän kokemuksesta että lopettaminen on vaikeaa, mutta se on tehtävä. Heti ja kerralla. Oman lapsensa hyvinvoinnin ja terveyden takia. Olet oikeasti täyspaska jos poltat raskaana.