Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, jos lapsenne kertoisi olevansa homo/lesbo? Poikani kertoi tänään

Vierailija
30.12.2014 |

Itselläni tämä tilanne tuli tänään, juuri tässä joimme 16v poikani kanssa teetä ja jutustelimme, puhuimme eräästä tuttavalesbopariskunnasta (ihana sanahirviö) , sanoin että jokainen saa rakastaa ketä haluaa ja kysyin pojan mielipidettä. "No, äippä, se on sellanen juttu että määkin olen homo", hän vastasi ja halasin häntä lujasti ja sanoin hyväksyvänsä hänet, tietysti, ja olevani hänen tukenaan. 

Puhuimme aiheesta pitkään, tästäkin tosi paljon, että miten ihmiset suhtautuu jos oma lapsi onkin homo. Juttu jäi ajatuksiini joten ajattelin avata keskustelun tänne :)

Mua kyllä vähän pelottaa, kun pojan isä, ex-mieheni, on kyllä sellainen jöllikkä ja ahdasmielinen ettei välttämättä ota uutista kovin hyvällä :/ haluaisin tietysti että poikani saisi olla avoimesto oma itsensä :)

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimittu ap. :)

Jos joku täällä on oikeasti sitä mieltä että homojen tulisi etsiä parannusta, niin suosittelen lämpimästi katsomaan tositapahtumiin perustuvan elokuvan Prayers for Bobby.

Vierailija
2/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 sairasta alapeukuttajaa ekoissa kommenteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kommentti liittyy avaukseen? Tuliko väärään ketjuun?

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:08"]

Pakko tunnustaa, että ensimmäinen ajatus oli "tämäkin vielä! Kuinka syvälle suohon tässä vielä mennään tuon mielenterveyden kanssa?!" Tämä tunnustus tosin ei tullut omalta lapselta vaan läheiseltä muuten. Kertoi olevansa panseksuaali.

[/quote]

Vierailija
4/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:13"]Eihän siinäkään ole "lapsitakeita" vaikka lapsi olisi hetero. On täysin mahdollista, että lapsi ei edes halua lapsia tai ei saa niitä muistakin kuin seksuaalisesta suuntautumisesta johtuvista syistä. Kaikki eivät halua adoptoida. Turha surra etukäteen asioita, jotka eivät ole sinun käsissäsi.

t. vastaaja nro 18 

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:04"]

Eikö sureta ettei poikasi tule saamaan lapsia? On ainakin erittäin epätodennäköistä ja vaikeaa, ellei sitten käytä hyväkseen jotain köyhää ulkomaalaista naista (Suomessa kiellettyä) sijaissynnyttäjänä.

[/quote]
[/quote]

Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa lapsia.

Vierailija
5/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö poikaasi keppihevosena saadaksesi huoltajuuden pelkästään itsellesi? Rivien välistä oli luettavissa sellainen. Ikään kuin et toivoisi poikasi menevän joka toinen viikko isälleen ja toivot, ettei isä suhtautuisi hyvin poikasi homouteen.

Vierailija
6/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:23"]

Minulla on kaksi poikaa ja tänä nykypäivän homo-lesbo-festivaalissa tulee väkisinkin mietittyä, miten oman lapsen homouteen suhtautuisi. Luultavasti juuri kuten ap. Ei se minun maailmaani musertaisi. Hah, päinvastoin, eipä tulisi kitisevää miniää :D

Mutta samaa mietin kuin joku tuossa aikaisemmin. Poika kokeilee. Ei ole varma suuntautumisestaan, mutta halusi täräyttää ja kokeilla äidin reaktioita. Jos olisi varma asiastaan ja tosissaan kertomassa, olisi varmasti useamman kuukauden kierrellyt ja ehkä yrittänyt kertoa, eikä vain ladannut tiskiin että hei, olen homo. 

Riski (jos sitä sellaiseksi voi sanoa) on nyt siinä, että äiti suhtautuu asiaan "jee, jippii, rakastan sua anyway", niin poika ehkä liiaksikin nyt sitoutuu siihen arvelemaansa homouteen. Alitajuntainen halu miellyttää äitiä. Jos äiti olisi ollut hieman kriittinen ja kysellyt miksi noin ajattelee niin poika ei heti olisi saanut suoraa tukea arveluilleen. 

Nyt on muotia olla homo, sekin on yksi syy miksi nuoria tulee kaapista. Se on pop. Kaikki tytöt pussailevat keskenään, koska se on niin hot ja pop. 

Ymmärrän ja hyväksyn homot ja lesbot, mutta tämä nykypäivän hypetys on mennyt liian pitkälle.

[/quote]

Ei kukaan voi sitoutua "homouteen". Sitä joko on homo, hetero tai bi, ilman mitään valintoja. Pitäis olla jo selvää kaikille, että homous EI ole mikään valinta.

Vierailija
7/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikanikin on homo (nyt 19 v) ja löysi aivan ihanan poikaystävän, joka viihtyy meillä kotona tosi hyvin. Itse asiassa olen ystävystynyt poikani poikaystävän kanssa niin hyvin, että hän lähtee mielellään minun kanssa Stockalle shoppailemaan ja toimii vaatetuomarina, kun sovitan uusia kuteita. Olen myös alkanut käydä DTM:ssä pojan ja poikaystävänsä kanssa. Siitä vaan en tykkää, että poika tuntee mustasukkaisuutta poikaystävästään minulle. Mikä uhka minä muka heidän onnelleen olen????

Vierailija
8/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa ja tänä nykypäivän homo-lesbo-festivaalissa tulee väkisinkin mietittyä, miten oman lapsen homouteen suhtautuisi. Luultavasti juuri kuten ap. Ei se minun maailmaani musertaisi. Hah, päinvastoin, eipä tulisi kitisevää miniää :D

Mutta samaa mietin kuin joku tuossa aikaisemmin. Poika kokeilee. Ei ole varma suuntautumisestaan, mutta halusi täräyttää ja kokeilla äidin reaktioita. Jos olisi varma asiastaan ja tosissaan kertomassa, olisi varmasti useamman kuukauden kierrellyt ja ehkä yrittänyt kertoa, eikä vain ladannut tiskiin että hei, olen homo. 

Riski (jos sitä sellaiseksi voi sanoa) on nyt siinä, että äiti suhtautuu asiaan "jee, jippii, rakastan sua anyway", niin poika ehkä liiaksikin nyt sitoutuu siihen arvelemaansa homouteen. Alitajuntainen halu miellyttää äitiä. Jos äiti olisi ollut hieman kriittinen ja kysellyt miksi noin ajattelee niin poika ei heti olisi saanut suoraa tukea arveluilleen. 

Nyt on muotia olla homo, sekin on yksi syy miksi nuoria tulee kaapista. Se on pop. Kaikki tytöt pussailevat keskenään, koska se on niin hot ja pop. 

Ymmärrän ja hyväksyn homot ja lesbot, mutta tämä nykypäivän hypetys on mennyt liian pitkälle.

[/quote]

Tämä kirjoitus on kyllä ihan totta. Aikoinaanhan nuoret järkyttivät aikuisia muodikkaalla saatananpalvonnalla, tämä on pohjimmiltaan sama juttu.

Vierailija
9/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin melko hämmästynyt, koska ei tuo muutaman kuukauden ikäisenä ole pahemmin haastellut yhtään mitään. Toisaalta parempi vaan kun tietää heti alussa.

Vierailija
10/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:26"]

[/quote]

Ei kukaan voi sitoutua "homouteen". Sitä joko on homo, hetero tai bi, ilman mitään valintoja. Pitäis olla jo selvää kaikille, että homous EI ole mikään valinta.

[/quote]

No kyllä se noille nuorille on. Nuoren identiteetti on joka suhteessa hakusessa ja muodin mukana mennään. Kyllä 16-vuotiaan nuoren tilanteesta voidaan sanoa että se on valinta, olosuhteiden muokkaama tunnetila kun oma seksuaalisuus on vielä kypsymättä. On homoja ja on lesboja, joille se ei ole valinta. Mutta lapsille tämä homo-lesbo-rakkauden ylistys (ja niiden vastustajia saa julkisesti viháta) tuo todella sekavan tilanteen nuoreen päähän. 

Vierailija
11/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sikiävien propagandaa. Todellakaan suuri osa EI halua lapsia.

Vierailija
12/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tehtävä tai velvollisuus ei ole tehdä vanhemmistaan isovanhempia. Mun mielestä ajatuskin on ihan absurdi. Tietysti voi surra sitä että lapsi ei saa kokea vanhemmuuden onnea, mutta eiköhän sekin asia korjaannu kun saadaan uusi parisuhdelaki. 

Sekin on ihan ymmärrettavaa, jos murrosikäinen kokeilee tai luulee olevansa homo ja päättää kertoa siitä vanhemmilleen. Sitäkin pitää vanhempien kunnioittaa, jos yhtään välittävät lapsestaan. Viimeistään kun elämä vähän tasoittuu oma identiteetti asettuu omalle kohdalleen, oli se sitten homoutta tai heteroutta (ja kuuluuhan identiteettiin ihan älyttömän paljon muutakin). Olin 15-vuotiaana kiihkeän etärakastunut samassa talossa asuvaan vanhempaan tyttöön, mutta olen hetero. Kyllähän jokainen vanhempi muistaa millaista oli puberteetissa, ainakin pitäisi muistaa.

29

Vierailija
13/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun poika käytti väärin noita lesboja, kun eka vasikoi, että sillä on lesbotuttuja. Eikä uskaltanut kertoo sulle, että on ite homo. Mä ainakin kun kaks vuotta sitten kerroin mutsille, että tykkään pojista niin sanoin sen suoraan. Yhtenä aamuna kun se keitteli kaurapuuroaan, marssin keittiöön sateenkaarilipun kans ja huusin "I am queer and I am here" niin kun olin oppinu youtuben videolta gayprideilta maailmalta.

Vierailija
14/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:18"]

7 sairasta alapeukuttajaa ekoissa kommenteissa.

[/quote]

Joo koska seksuaalisuus ei muutu noin vain kahvipöydässä. Onko tässäkään tapauksessa pystytty sulkemaan pois sitä että poika on oikeasti hetero mutta ulkopuolisen paineen vuoksi tekeytynyt homoksi. 

Vierailija
16/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:38"]

Mun mielestä sun poika käytti väärin noita lesboja, kun eka vasikoi, että sillä on lesbotuttuja. Eikä uskaltanut kertoo sulle, että on ite homo. Mä ainakin kun kaks vuotta sitten kerroin mutsille, että tykkään pojista niin sanoin sen suoraan. Yhtenä aamuna kun se keitteli kaurapuuroaan, marssin keittiöön sateenkaarilipun kans ja huusin "I am queer and I am here" niin kun olin oppinu youtuben videolta gayprideilta maailmalta.

[/quote]

Itse löysin lesbouteni vasta päälle parikymppisenä, koska ennen sitä olin siinä uskossa että lesbous nimeomaan tarkoittaa sateenkaarenvärisiä vaatteita, androgyyniä pukeutumista tai jotenkin poikkeavaa käytöstä sosiaalisissa tilanteissa. Nytkin tuntuu että homous ymmärretään nimenomaan edellä mainituksi ja se voi osaltaan olla syynä että "oikeat" homot eivät löydä itseään, koska eivät tietenkään identifiodu tähän hypetykseen. Nykyään käytänkin suuntauksestani termiä "rakkaus toiseen naiseen", koska termi "lesbo" on kuorrutettu kaikella turhalla stereotypialla ja oletetaan että nämä näyttävät joltain tietyltä jne. Eli jos joku nuori yrittää muodikkaasti olla homo niin on myös huomioitava että homous ei ole mikään sellainen asia minkä on tarkoitus näkyä ulospäin kuten tietynväriset hiukset. Minä ihmisenä ei ole sama asia kuin ihmiset joihin rakastun.

Vierailija
17/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten se hypetys on mennyt liian pitkälle? Ajattele miten paljon homoille tulee heterohypetystä koko ajan, joka puolelta, jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
18/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä, on ok olla homo, ei mitenkään outoa vaikka näitä vanhanaikaisia suvaitsemattomia toki löytyy valitettavasti ja kaapissa piileskellään usein liian pitkään sen vuoksi... Olisin toki tukena. Kyllä nyt pitäisi jo kitkeä kaikki ennakkoluulot asiaa kohtaan sillä homoja on ollut aina eläinkunnassa ja tulee olemaankin. Tietysti tässä jo menty on lujaa  eteenpäin (ei tietystikään kaikkialla maailmassa.), mutta halveksin niitä ihmisiä jotka pitää sitä asiaa jonkinlaisena kirouksena ja luonnottomuutena, nämä niitä ennakkoluuloja jakelevat ja ihmisiä kiusaavat ja iskostavat tulevillekin polvilleen tätä omaa typeryyttään eikä kukaan muu. Homoja ja homopariskuntien lapsia ei kiusaa kukaan muu kuin väärinajattelijat suvaitsemattomat jotka elävät yhä 1800-lukua. Mutta me ollan onneksi jo siinä vaiheessa että tällaiset rupeaa kuolemaan sukupuuttoon 

Vierailija
19/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että suhtauduit poikasi kommenttiin ainoalla oikealla tavalla eli ystävällisesti ja inhimillisesti. :)

Vierailija
20/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:43"]

Miten se hypetys on mennyt liian pitkälle? Ajattele miten paljon homoille tulee heterohypetystä koko ajan, joka puolelta, jatkuvalla syötöllä.

[/quote]

Onkohan tästä heterohypetyksestä mitään todisteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä