Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako kolmevuotiaalta kieltää leivät ja makaroonit?

Vierailija
29.12.2014 |

Itseä kiinnostaisi kovasti aloittaa paleo ruokavalio, mutta voiko lapsi noudattaa samaa,paitsi tietty maitotuotteita saa. En tiedä yhtään onko väärin jos ei osteta enää esim. leipää, vai onko väärin että lapselle annetaan "huonoa" ravintoa ja itse syödään niin terveellisesti?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, joo kantsii viedä lapsi myös salille jne. treenaamaan ettei vaan opi pahoille tavoille.

Vierailija
2/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa. Miksi ihmeessä edes annat pienelle lapselle sellasta roskaa kuin makaronit? Niiden ravintoarvo on nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on 3.v syöny makaroonia korkeintaan 10 kertaa elämässään. Leipää saa pari kertaa kk, juhlissa syö kyllä sitten leipomuksia...kasvaa ja voi hyvin :) en näe mitään syytä miksi lapsi tarvisi kyseisiä ruoka-aineita...mut henkilökohtasena mielipiteenä sanoisin, että vaikka koko perhe söisi paleon mukaan, niin lapselle olisi hyvä kyllä sallia kaiken näköisten ja ruokien maistelu, eikä olla liian tiukka...jotta lapselle ei syntyis negatiivista suhdetta ruokaan ja ajatusta että elämä pyörii ruuan ympärillä :)

Vierailija
4/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus..kaiken näköisten ja makuisten ruokien maistelu!

Vierailija
5/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vedetään makaronia, koska se on hyvää hiilaria. Jaksaa leikkiä ja kasvaa.

Vierailija
6/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuluttaa ihan kauheasti hiilareita ja niitä pitää riittää kehittyville aivoillekin, että ei ne makaronit ja leivät oo lapselle pahaksi vaan hyväksi

Vierailija
7/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin, että lapsen on tärkeää tutustua monenlaisiin ruokiin ja oppia tulemaan toimeen kulttuuriimme kuuluvissa ruokailutilanteissa. Siksi syötän lapsilleni lihaa, vaikka en sitä itse syö enkä pidä sitä ravitsemuksellisesti tärkeänä.

Vierailija
8/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä hiilareita saa kyllä muualtakin kuin makaroonista ja leivästä..

.[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:15"]Lapset kuluttaa ihan kauheasti hiilareita ja niitä pitää riittää kehittyville aivoillekin, että ei ne makaronit ja leivät oo lapselle pahaksi vaan hyväksi
[/quote]

Vierailija
9/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi otsikkoon kirjoitin "kieltää". Tarkoitin ettei kotiin ostettaisi mutta tietty päiväkodissa syö niinkuin muutkin.
Tekisi mieli heittää kaikki kaikki "väärät" ruoka-aineet heti roskiin, kun oon taas lukenut kaikkia artikkeleita netistä :D
mua kiinnostaa kokeilla miten Tää vaikuttais mun pariin autoimmuunisairauteen.
oon välillä jo niin vainoharhainen, ja luulen että ehkä oisin täysin terve jos oisin lapsesta saakka syönyt paleotyylisesti

Vierailija
10/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 2v ei edes pidä leivästä. Ei myöskään syö hieveästi makaronia, voisi olla täysin ilmankin. Puuroa syö ja joskus keksejä tai pullaa. Arkena ihan normiruokaa

Vierailija
11/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et syötä liikaa ja joka päivä, ettei tule vehnäallergia kuten erään perheen lapsille, joiden pääasiallinen ruoka oli pasta.

Vierailija
12/12 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:01"]

Tietenkin saa. Miksi ihmeessä edes annat pienelle lapselle sellasta roskaa kuin makaronit? Niiden ravintoarvo on nolla.

[/quote]

Makaroni/pasta, 100g: energiaa 327 kcal, 66 g hiilihydraatteja, 10 g proteiineja, 1 g rasvaa, 3 g kuituja

Jauheliha, naudan, 17% rasvaa, 100g: energiaa 227 kcal, 0 g hiilihydraatteja, 19 g proteiineja, 17 g rasvaa, 0 g kuituja

Aika kaukana on pastan ravintoarvot nollasta, proteiinejakin yli puolet jauhelihan proteiinimäärästä. Hyvää ravintoa se pasta on. Hiilihydraattikammoisia tuskin lohduttaa, mutta pastalla on myös matala GI (=glykeeminen indeksi) eli pastan hiilihydraatit ovat hitaasti ja tasaisesti imeytyvää sorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi