Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut sanoo alkoholia KEITOKSI?

Vierailija
29.12.2014 |

"Jos tänään vähän keittoa"

Pontikkaa ehkä keitetään, mutta harvemmin mitään omppusiideriä.

Kuulostaa niin teinimäiseltä, valitettavasti jotkut aikuisetkin käyttää tuota sanaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ja äärimmäisen rakkaalla niitä vasta onkin, kuten viinalla suomalaisille. Tiedättekö muuten, miksi merimiehet ennen sanoivat spriitä eli pirtua puuroksi? He ostivat sitä Espanjasta, ja pullon etiketissä luki Alcohol puro.

Vierailija
2/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit ja juntit voivat käyttää tuota sanaa, mutta en ole koskaan kuullut normaalilta ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisjunttien kieltä.

Vierailija
4/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorbus - soppa - keitto

tai jotain?

liekö moista juomaa enää myynnissäkään, joskus kuitenkin oli

Vierailija
5/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo spermaa kiisseliksi. Diplomi-insinööri.

Vierailija
6/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin omista nuoruusvuosista tuttu ilmaisu tuossa 20-20 vuotiaana. Enkä ihmettele jos joku aikuinen käyttää tuota sanaa alkoholista puhuessaan. Itse olen aina ajatellut että tulee Sorbuksesta (halpa deekujen viini) jota sanottiin sopaksi, siitä sitten keitto. Eli  tällainen sanamuunnos joka syntynyt aikojen kuluessa.

Ja täällä tietenkin pikkurillipystyssä-av-mammat tuomitsee kun tällaista tietoa löytyy......;D

p.s. en ole alkoholisti enkä sellaiseksi aio.

Vierailija
7/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seiska pahoittelee työpäivän aiheuttamaa väsymystä. Piti tietenkin lukea 20-30 vuotiaana...

Vierailija
8/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, miten joku kehtaa! Ihan oikeasti, alkaako teiltä loppua tuomitsemisen aiheet kun pitää tämmösestäkin känistä. Kaikki ei ota elämää onneksi niin vakavasti. Nutturaa löysemmälle mammat :)

Vierailija
9/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB:ssäki sitä monta vuotta sitten hoettiin. Sieltä tarttu aika monelle.

Vierailija
10/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotta tähänkin ketjuun saadaan Porvoo lisättyä.......

Valkoviini Bordeaux blanc, nimettiin nuoruudessani Porvoon lankuksi

Ja toki olen kuullut sopaksi kutsuttavan erilaisa kotitekoisia kiljuja ym mutta en koskaan keitoksi.

Vierailija
11/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa ylipäätään se, että täytyy jossain facebookissa oikein julistaa, että jos nyt vähän keittoa/viintä/ilolientä/kaljaa/younameit. Tosi aikuista hei. Kattokaa ku meikä ottaa, perjantaipullo vaan poksuu, poks poks. Kai se on ihan yks ja sama kuka juo, mitä ja milloin, mutta kai se on jollekulle niin mainitsemisen arvoinen asia, että pääsee "nollaamaan", että uskotaan, että koko facekaveripiiri on naamat vihreinä näytön toisella puolella. Se on mun mielestä junttia, ei se millä nimellä lasistaan löytyvää nestettä kutsuu.

Vierailija
12/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut, että keitoksi sanotaan jopa mm. olutta. Tosin tätä olen kuullut vain 16-vuotiaiden amisten suusta.

Vierailija
13/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomareitten lellittelynimi antamaan etyylialkoholista humoristisen ja turvallisen mielikuvan. Auttaa unohtamaan, että kyseessä liuotin/desinfiointiaine, jota sisäisesti nautitaan pään saamikseksi sekaisin. Oma inhokkini näistä termeistä on "alkomaholi".

Vierailija
14/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:49"]Oma inhokkini näistä termeistä on "alkomaholi".

[/quote]

Mä taas yrjöön sanalle "iloliemi". :X

Vierailija
15/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipitelkää te lasillinen viiniä pikkurilli pystyssä, ettei vaan kukaan pääse arvostelemaan juntiksi, wt:ksi ja ties miksi. Kauhea tarve koko ajan joillakin antaa itsestään niin hieno kuva ja tuntea itsestään ylemmyyttä. Antakaa ihmisten olla ja elää. Jos kaikki käyttäytyisivät kuin teidän korkeudellenne on soveliasta, ketäköhän sitten parjaisitte.

Vierailija
16/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:59"]

Lipitelkää te lasillinen viiniä pikkurilli pystyssä, ettei vaan kukaan pääse arvostelemaan juntiksi, wt:ksi ja ties miksi. Kauhea tarve koko ajan joillakin antaa itsestään niin hieno kuva ja tuntea itsestään ylemmyyttä. Antakaa ihmisten olla ja elää. Jos kaikki käyttäytyisivät kuin teidän korkeudellenne on soveliasta, ketäköhän sitten parjaisitte.

[/quote]

Joo tehdään näin. Ja sä lupaat myös jättää rauhaan pikkurilli pystyssä viiniä lipittelevät. Sovittu?

Vierailija
17/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:59"]

[/quote]

Joo tehdään näin. Ja sä lupaat myös jättää rauhaan pikkurilli pystyssä viiniä lipittelevät. Sovittu?
[/quote] lupaan! :)

Vierailija
18/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä älytöntä tuskailla miksi pillua sanotaan pipariksi. Yhden hauska on toisen tuska kun väännetään eri asioiden nimityksistä.

Vierailija
19/19 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä sanotaan kompot eli hedelmäkeitto. En tiedä miksi :))).