Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EU:n koronatodistus ja matkustaminen EU-maihin, sairastettu tauti, ei rokotuksia

Vierailija
24.10.2021 |

Eli pääsenkö 6 kk:n sisällä matkustamaan toiseen EU-maahan tuolla koronatodistuksella vaikka minulla ei ole rokotuksia, kun olen sairastanut koronan? Eli siis laboratoriotestillä varmistettu tartunta ja sain passin heti kun testitulos tuli.

Pääsenkö siis esim. risteilylle tai muuten EU-maahan tuolla passilla nyt ilman rokotuksia? (Koska rokotuksia ei oteta kuin 6 kk:n päästä sairastetusta taudista.)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista sen maan säännöt, mihin haluat matkustaa. Jotkut maat vaativat negatiivisen testin ja karanteenin siitä huolimatta, että olet sairastanut taudin.

Mikä tämä 6 kk juttu on? Meillä Tanskassa rokotetaan 4+4 viikkoa sairastetun taudin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista sen maan säännöt, mihin haluat matkustaa. Jotkut maat vaativat negatiivisen testin ja karanteenin siitä huolimatta, että olet sairastanut taudin.

Mikä tämä 6 kk juttu on? Meillä Tanskassa rokotetaan 4+4 viikkoa sairastetun taudin jälkeen.

Täällä Suomessa passi voimassa 6 kk sairastetusta taudista, tai siis laskettuna testausajankohdasta. Mulle sanoi tartuntatautilääkäri että aikaisintaan 4,5 kk kuluttua voi ottaa piikin. 

Vierailija
4/4 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on erikoista ainakin jos tauti on sairastettu alle 6 kk sitten, sillä tartuntatautilääkäri sanoi että jos nyt tulisi esim. flunssa, niin testiin ei pidä mennä 6 kk:een, koska se voi näyttää positiivista jos taudista on kulunut vain vähän aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme