Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erilaisuutta suvaitaan niin huonosti?t.ammattivalittaja

Vierailija
29.12.2014 |

Täälläkin mua pidetään huonona äitinä kun mulla on pahoja oppimisvaikeuksia enkä saa ammattia enkä töitä hommattua itselleni. Unohdetaan että mieheni on yo ja ammattikorkean käynyt plus toinenkin ammatti ja erityisammattitutkinto häneltä löytyy, että on isovanhemmat yms ja miksi ei voisi olla hyvä äiti vaikka ei ole samanlainen kuin muut äidit?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä miehesi koulutus tai isovanhempien elossa olo liittyy siihen millaisena äitinä sinua pidetään?

Vierailija
2/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:20"]Miten ihmeessä miehesi koulutus tai isovanhempien elossa olo liittyy siihen millaisena äitinä sinua pidetään?
[/quote]

Työhakemuksissakin näkee näitä "äidinkielenopettajan tyttärenä osaan asian x". Menevät sitten kahvihuoneen seinälle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että se lohduttaa ihmisiä jotka pitävät mua huonona äitinä että on muitakin jotka kasvattaa lastamme. ap

Vierailija
4/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tuo ilmenee käytännössä, että sinua pidetään huonona äitinä ja että sinua suvaitaan huonosti?

Vierailija
5/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:23"]Ajattelin että se lohduttaa ihmisiä jotka pitävät mua huonona äitinä että on muitakin jotka kasvattaa lastamme. ap
[/quote]

Ja AMK:n käyminen tekee hyvän isän? Ei ole totta. Pakko olla provo, noin tyhmää ei vain voi olla olemassa...

Vierailija
6/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:23"]Ajattelin että se lohduttaa ihmisiä jotka pitävät mua huonona äitinä että on muitakin jotka kasvattaa lastamme. ap [/quote] Ja AMK:n käyminen tekee hyvän isän? Ei ole totta. Pakko olla provo, noin tyhmää ei vain voi olla olemassa...

[/quote]

Ei tietenkään se pelkästään mutta tarkoitin että emme molemmat ole samanlaisia luusereita. ap

Vierailija
7/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:24"]

Millä tavalla tuo ilmenee käytännössä, että sinua pidetään huonona äitinä ja että sinua suvaitaan huonosti?

[/quote]

Mulla ei juuri ole ystäviä ei edes paria äitikaveria enempää koska olen vähän "hidas" esim jutellassa mun kanssa jostain vaikeammasta kuin arkielämästä mun hitauden huomaa. ap

Vierailija
8/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole sun erilaisuudesta vaan sun paskasta asenteesta, turhasta marttyyrimaisesta uhriutumisesta ja täydellisestä välinpitämättömyydestä kun ihmiset tarjoavat apua. En sano, että olet huono äiti, mutta sanon että olet itsestäsi sellaisen kuvan antanut.

Vierailija
9/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea sinä suvaitset itseäsi huonosti.

Vierailija
10/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:31"]

Ei kyse ole sun erilaisuudesta vaan sun paskasta asenteesta, turhasta marttyyrimaisesta uhriutumisesta ja täydellisestä välinpitämättömyydestä kun ihmiset tarjoavat apua. En sano, että olet huono äiti, mutta sanon että olet itsestäsi sellaisen kuvan antanut.

[/quote]

Kyllä mä elämässäni olen aika paljon apua ottanut vastaan.ap

Vierailija
11/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:24"]

[/quote]

Mulla ei juuri ole ystäviä ei edes paria äitikaveria enempää koska olen vähän "hidas" esim jutellassa mun kanssa jostain vaikeammasta kuin arkielämästä mun hitauden huomaa. ap

[/quote]

Mutta eihän tuollainen tarkoita että sinua pidettäisiin huonona äitinä tai ei suvaittaisi. Se vaan tarkoittaa, että ne ihmiset eivät halua olla sinun kavereitasi sen enempää, mutta ei sitä että he halveksisivat mitenkään. 

Itsekin olen aina ollut sellainen että useimmat ihmiset ei minusta pidä, mutta en minä ajattele että ne minua silti halveksiikaan. Ja toisaalta ihan sama, vaikka halveksisivatkin, kunhan pitävät asian omana tietonaan eikä esim. kiusaa tai pilkkaa. Luulen kuitenkin etteivät useimmat ajattele minusta mitään sen kummempaa, korkeintaan ohimennen että vähän outo tyyppi, mutta ei muuta. Useimmat ajattelee lähinnä itseään ja omaa elämäänsä, ei kovin paljoa toisia.

Vierailija
12/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joidenkin mielestä erilaisuus on rikka.

Vierailija
13/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sä nyt jotain hommaa pystyisit tekemään? Jos tää kodinhoitaja-systeemi käynnistyy niin semmosta vaikka? On kotiäitiyskin tietysti ihan arvokasta, ei sun saavutuksesi työelämässä määrittele sitä oletko hyvä vai huono äiti. Oletko varma että ihmiset ajattelevat sinusta että olet kehno äiti? Täällä toki saa kaikenlaista kommenttia mutta näille en ite antais kovin paljon painoarvoa.

Vierailija
14/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:38"]

No kai sä nyt jotain hommaa pystyisit tekemään? Jos tää kodinhoitaja-systeemi käynnistyy niin semmosta vaikka? On kotiäitiyskin tietysti ihan arvokasta, ei sun saavutuksesi työelämässä määrittele sitä oletko hyvä vai huono äiti. Oletko varma että ihmiset ajattelevat sinusta että olet kehno äiti? Täällä toki saa kaikenlaista kommenttia mutta näille en ite antais kovin paljon painoarvoa.

[/quote]

Olen mä kuullut ihan live-elämässä ihmettelyjä kun olen vain kotona ja monet ihmiset ihmettelivät kun tiesivät että opiskelin mutta en saanut merkonomin papereita itselleni,siinä meni muutamat sukulaiset jotka sen takia hyvlkäsivät. ap

Vierailija
15/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:42"]

[/quote]

Olen mä kuullut ihan live-elämässä ihmettelyjä kun olen vain kotona ja monet ihmiset ihmettelivät kun tiesivät että opiskelin mutta en saanut merkonomin papereita itselleni,siinä meni muutamat sukulaiset jotka sen takia hyvlkäsivät. ap

[/quote]

Mitä olet sanonut noille ihmisille jos ihmettelevät kotonaoloasi, tai sitä ettet saanut papereita? Luulisi monien sairauksien ja oppimisvaikeuksien olevan ihan hyvä ja ymmärrettävä syy siihen miksi et töissä ole ja miksi ei koulukaan onnistunut. 

Vierailija
16/16 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:42"]

[/quote]

[/quote]

Mitä olet sanonut noille ihmisille jos ihmettelevät kotonaoloasi, tai sitä ettet saanut papereita? Luulisi monien sairauksien ja oppimisvaikeuksien olevan ihan hyvä ja ymmärrettävä syy siihen miksi et töissä ole ja miksi ei koulukaan onnistunut. 

Olen vaihtanut puheenaihetta,miehen mielestä noita asioita ei saa muille kertoa. ap

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi